בדרך לחופשה הבאה: שף הדרך

כרטיסים לטיסה, הזמנת מקומות לינה, לדאוג לביגוד מתאים לכל אחד מבני המשפחה ואוכל? תרשו לנו לתת לכם עצה קטנה בתחום האוכל הכשר לדרך

חדשות כיפה עדי מאמו, כיפה 11/08/14 13:27 טו באב התשעד

בדרך לחופשה הבאה: שף הדרך
יחצ, צילום: יחצ

כל דתי שבוחר לצאת מהארץ, מכיר את הבעיה. אוכל. אתה נוסע לחו"ל רואה עולם, מריח את הריחות אבל לא באמת יכול להרגיש את הטעם. מילא לא להרגיש את הטעם המקומי, אבל גם סתם טעם אי אפשר לטעום ואתם מוצאים את עצמכם עסוקים בחיפוש מסעדה יהודית זמינה (בתקווה שמה שהיה כתוב באינטרנט טרם היציאה מהארץ, עדין רלוונטי) ועדין, כמה פעמים בטיול אפשר לאכול במסעדה היהודית של הקהילה היהודית או בבית חב"ד המקומי? בסופו של דבר בכולם מגישים את אותו הדבר שגם הוא נמאס אחרי 48 שעות.

הפתרון - לסחוב מהארץ . בטיול האחרון שלי באירופה, הגדילה לעשות משפחה שטרם הטיסה הכינה לה שניצלים מובחרים עם חרדל ופרורי לחם והקפיאה אותם שניה לפני הטיגון. כשהגיע הערב שלפה האם את המחבת (שגם אותו סחבה מהארץ) והשלימה את פעולת הטיגון - גן עדן של ממש. משפחה נוספת, שישה נפשות וסבתא, הביאה איתה מהארץ שלוש מזוודות בגדים ושתי מזוודות עמוסות באוכל. מסתבר שגם שאתה בחו"ל, אתה לפעמים רעב. כמובן שתמיד אפשר להכנס לסופר המקומי ולנבור בין ערמות המוצרים בתקווה למצוא משהו שנושא את אישור הכשרות המקומי (במידה ויש כזה), אבל גם זאת לא ממש חוויה מהנה והרבה פעמים מתסכלת.

אך כמו תמיד, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. חבילות "שף הדרך" שפותחו על ידי חברת Meal soulutions מטעם קבוצת שולץ ובשיתוף חברת Labriut Meals האמריקאית וכוחות משרד הבטחון, מציעות מעין מנות חמות משודרגות במגוון טעמים. הארוחות מגיעות בשני פורמטים, פורמט המיקרו ופורמט השקית החמה. אז הצטיידנו טרם הטיסה במספר מגשיות שף הדרך, והבטחנו לנסות.

את פורמט הארוחה למיקרו לא ממש הצלחנו לנסות ולו בשל העובדה שלא מצאנו מיקרו באזור. כיוון שעל החבילה לא היו מצויינות אופציות אחרות לחימום/בישול, נאלצנו לחכות עם הטעימות לאחר שנחתנו. הטועמים במשרד הסכימו שמדובר בארוחה סבירה, אך ללא התלהבות יתרה, ככה זה שיש כל כך הרבה אלטרנטיבות בארץ.

אחת המנות שאהבנו(צילום: יחצ)

פורמט השקיות החמות, לעומת זאת, היה הברקה. הרעיון שלו הוא פשוט. בכל מגשית אוכל ישנה שקית חימום אותה יש לערבב עם מים ולהניח על המגשית, ממתינים מעט ומקבלים ארוחה חמה, כזאת שמצליחה להתחרות בקלות בכל קופסת טונה שהבאתם מהארץ.

ניסנו מספר טעמים של ארוחות: האורז הצמחי, הספגטי עם כדורי בשר, האורז עם העוף והספגטי הצימחוני. המנה המנצחת היא ללא ספק האורז הצמחי. שאר המנות, קיבלו גם הן ציון עובר פלוס. מצד שני כשאתה נמצא בספק של שעתיים נסיעה ממקום שבו אולי תמצא משהו חם לאכול, הציון קפץ בקלות לפלוס כפול.

הרעיון של לעצור בחורשה בצד הדרך , ולקבל תוך 12 דקות (לפי ההוראות. אנחנו צימצמנו ל 10 דקות בגלל הרעב שתקף אותנו) ארוחה משביעה, גרם לחלק מהמטיילים אצלנו לשיפור מידי במצב רוח. הארוחות משביעות, ממלאות ומאפשרות לכם לאכול ארוחה חמה באמצע שום מקום.

קחו בחשבון שחלק מהמנות הן ענין של טעם והן לא באמת מתקרבות לארוחה שהייתם אוכלים בארץ. הארוחה מתקררת יחסית מהר, ומומלץ לאכול אותה מיד בתום זמן החימום. כמו כן, האריזה גם היא תופסת מקום במזוודה אבל לפחות היא תופסת מקום של ארוחה שלמה.
בטיול הבא שלכם, ממליצה לקחת איתכם ארוחה או שתים לדרך, מי יודע איפה תתקעו ומתי תמצאו ארוחה כשרה .

מחיר לאריזה : 32 ₪. ניתן להזמין דרך האתר או בנקודות המכירה השונות.