איפור לקראת פגישה עיוורת

אז הערב יש לך דייט.. כבר החלטת מה תלבשי, כבר חשבת על כל הנושאים לשיחה שאת מכירה.. הכל נראה בסדר לכאורה, עד שאת מציצה במראה, שם ניבטת אלייך דמותך עם מסר חד משמעי: עם החצ'קון הזה במרכז הסנטר את לא יכולה לצאת!!...

חדשות כיפה אורית ויזל, מאפרת ומורה לאיפור-אישי. 09/02/04 00:00 יז בשבט התשסד

טכניקות איפור למראה "לא מאופר" ויפה באופן טבעי...

הקדמה:

אז הערב יש לך דייט.. כבר החלטת מה תלבשי, כבר חשבת על כל הנושאים לשיחה שאת מכירה (שחס וחלילה לא יהיה רגע משעמם בפגישה..) הכל נראה בסדר לכאורה, עד שאת מציצה במראה, שם ניבטת אלייך דמותך עם מסר חד משמעי: עם החצ'קון הזה במרכז הסנטר את לא יכולה לצאת!!

זה לא חייב להיות החצ'קון- אולי התעוררת הבוקר עם עיגולים שחורים סביב העיניים, או שהפנים סתם אפורות וחסרות חיים או שבאמת – יצא לך חצ'קון.... קורה!

במצב רגיל לא היית חושבת פעמיים, היית מוציאה את תיק האיפור – מסתירה, מכסה , צובעת ובונה "יצירת איפור למופת" העיקר שכלום לא ייראה.

אלא מה? הדייט שלך הוא, איך לומר- בחור ישיבה ירא שמיים, מקפיד ומדקדק בתרי"ג מצוות , ולכי תדעי- האם העובדה שתגיעי מאופרת לדייט תוריד או תעלה את קרנך בעיניו....

מצד אחד, איפור כבד זה ממש לא את, מצד שני- את לא רוצה לקחת סיכון מיותר,ובטח לא להראות כמו מישהי שאינה "את" ומצד שלישי- כבר אמרו חז"ל – אשה נאה ,דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם....

אז ללכת לדייט עם העיגולים סביב העיניים??? ללכת עם החצ'קון במרכז הסנטר??

להתאפר?? ואם הבחור לא אוהב איפור? לכי תדעי.....

בכתבה זו נעסוק בטכניקת איפור ללא איפור .

נלמד טכניקות של איפור שמבצע תיקון ו/או הסתרת פגמים בפנים מבלי "לצבוע" .

איפור שעושה עבודה מתקנת ולא עבודת-צביעה, כך שהמראה המתקבל הוא צנוע, מצודד וטבעי מאד- "כאילו" לא התאפרת!!

בטכניקה זו ניתן להסוות עיגולים סביב העיניים, פצעים ופצעונים, פיגמנטציה (כתמי עור) קופרוז (נימי דם דקיקים, תת-עוריים היוצרים מראה עור אדמדם) ניתן להבליט יתרונות (אם יש לך עיניים יפות לדוגמה, או עצמות לחיים יפות ואת רוצה להבליט אותן מבלי שיראו "מאופרות") ועוד ועוד.

שלבי האיפור:

1. הכנת הפנים לאיפור- בואי נדבר קודם כל על מניעה:

גם האיפור הכי טוב בעולם לא יהווה תחליף לעור-פנים בריא:

המנעות משמש ושיזוף, קרם לחות איכותי (המכיל מסנני קרינה ונוגדי רדיקליים-חופשיים ) שתיית מים מרובה (אפשר תה-צמחים ותה ירוק), המנעות מצריכת קפאין (קפה/ תה רגיל) המנעות מעישון ואלכוהול, הקפדה על שינה של 8 שעות לפחות וביקור קבוע אצל קוסמטיקאית- כל אלה יביאו את עור הפנים למצב אופטימלי.

לפני האיפור: נקי את הפנים (גם אם אין עליהן איפור!) הניקוי מסיר תאים מתים, חלקיקי אבק , פיח ומותיר את עורך רענן. מנקים על חלב+מי פנים ומורחים קרם לחות.

התוצאה: פנים נקיות , מוכנות לקליטת חומרי האיפור

2. מייק-אפ (או קרם בסיס) יוצא לי לפגוש המון נשים שאומרות:

"אני לא שמה מייק-אפ!!" אינני אוהבת את המראה "הכבד והמלאכותי והבובתי של המייק-אפ!" ובכן גבירותי- מדובר בטעות! מייק-אפ אשר הותאם לגוון ולסוג העור- אינו אמור להראות כלל! הוא אמור לתת אפקט של פנים "מוארות" בעלות גוון חלק ואחיד ולא להראות כמו "מסכה"

יש כמה סוגים של מייק-אפ:

הנוזלי- מייק-אפ שמרקמו נוזל, מגיע לרוב בשפופרות או בצנצנת עם משאבה . סוג המייק-אפ הזה מעניק כיסוי ברמה סבירה, מומלץ לנשים עם קמטים/קמטוטים משום שאינו יוצר מראה כבד על העור.

הקרמי- מייק-אפ שמגיע לרוב בצנצנות ונראה סמיך כמו קרם לחות , מעניק כיסוי ברמה קצת יותר כבדה מהמייק-אפ הנוזלי- מתאים לזקוקות לכיסוי משמעותי יותר (כתמי- עור ופצעונים)

המוצק- נקרא גם "מייק-אפ פודרה" או "מייק-אפ-אבן" או "מייק-אפ סטיק" נראה בד"כ כמו פודרה, אבל כשנוגעים בו מבינים שמדובר בצבע ולא באבקה. לעיתים מגיע בצורת מקלון עבה (סטיק) שיוצא בצורה הדומה לשפתון. מייק-אפ כזה, מעניק כיסוי כבד יותר, מומלץ לשימוש לאיפור ערב, או לבעלות עור הזקוקות לכיסוי כבד (פצעים, פיגמנטציה, קופרוז)

לבעלות עור שמן- קיים מייק-אפ על בסיס נטול שומן. (לא נוטה להראות שמנוני ולא מבריק)

התאמת המייק-אפ קיימים שני צבעי תת-גוון עיקריים: צהוב וורוד.

לכל תת- גוון כזה יש קשת גוונים של מייק-אפים מהבהיר ועד הכהה ביותר.מאד חשוב להתאים את המייק-אפ לגוון העור (לנסות אותו בחנות על הפנים ולא על גב- היד) לצאת החוצה , לבדוק באור יום (אור הפלורוסנט /ניאון בחנויות נוטה "לשקר" )

ולהווכח במו עינייכן (אל תשכחו לעולם שלדיילות היופי יש אינטרס למכור!! קחו רק מה שנראה עליכן טוב ומתאים!) הבדיקה צריכה להתבצע באיזור הצוואר– צריך לראות שאין הבדל בין צבע הלחי והסנטר המאופרים במייק-אפ לבין צבעו הטבעי של הצוואר.

מריחת המייקאפ- הניחי את המייק-אפ בכמה מוקדים באיזור הפנים, אפשר לעשות את זה עם הידיים ואפשר עם ספוגית (אני מעדיפה עם ספוגית- אבל זה נתון לשיקולה של כל אחת מכן) ומרחי אותו על פני עור הפנים, כך שכל העור יהיה מכוסה.

התוצאה: פנים בעלות גוון חלק, אחיד.

3. קונסילר

קונסילר הוא בעצם סוג של מייק-אפ עבה מאד, בעל כושר כיסוי חזק מאד ותפקידו

לכסות את מה שהמייקאפ לא הצליח לכסות (לתת אקסטרה-כיסוי) פצעונים, כתמים,סימני עייפות ועוד. כמו כן הוא יכול לסייע בתיקוני גוון.

העבודה עם הקונסילר יכולה להיות לפני הנחת המייק אפ או לאחריו- אני מעדיפה אחרי , אבל זה נתון לשיקולה של כל אחת)

שימוש: עם הקונסילר אנו עוברים בעדינות על פצעונים, כתמים, עיגולים שחורים, ומטשטשים בעזרת ספוגית-איפור.

חשוב: היות והקונסילר נוטה להדגיש קמטים וקמטוטים יש להשתמש בו "בקמצנות" ולא להפריז!!! (במיוחד באיזור העיניים)

קונסילרים מתקנים- הכוונה לקונסילרים אשר עובדים איתם לפני הנחת המייקאפ בכל מקרה!

יש להם תפקיד חשוב של תיקון כלשהו בפנים:

· קונסילר ירקרק- הצבע הירוק הנו הצבע הניגודי של האדום ולכן בעזרת קונסילר ירוק אנחנו מסווים קופרוז (נימי דם אדומים המשתקפים בעור הפנים ויוצרים מראה של אדמומיות)

· קונסילר צהבהב (בגוון הדומה לצבע של ארטיק-בננה,צהוב בהיר)- בעל השפעת "קסמים" על סימנים בגוון כחלחל (סימני עייפות/עיגולים שחורים) אידיאלי להסוואת עיגולים סביב העיניים.

עצה: השתמשי בקונסילר בגוון עורך להסוואות פצעונים וכו' ובקונסילר מתקן- על פי הצורך.

התוצאה: מראה פנים במרקם מושלם, ללא סימני עייפות/פצעים /כתמים נראים לעין.

זהו הבסיס המושלם לאיפור.

פיסול הפנים:

עד עתה יצרנו מראה של "דף חלק" מעתה נצייר על הדף הזה, ונפסל את הפנים בצורה עדינה ובלתי מורגשת

גימור מאט: פנים מבריקות משדרות מראה "מזיע" ועייף. על מנת להשוות לפנייך מראה מאט אנו נבצע גימור בפודרה. בשוק קיימות 2 סוגים של פודרה: דחוסה (נקראת גם "קומפקט")ופודרה בתפזורת (אבקה). מומלץ להשתמש בפודרה בתפזורת , היות והאפקט שלה הוא כמעט בלתי נראה לעין . השימוש נעשה באמצעות איסוף מעט מאד אבקה על כרית הפודרה, "איבוק" הפנים ו"טיאטוא" השאריות בעזרת מברשת פודרה עבה. הפודרה גם סופחת עודפי זיעה (והפרשות שומן- לבעלות עור שמן) ולכן מקבעת את המייקאפ ותורמת לעמידותו.

עיניים:

למראה "נקי" אנו נוותר על צלליות וצבעים, ונעבוד על "פיסול" בלבד:

גבות מעוצבות- יש לגבות השפעה רבה על הבעות הפנים ומראה הפנים. גבות דלילות ולא מעוצבות תורמות למראה אפרורי ומוזנח...בנוסף יש היום יותר ויותר נשים שצובעות את השיער, אך הגבות נשארות בצבע הישן שלהן

לאיפור הגבות נזדקק למוצרים הבאים:

· מברשת לסירוק גבות

(מברשת של מסקרה ישנה מעולה למטרה זו, יש להקפיד לנקות אותה היטב משאריות צבע, אותו כנ"ל גם לגבי מברשת-שיניים ישנה)

· עפרון גבות או צללית כהה מאט בגוון הגבה (חום/חום בהיר/שחור) ומכחול- גבות (מכחול-גבות שטוח , עם חיתוך אלכסוני של שער המכחול- להשיג ברשתות הפארם)

את הגבות צובעים במכחול, או בעפרון-גבות (נראה כמו עפרון עיניים בעל מרקם יותר יבש וקשה), בהזדמנות הזו "ממלאים קרחות" בגבה(אם יש) , מחזקים ומאריכים- הכל במידת הצורך. את צביעת הגבות מבצעים בצורת קיווקוים קצרצרים ואף פעם לא במשיחת קו , על מנת לא ליצור מראה מצועצע ומלאכותי.

אורך הגבה- טריק פשוט למציאת האורך האידיאלי (איפה הגבה אמורה להסתיים): החזיקי עיפרון עיניים או מכחול עיניים באלכסון מכיוון נחיר האף אל כיוון הגבה. איפה שהמכחול נוגע- שם הגבה אמורה להסתיים. האריכי במידת הצורך.

שיער-גבה סורר- לסידור גבה שלא זקוקה למילוי צבע אלא רק ל"סידור-שיער"-מומלץ להשתמש במסקרה שקופה ולהבריש את הגבה לכיוון הרצוי . המסקרה תעבוד במקרה הזה כמו ג'ל- לשיער ותקבע את השערות כך שלא יזוזו.

תיחום העין- עין תחומה , מקבלת מראה הרבה יותר בולט ומוגדר.

· קו ריסים תחתון ועליון- עיפרון שחור – נפוץ אמנם בשימוש אך יוצר מראה קצת "צבוע" ומאופר. לכן אם רוצים מראה טבעי ככל האפשר, ניתן לבחור בעיפרון חום (לבעלות שיער חום/בלונד/ג'ינג'י) או בעיפרון אפור לבעלות שיער שחור.

עצה- אפשר ומומלץ להשתמש בעיפרון לא רק על מנת לתחום את העין מלמטה אלא גם במקום איילינר בקו העליון של העין ( או רק בפינה החיצונית של הקו העליון) . המראה שמתקבל הוא טבעי לחלוטין.

ניתן לוותר על העיפרון ולתחום את העין בעזרת מכחול דקיק וצללית חומה/אפורה כך אפשר לקבל קו תיחום עדין ודק הרבה יותר.

· מסקרה- אל תותרו על המסקרה, זה "עושה" לעיתים את כל המראה!

ושוב- אם לא רוצים להראות מאופרים- התשמשי במסקרה חומה (לבעלות שיער חום-בלונד/ג'ינג'יות) או שחורה לבעלות שיער שחור.

לאלה ש"בורכו" בריסים ארוכים ולא רוצות להוסיף למראה הריס עוד צבע- אפשר גם להשתמש במסקרה שקופה, שרק תעצב את הריס מבלי לצבוע אותו.

עצמות לחיים

– אדמה אינדיאנית בגווני חום – מט (לא ורודים , לא נוצצים ולא מבריקים!)

אפשר לפזר את האדמה בעזרת מברשת סומק על עצמות הלחיים- לחיטוב הלחי והבלטתה , אפשר גם לעבור בריפרוף על העפעף (עם אותה מברשת) . מעט הצבע שהמברשת תניח על העפעף יעניק לעין מראה "מואר" מבלי להראות מאופר וצבוע.

חשוב להקפיד על מעט מאד צבע על מברשת הסומק - הכונה כאן היא לחטב את הפנים ולא לצבוע ושוב- ללא מבריקים/נוצצים !

שפתיים

ממש לא חייבים להניח ליפסטיק ותוחם! ומצד שני- חייבים לטפח! אין מראה מכוער יותר משפתיים חיוורות עם סימני יובש – זה מראה על הזנחה .

מניעה: - שפתון איכותי נגד יובש, או וזלין יעשו את העבודה- מרחי בכל הזדמנות במיוחד אם את יודעת ששפתייך "מועדות לפורענות " וליובש.

גלוס- היום יש המון גלוסים בשוק (הכוונה לשפתון עם המון לחות בגוון כמעט טבעי)

בחרי גוון קרוב ביותר לגוון השפתיים שלך, ומרחי על השפתים, אם התוצאה המתקבלת "חזקה" מדי עבורך – הספיגי את שפתיך בעזרת טישו, בעדינות, וזהו – את מוכנה ליציאה!

ושיהיה דייט מוצלח, כבר אמרנו?.....

מאת אורית ויזל, מאפרת ומורה לאיפור-אישי. בעלת האתר

WWW.OV-MAKEUP.CO.IL


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368