השלווה מסתתרת במדבר

דווקא עכשיו שמזג האוויר סוער, זה הזמן להשאיר את הילדים אצל ההורים ולנסוע למצפה רמון - תוכלו למצוא שם מלון מפנק ומזג אוויר מתחשב

בעז נכטשטרן בעז נכטשטרן, כיפה 28/01/16 10:39 יח בשבט התשעו

השלווה מסתתרת במדבר
אסף פינצוק, צילום: אסף פינצוק

שעתיים וחצי של נסיעה מירושלים למלון בראשית במצפה רמון (עם עצירה לארוחת בוקר בבאר שבע) הצליחו לעשות את הקאט בין העבודה שנותרה במשרד לבין החופשה שזה עתה התחילה. נדמה כי ישנו הכרח של ממש לעשות את המעבר בין הרעש וההמולה של השיגרה לבין השקט של השלווה במצפה רמון בנסיעה ארוכה.

עוד מהדרך צלצלנו למלון וביקשנו להזמין סיור סאגווי זוגי שהתברר כמוצלח ביותר. מסתבר שלמלון יש שיתוף פעולה עם חברת אופניים המפעילה מלובי המלון סיורי אופנים וסיורי סגווי בנוף הבראשיתי של מצפה רמון. בתוך שלוש דקות הספיקו במלון לקחת את המזוודה שלנו, להחנות לנו את הרכב ולתת לכל אחד קסדה. 30 שניות של הסבר של המדריכה החביבה איך נוסעים על הדו גלגלי והופ אנחנו על הסגווי בדרך למכתש. הסיור המהיר ברחבי המכתש העניק לנו קבלת פנים נעימה והצצה נעימה למקום המופלא אליו הגענו. ללא ספק נחיתה רכה ומוצלחת.

(צילום: אסף פינצוק)

בחזרה למלון. "בראשית" נחשב לאחד ממלונות הדגל של רשת ישרוטל ובניגוד למלונות המוכרים המתהדרים בבניני קומות מרשימים, מלון בראשית משתרע לרוחב ולא לגובה. במלון 111 חדרים הממוקמים ב- 40 מבנים המחופים באבן מקומית, חלקם בני קומה אחת וחלקם בני שתי קומות, וכולם פזורים ומשולבים בטבע המדברי, עד שמרחוק קשה לזהות כי מדובר במלון. החדרים עצמם בעלי כניסות נפרדות, מרווחים, נקיים ביותר, מפנקים ועם נוף למכתש. חלק נכבד מהחדרים כולל בתוכו גם בריכה פרטית קטנה, שבימים חמימים מאפשרת שכשוך נעים מבלי לפגוש את כל המי ומי בבריכה.

לצערנו בביקור שלנו הבריכה המרשימה של המלון, שממש נשפכת אל תוך הנוף של המכתש היתה סגורה, אך גם המראה המרהיב ללא שכשוך הרגלים, הצליח להותיר אותנו עם פה פעור. בנוסף, במלון בריכה מקורה, סאונה, חמם וכמובן חדרי טיפולים מפנקים ככה שגם ללא הבריכה לא היה חסר מה לעשות.

לעת ערב יצאנו לטיילת הנמצאת סמוך למלון ומאפשרת הצצה על חלק נכבד מהצוקים של המכתש. למעשה זו המקבילה של הטיילת בנמל תל אביב רק ללא הרעש וההמולה של תל אביב.

אם נעצור לחשוב רגע, כנראה שזה מה שעשה לנו את החופשה - השקט. המוטיב החוזר של החופשה - שקט במלון, שקט בחדר האוכל ושקט באטרקציות התיירות, אין ספק השלווה הזו קנתה אותנו ובגדול.

(צילום: אסף פינצוק)

ההפתעה הגדולה היתה כשהגענו לחדר האוכל- לצערנו, זה לא מובן מאליו שמפלס הרוגע בחדר אוכל של מלון שואף לאפס, אבל מסתבר שזה אפשרי. במקום רעש של המולה, צלחות, סכו"ם ומגשי אוכל, בבראשית הטון השולט הוא השלווה. המלון אמנם לא היה בתפוסה מלאה, אך למרות שנכחו בחדר האוכל לא מעט אנשים נדמה היה כי צוות המלון מצליח לייצר שקט גם במקום שלרוב, נשמעת בו המולה רבה. גם אורחי המלון כיבדו את המקום והצליחו להנמיך את הטון.

חדר האוכל של המלון לא גדול במיוחד, ולרגע חששנו איך אפשר להכניס ארוחת בוקר עשירה ומפנקת לתוך חלל קטן, מסתבר שזה אפשרי. כי אחרי ארוחת הבוקר, בה טעמנו "רק טיפה מכל דבר, ובאמת רק עוד כפית מזה כי איך אפשר לוותר" לא הצלחנו לחשוב על אוכל עד הערב.

מלון בראשית הוא מיוחד ושונה. אמנם המחיר לא זול אבל אם אתם מחפשים מקום אחר, שקט, רומנטי ולא שגרתי, תרימו טלפון ותזמינו לעצמכם חופשה מפנקת, אפילו מאוד. יש למה לחכות.