תבואו לסוכות מוכנים - מוצרים שיסדרו לכם את החג

מתנות למארחים, גלידה סתווית, בילויים בדרום ובירושלים ואפילו שירה לחגים. כל מה שיגרום למארחים ולילדים לא לרצות שחול המועד ייגמר ולכם להיות אורחים והורים נפלאים

חדשות כיפה נעמה 03/10/17 13:09 יג בתשרי התשעח

תבואו לסוכות מוכנים - מוצרים שיסדרו לכם את החג
חג עם הילדים, צילום: shutterstock

התקופה שבין ראש השנה ליום הכיפור היא תקופה של חשבון נפש. כולנו עוצרים לרגע ובודקים את עצמנו ולאן אנחנו שואפים להגיע מבחינה רוחנית ומוסרית; לאן נרצה לגדול השנה, מה נתקן, על מה נעבוד? התקופה שבין יום הכיפור לסוכות אצלי היא תקופה של שמחה כי אני מרגישה קרובה יותר לקב"ה ונרגשת לקראת השנה שלפני. תקופת המעבר הזו מורגשת גם פיזית, עם השתנות מזג האויר; אחרי הקיץ המהביל עם החום המעיק שגורם לנו לא לרצות לעשות שום דבר, מגיע הסתיו ומפתה אותנו לצאת לטייל ולהנות מארצנו היפה. רגע לפני שנכנס חג הסוכות, וכדי לחגוג את סוף הקיץ, ישבנו להרים כוס מיץ פירות העונה בתוך כוסות הזכוכית החגיגיות עם הקש הצבעוני ועיטורי הפירות של ארקוסטיל קיטצ'ן. אהבתי את טבעת הסיליקון שמונעת מהקש לברוח ומהגודל שמאפשר לשתות לרוויה מבלי למלא שוב ושוב (בנפח 470 מ"ל). מחיר: 9.90 ₪ 

ארקוסטיל קיטצ

ארקוסטיל קיטצ'ן צילום: יח"צ

תכננו טיול קמפינג בחול המועד, וכדי שיהיה מה לנשנש בדרך, הכנתי קציצות טונה. הקציצות מחזיקות מעמד באופן המאפשר לקחת אותם לטיול או להקפיא. אני גם מכניסה אותה לקופסאות האוכל של הילדים כשהם הולכים לבית הספר או אומרת להם להוציא מהמקפיא ולאכול, כשהם חוזרים מיום הלימודים. בקציצות, כידוע, אחד מרזי ההצלחה טמון בעשבי התיבול ולכן אני מגדלת באדניות שלל מינים. כדי לקצוץ אותם בעדינות, אני משתמשת במספריים מיוחדות עם להב מיקרו משונן בהשחזה מיוחדת השומרת על חדות הלהב לאורך זמן, של ארקוסטיל. העיצוב משלב חריצים להפרדת העלים מהגבעול בקצה התחתון של גוף הלהב והלהבים ניתנים להפרדה כדי להקל על הניקוי. אהבתי במיוחד את החשיבה על המשתמש/ת שהביא לתכנון אחיזה נוחה עם ידיות ארגונומיות בגימור סיליקון. מחיר 19.90 ₪  

ארקוסטיל

ארקוסטיל צילום: יח"צ

אם אתם מתכוונים לסוע לדרום, שכן מבחינת מזג האוויר מדובר בזמן אופטימלי, כדאי מאוד לבקר בצריף בן גוריון שבקיבוץ שדה בוקר. אנחנו ביקרנו שם במהלך הקיץ עם משפחתנו המורחבת ועם ילדים במגוון רחב של גילאים (1-12) וכולם היו מרוצים מאוד והצליחו ללמוד כמה דברים חדשים על התקופה והאדם. בסוכות תהיה פעילות בשם "דוד בן-גוריון וחדר הסודות" שתזמין אתכם להשתתף ולהגיע לסוג של חדר בריחה בו יחכו חומרים אותנטיים מתקופת הקמת המדינה: מסמכים היסטוריים, מכתבים, תמונות והקלטות הקשורות בימיה הראשונים של המדינה ובבן-גוריון עצמו. המשתתפים יצטרכו לענות על חידות, לפתוח מנעולים, ולשתף פעולה עד למציאת תיבת אוצר ופענוח החידה האחרונה. לאחר פיצוח הקוד האחרון בחדר יתגלה למשתתפים אוצר היסטורי מרגש. פעילות חדר הסודות תתקיים בכל שעה עגולה, בהרשמה מראש בלבד עם ההגעה לאתר. מגיל 10 ומעלה. עלות: 15 ₪ לילד (עד גיל 18), 20 ₪ למבוגר. תוספת כניסה לחדר הסודות: 15 ₪ לילד ו-20 ₪ למבוגר.

דוד בן גוריון וחדר הסודות

דוד בן גוריון וחדר הסודות צילום: חנן אפשטיין

ככל ששעות החשכה מתקרבות, ומוצ"ש מתארך, אני מרגישה את הגעת הסתיו. אחד מתסמיני הסתיו הפחות מדוברים הוא ההעלמות האיטית אך הדרגתית של הגלידות האהובות עליי ולכן שמחתי שהצטיידתי מבעוד מועד במכונה להכנת גלידה אישית. המכונה הגיע לביתנו בשביל הילדים אבל כל דבר שתוצאתו בגלידה- מגיע מהר מאוד לידיי. בעבר כבר התנסיתי במכונות כאלה אבל הפעם גיליתי שזה עובד ושהתוצאה טעימה. אל תצפו לקבל משהו התואם במדויק לגלידה הקנויה, אבל בהחלט תוכלו לאכול גלידה טובה. הילדים התלהבו מהעניין ורק רוצים להכין עוד ועוד, בטעמים מגוונים ושונים. ממליצה בחום לנסות עם בוא קור החורף.

מסיבת גלידה

מסיבת גלידה צילום: יח"צ

עם החגיגות האינטנסיביות והסעודות המרובות (סעודה מפסקת נכללת אצלי לעניין זה), נעזרתי ברשת הלואו-קוסט "זול סטוק" אצלה אני תמיד יכולה למצוא מה שאני מחפשת במחיר מפתיע וזול. לאחרונה גיליתי שהרשת מציעה כעת מגוון רחב של אביזרי עיצוב ופריטי ריהוט לבית שאפשרו לי להתחדש ולרענן את מראה הבית עם שידה לכניסה לבית, כיסאות לחדרי הילדים, כריות לספה ושולחן למרפסת.

זול סטוק

זול סטוק צילום: יח"צ

זול סטוק

זול סטוק צילום: יח"צ

תופעה ידועה אצלנו בבית, היא שברגע שחזרנו מיום עמוס חוויות או אפילו מיומיים-שלושה של לינת שטח, הילדים נכנסים הביתה ושואלים מה יש לעשות. אחרי שבפעם הראשונה הופתעתי מהעניין, ובפעם השניה התקשיתי להתמודד בקור רוח עם הצורך התמידי לשעשע (שכן ההוראה "לכ/י לקרוא ספר" לא ממש תפסה), עכשיו אני כבר מוכנה עם דברים לשלוף בעת הצורך (בעיקר הצורך שלי ברגע של מנוחה). הפעם אציע להם את משחק היצירה של Fischer Tips העשוי חומרים ממוחזרים, טבעיים ומתכלים. בקופסה תמצאו יחידות משחק בשם "'טיפסים", גמישים וצבעוניים, המיוצרים מעמילן תפוח אדמה (אין חשש לגלוטן) וצבעי מזון טבעיים בשילוב 'ביופלסטיק'. משמעות המילה ביופלסטיק היא: פולימרים טבעיים הנעשים ללא פטרוכימיקלים (מוצרים כימים שמקורם בנפט ובפחם). הילדים יוצרים עם הטיפסים כמו פלסטלינה; את החומר ניתן לחתוך ולהדביק בקלות עם מים, ללא שימוש בדבק. מחיר: 20-90 שקל, בפארמים ובחנויות ורשתות הילדים ברחבי הארץ.

Fischer Tips

Fischer Tips צילום: יח"צ

סוכות ידוע כחג של אירוח, כי או שיש לך סוכה ענקית אליה אתה יכול להזמין משפחה מרובת ילדים או שתיים, או שיש לך סוכה קטנה מדי, ואז אתה הולך להתארח אצל אלה מהשורה למעלה. אנחנו מהמתארחים ולכן הצטיידתי ביין ובכוסות יין, אותם אביא למארחים, חברינו האהובים. שלא כמו תמיד, הפעם החלטתי להביא משהו שלא משתמשים בו יומיומית אלא מיוחד לזמנים חגיגיים ויפה כמו פסל אמנותי; כוסות היין של בורמיולי רוקו האיטלקי הן עדינות ומעוצבות למשעי ועשויות זכוכית קריסטלין התורמת לשיפור הטעמים. אפשר לבחור בין 8 גדלים המתאימים לסוגי יין שונים. תופתעו לשמוע שהזכוכית היא 100% ממוחזרת, מה שהופך אותה לכוס הטובה ביותר גם ליין וגם לסביבה. כדאי למהר לנצל את המבצע התקף רק עד לסוף אוקטובר במחיר מבצע של 99 ₪  במקום 119 ₪ בחנויות ארקוסטיל קיטצ'ן.

ארקוסטיל קיטצ

בורמיולי רוקו צילום: יח"צ

אם אתם מחפשים לצאת אחרי התקופה העמוסה של החגים לערב נעים ומהנה, אמליץ לכם על הופעת "הטיש הגדול" של משה להב. אני הגעתי להופעה שהתקיימה בזאפה בירושלים ביחד עם בעלי, ולמרות שהמוסיקה היתה שונה מזו שבדרך כלל אנחנו הולכים לשמוע בהופעות- נהננו מאוד משום שמדובר במוסיקה עליה גדלנו כולנו, מוזיקה ישראל שורשית. העניין כולו משתדרג בזכות השיחה בה מנהל משה להב עם הקהל בין הקטעים המוסיקליים, בהם הוא מספר על עצמו באופן שובה לב שמדבר אל כל אחד מהיושבים מולו. האווירה נינוחה, המוסיקה מהנה ומזמינה את הקהל להשתתף, ולקום מהכסא ומשה פשוט מצליח להקסים את כולם. כדאי מאוד ללכת עם חברים טובים, הורים, או ילדים מבוגרים- כולם יהנו!

לפני ההופעה, כמו שתמיד קורה לי כשאנחנו יוצאים מהבית בערב, לא הספקתי להתאפר כמו שרציתי. תכננתי לנסות את המסקרה החדשה של איב סן לורן, הנקראת "השוק", כי היא מבטיחה לתת לריסים מראה אינטנסיבי ומהמם בעזרת פורמולה מיוחד המוגנת ע"י פטנט; עם כל טבילה של המוט בתוך המיכל, 4 מאגרים הנמצאים בתוך המברשת, מתמלאים בכמות גדולה של חומר וכך הריסים נעטפים בכמות הנכונה של המסקרה לנפח גדול יותר מכל מסקרה אחרת של איב סן לורן. 

מסקרה - איב סן לורן

מסקרה - איב סן לורן צילום: יח"צ חו"ל

מחר, בערב החג, תכננתי ללכת לבקר בבוקר מוקדם, בגן החיות הירושלמי שכן בחול המועד עצמו צפוי שם עומס רב. לכבוד פתיחתה של תצוגת הלילה, תתקיים סדנה עם בעלי חיים פעילי לילה בימים א'-ג' 8 – 10 באוקטובר בשעה 16:30 , וביום ד' 11 באוקטובר באמפיתאטרון של גן הפסלים. במהלך ימי החג יוצג לקהל מזונם המגוון של בעלי החיים וברחבי הגן יפוזרו שלטים שיציגו את התפריט של בעלי החיים – מהפנדות האדומות ועד הפילים. עמדת מידע תציג בפני הקהל מרכיבים שונים של דיאטת בעלי החיים. בנוסף, תפעל גם עמדת מידע עם הפעלות שונות על הזוחלים המרתקים. 

גן החיות התנ"כי

גן החיות התנ"כי צילום: גלעד פריד

מאחר וחברי לעבודה ברובם המוחלט אנשים לא דתיים, טקסים והרמות כוסית נחגגות אצלנו בצורה חילונית למהדרין. הצורך לציין זמנים מיוחדים בצורה שאינה כוללת שום סממנים דתיים מביא אותי פעמים רבות לחפש אלטרנטיבות. השנה הגיע לידי ספר מיוחד במינו בשם "שברים נאספים לשירה", המאגד שירה ישראלית המתכתבת עם תפילות הימים הנוראים. בעריכת מרדכי דוד (מודי) כהן ובהוצאת חבר לעט. במשך 202 העמודים מצאתי קטעי שירה יפיפיים ורגישים הנוגעים בנושאים בהם עוסקת התפילה שלנו. בשירה הישראלית המודרנית  ישנם מאות שירים המתכתבים עם חוויית הימים הנוראים, הסליחות, התפילות, התחדשות השנה וחשבון הנפש, ומחברים אותם לחווייה אישית פנימית או למציאות הישראלית. השירה העברית מביאה איתה לחוויות החגים ולתפילה, כיווני מחשבה ייחודיים ומאפשרת קריאות חדשות בתפילה ומפגש חדש עם חוויות החג. ספר זה ממשיך את "הלילה הזה כולו שירה", שעסק בשירה ישראלית המתכתבת עם ההגדה וסיפור יציאת מצרים וגם הוא מנסה ליצור שיח משותף, דתי-חילוני. לאחר כל שיר ישנו קטע התייחסות קצר שעוזר למי שלאו דווקא רגיל בקריאת וניתוח שירה ומנגיש את השירים ואת הדרך בה הם קשורים לימים הנוראים. הספר מומלץ בחום לא רק לאוהבי ספרות ושירה.

שופרות / נעמה הנקין

לֹא בְּהַרְכָּנַת רֹאשׁ וְלֹא בִּכְפִיפַת גּוּף.

גֵּוִי זָקוּף וּמָתוּחַ שֶׁלֹּא לְהַחְמִיץ אֶת

הָרֶגַע הַהוּא כְּשֶׁהַשְּׁבָרִים נֶאֱסָפִים לִכְדֵי

תְּקִיעָה גְּדוֹלָה וּשְׁלֵמָה.

וַיְהִי קוֹל הַשּׁוֹפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאוֹד,

וּבְיָד קַלָּה אֲנִי מְסִיטָה אֶת מַלְמָלַת הַמְּחִצָּה

שֶׁבֵּין חַדְרֵי לִבִּי.                                          

(מתוך הטרילוגיה מלכויות – זכרונות – שופרות)

שברים נאספים לשירה

שברים נאספים לשיר הצילום: יח"צ