חנוכה עם המשפחה - לא רק בארץ

אפשר לחגוג את חנוכה ביעדים שונים ברחבי העולם ועדיין לא לוותר על אווירה מסורתית, מיוחדת וכמובן משפחתית. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנצל את החג הקרוב לטובת חופשה מושלמת עם הילדים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/10/16 14:15 כח בתשרי התשעז

חנוכה עם המשפחה - לא רק בארץ
shutterstock, צילום: shutterstock

חג חנוכה יחול השנה בתאריך 24.12, יום שבת, ויסתיים ביום ראשון ה-1 בינואר. התאריכים האלה קורצים לכל מי שרוצה לנצל את החג לטובת חופשה משפחתית: הם מונעים אובדן ימי עבודה, מאפשרים סוף שבוע ארוך מעבר לים ואטרקטיביים גם מבחינת הפסד ימי לימודים.

הנטייה המסורתית היא לחגוג את חנוכה בארץ. כמובן שגם השנה ייערכו מופעים, הצגות ואירועים מיוחדים, אבל אולי עדיף לגוון את השגרה. השאלות היחידות שעל הפרק הן איך בוחרים יעד מתאים ועל מה כדאי לשים דגש.

(צילום: shutterstock)

היתרונות של טיול משפחתי בחו"ל בחנוכה

היום כבר ברור שלא חייבים להישאר בישראל כדי לחגוג את חנוכה עם המשפחה. דווקא בחו"ל וביעדים שונים ברחבי העולם יש אווירה משפחתית קרובה יותר, כי אין הפרעות שגורמות לתחושת ריחוק. היעדים המתאימים מפוזרים בין יבשת אירופה וארצות הברית וכל משפחה יכולה למצוא את המקום שמתאים לה.

השגרה השונה במהלך החופשה מקרבת בין בני המשפחה ועוזרת להרגיש את הערך המוסף של החג. כמו כן, ברוב היעדים ניתן למצוא מקומות יהודים וכשרים למהדרין: בבתי חב"ד למשל ניתן להשתתף בהדלקת נרות וכמעט בכל עיר גדולה בארצות הברית או אירופה תוכלו לקנות סופגניות כשרות.

חוץ מזה, מחירי החופשות בחו"ל בחנוכה משתלמים בהשוואה לתאריכים אחרים בשנה. הסיבה לכך היא שהחג מתקיים בסוף דצמבר, שהוא חודש חלש יחסית מבחינה תיירותית. הביקוש הנמוך יעזור לכם לחסוך בהוצאות, למצוא מקום פנוי בבתי המלון ולהימנע מעמידה בתור בכניסה לאתרים. אל תיבהלו מההכנות לחג המולד ונצלו אותן כדי להצטלם ליד עצי אשוח גדולים או לטובת שופינג בזול.

(צילום: shutterstock)

מה צריך לבדוק לפני שטסים לחופשה בחול המועד?

חופשה בחו"ל בחנוכה מחייבת היערכות מיוחדת. ראשית, כדאי כאמור לבדוק האם יש קהילה יהודית שמקפידה על מצוות הדלקת נרות. את זה ניתן לעשות באמצעות האינטרנט או בעזרת התייעצות עם חברים שכבר ביקרו במקום.

שנית, יש להיערך נכון מבחינת הימים ולוח הזמנים. רוב המשפחות יעדיפו לטוס לחו"ל עוד לפני ערב החג הראשון (24 בדצמבר) כדי לנצל את סוף השבוע, אך אפשר גם להמתין כמה ימים ולקבל הצעות מחיר נוחות על טיסות באמצע השבוע.

לבסוף, חשוב מאוד לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ולוודא שהוא מכסה את כל המשפחה. הביטוח חיוני עבור משפחות ברוכות ילדים והוא רלוונטי בכל יעד בעולם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ביטוח נסיעות לא מיועד רק ליעדים במדינות העולם השלישי ובקרב משפחות הוא יכול לעשות הבדל של שמיים וארץ בין טיול מושלם לחוויה לא מוצלחת.

לקבלת הצעת מחיר משתלמת היכנסו לקישור הבא:

https://www.aig.co.il/ביטוח-נסיעות-לחול

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן