כך תתאפרי לקראת שבת:

"...בין אם את צריכה "להרביץ הופעה" ביום ששי אחרי ארוחת הערב, בין אם את חוגגת שבת חתן- או בר מצווה לבנך בשבת בבוקר וצריכה להראות כמו מליון דולר בבית הכנסת- בכל המקרים, תוכלי להראות במיטבך בעזרת כמה הכנות פשוטות וטכניקות נכונות שנעשות כולן- לפני כניסת השבת..."

חדשות כיפה אורית ויזל 05/01/04 00:00 יא בטבת התשסד

השבת מביאה איתה מגבלות הלכתיות שונות בעניין האיפור. מסיבה זו מעדיפות נשים רבות אשר המראה המטופח חשוב להן- להתאפר מבעוד מועד , בערב שבת .

אבל איך עושים שהאיפור לא יימרח ? איך גורמים לו להשאר במקום, לא לזוז, ובמקרים מסוימים- אפילו לשרוד עד לשבת בבוקר?

בכתבתי זו אתן פתרונות להנחת איפור בצורה יציבה ועמידה , מה שיבטיח יציבות לזמן ארוך – וכמה שיותר. כך שבין אם את צריכה "להרביץ הופעה" ולפגוש את הארוס ביום ששי אחרי ארוחת הערב, בין אם את חוגגת שבת חתן- או בר מצווה לבנך בשבת בבוקר וצריכה להראות כמו מליון דולר בבית הכנסת- בכל המקרים, תוכלי להראות במיטבך בעזרת כמה הכנות פשוטות וטכניקות נכונות שנעשות כולן- לפני כניסת השבת.

ככלל, מומלץ וכדאי להסיר איפור לפני השינה ( כן כן...) למרות זאת- אם חוגגים אירוע,בשבת בבוקר - אז באופן חד פעמי, נרשה לעצמנו שלא להוריד ולהשאיר את הכל מששי אחה"צ ועד למוצאי שבת....... ( לא בריא, נכון- אבל באופן חד פעמי לא יקרה אסון...)

הסוד בשימור האיפור הוא הטכניקה. כמעט שלא חשוב באיזה חומרים בחרת להשתמש ובלבד שלא יהיו מאיכות ירודה- המותג בו בחרת- לא ממש חשוב..

מייקאפ- גם אם ביומיום את משתמשת במייקאפ נוזלי- עמידות של ממש ולאורך זמן תושג רק על ידי שימוש במייקאפ מוצק (נקרא גם מייקאפ-סטיק/ מייקאפ-פודרה) הסיבה פשוטה- מייקאפ זה מכיל כמות גדולה יותר של פודרה ולכן אינו ממהר להמרח ולנזול.... יתרון נוסף- למייקאפ הזה יש כושר כיסוי מעולה לעיגולים סביב העיניים/ כתמי פיגמנטציה/ פצעים .

החיסרון – המייקאפ אמנם נוטה לכסות כמעט הכל , אך מאידך נוטה להבליט קמטים וקמטוטים. הפתרון הוא בזמן המריחה "לוותר" על האיזורים "המועדים לפורענות" (איזור סביב העיניים לדוגמה) ולהעדיף להשתמש במייקאפ נוזלי/ קונסילר נוזלי או באותו מייקאפ רק בצורה מדוללת על גבי ספוגית- איפור לחה. כאמור- מייקאפ זה חוסך את הצורך להשתמש בקונסילר ולכן "נדלג" ישר לשלב הפודרה:

פודרה: גם אם אינך משתמשת ביומיום בפודרה- הרי שכאן היא הכרחית מסיבה פשוטה: הפודרה מבצעת "גימור" לבסיס האיפור. וכל איפור שתבצעי מעל בסיס טוב- ישאר לאורך זמן! ( ככה זה עובד באיפור לאירועים וככה זה עובד גם באיפור שצריך "לשרוד" את השבת)

העדיפי להשתמש בפודרה בתפזורת בגון שקוף (מתקבל מראה טבעי יותר) העזרי בפאף (כרית פודרה) לפידור פנייך בשכבה דקה ביותר. הקפידי להסיר שאריות!

איפור עיניים- חד וחלק- זוהי תקופת העדנה של הצלליות במרקם קרם!!! צלליות בקרם נוזלי או בצורה של סטיק (כמו שפתון) ישיגו עמידות טובה יותר לאורך זמן – הרבה יותר מהאבקות. גם אם את לא חסידה של הצלליות בקרם- טוב תעשי אם תחזיקי לך כמה כאלה במיוחד לכבוד שבת!

עיפרון עיניים/ איילינר/ מסקרה- אך ורק מהסוג העמיד במים!!!! כך תבטיחי שלא תקומי בבוקר והכל יהיה מרוח (על הכרית ועל פנייך......)

והנה טיפ- לאחר משיחת עיפרון העיניים- עברי עם מברשת- איפור טבולה בצללית כהה בגוון העיפרון מתחת לקו הריסים ומעליו. האבקה סופחת אליה את השומניות של עיפרון העיניים/ איילינר ומונעת את נזילתו.

סומק- גם כאן – הידד! קיימים היום סמקים בקרם / סטיק שעמידותם טובה יותר מהסמקים באבקות. ואם לא מצאת סומק כזה בחנות- אל דאגה!! תוכלי להשתמש בצללית – קרם בגוון הסומק או בליפסטיק, באותה צורה.

שפתון- אופס.....החלק הבעייתי...... יש היום בשוק שפתונים שמבטיחים 10 שעות של עמידות ואף יותר (אגב- בדקתי והם גם מקיימים...)

מה לא לעשות?- לא להשתמש בגלוסים באיפור לקראת שבת, ולא בליפסטיקים שומנים מאד (לא בכדי כל הליפסטיקים העמידים הם במרקם יבש...) הגלוס, עקב היותו שומני מאד- ממהר להתפזר, והצבע נעלם כבר אחרי שעה או פחות....

והנה טיפ נחמד לשדרוג התוצאה של האיפור הרגיל שלנו:

  1. מלאי את כל שטח השפתיים בתוחם שלך, ועברי עליהן שוב עם השפתון.
  2. כעת הספיגי את השפתיים בטישו, באופן קל מאד ועדין. ( על מנת לספוג עודפי צבע של השפתון ולהשאיר שכבה דקיקה בלבד)
  3. קחי פאף ( כרית פודרה/ אפשר לעשות את זה עם עם טישו אבל לא עם צמר גפן- הוא נדבק) ופדרי בנדיבות את השפתיים, כך שאבקת הפודרה תחדור היטב לתוך הצבע של השפתון.
  4. בעזרת מברשת עבה( כמו מברשת סומק- אך נקיה משאריות צבע)- פזרי את עודפי הצבע (כן כן , ממש כמו לטאטא את השפתיים...)
  5. חזרי על משיחת השפתון (תמצאי שזה נוח יותר לעשות זאת עם מכחול- שפתיים)
  6. השפתון עמיד כעת באכילה ובשתיה. מה שירד ממנו זו השכבה העליונה כאשר השכבה שתתגלה מתחת תיצור אשליה כאילו הוא לא זז ממקומו!!

בהצלחה ושבת שלום!!!

הכותבת, אורית ויזל, הינה מאפרת מקצועית ומורה לאיפור אישי

מפעילת אתר האיפור www.ov-makeup.co.il