מבחן דרכים – השקת וולבו S60 דור 3

חברת "מאיר" יבואנית וולבו השיקה את הדור השלישי של מכונית הסדאן שלה – S60

חדשות כיפה מוטי שטרן 30/05/19 16:23 כה באייר התשעט

מבחן דרכים – השקת וולבו S60 דור 3
השקת וולבו S60 (דור 3), צילום: מוטי שטרן

חברת "מאיר" יבואנית וולבו השיקה את הדור השלישי של מכונית הסדאן שלה – S60. בשנים האחרונות חלה עלייה בנתח השוק ובמספר המכוניות של וולבו ברבים מפלחי השוק בהם היא מתמודדת. מתחילת השנה האזרחית, ה- XC60 הוא הרכב הנמכר ביותר בתחום רכבי הפנאי הבינוניים, ה- XC40 נמצא במקום השני בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובסך הכל הגדילה וולבו את נתח השור שלה בכלל פלח השוק של רכבי היוקרה בלמעלה מ-16%.

כמו בכל פלח שוק, גם בפלח השוק של רכבי היוקרה – רכבי הפנאי דוחקים את רכבי הנוסעים ואחוז המכירות שלהם עולה משנה לשנה. וולבו 60S מייצגת את וולבו בפלח השוק של רכבי הסדאן המשפחתיים יוקרתיים בגודל בינוני. היא מתחרה ברכבים כמו BMW סדרה 3, מרצדס C Class, Audi A4 ולקסוס IS.

שני הדורות הקודמים שלה, היו הרכבים הנמכרים ביותר שלה בישראל ועם תמחור אגרסיבי בטווח של 248,900 ₪ עד 297,900 ₪ ואבזור עשיר היא תנסה לשחזר גם בדור השלישי את הצלחת הדורות הקודמים.

ה- 60S מיישרת קו עם עיצוב דגמי וולבו

ה- 60S מיישרת קו עם עיצוב דגמי וולבוצילום: מוטי שטרן


עיצוב וולבו 60S מזוהה עם דגמי וולבו מהדור הנוכחי. כמוהם, העיצוב הוא רבוע, מינימליסטי מחד ואגרסיבי מאידך וכמובן גם פנסי החזית הם בצורת פטיש. בדור השלישי מציגה ה- 60S גידול בממדים, בסיס הגלגלים צמח ב- 10 ס"מ ל- 287 ס"מ, האורך הכללי גדל ב-13 ס"מ כך שלמעט תא המטען בנפח (390-392 ליטר, תלוי בגרסת ההנעה) היא מהמרווחת בקטגוריה שלה.

עיצוב תא הנוסעים עשיר ואיכותי והמאפיין הבולט שלו הוא צג המולטימדיה האנכי והגדול דרכו מתופעלות רבות ממערכות הרכב וכך קטן מספר הכפתורים הפיסיים במכונית, מה שתורם לעיצוב הנקי שלה.

תא נוסעים מרווח, איכותי ומסך מולטימדיה אנכי ובולט

תא נוסעים מרווח, איכותי ומסך מולטימדיה אנכי ובולטצילום: מוטי שטרן


"מאיר", יבואנית וולבו בחרה לשווק את ה- 60S ברמות אבזור גבוהות בלבד: R-Design הספורטיבית ו- Inscription המפוארת בשתי יחידות הנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר ותיבת 8 הילוכים פלנטארית: 4T עם הספק של 190 כ"ס ו- 8T היברידית נטענת עם הספק משולב של 390 כ"ס ו-65 קג"מ מומנט המציעים ביצועים של זינוק למאה קמ"ש ב- 4.6 שניות בלבד לצד חסכון בדלק עם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ במהירות 50 קמ"ש.

יחידת הנעה היברידית נטענת חזקה וחסכונית

יחידת הנעה היברידית נטענת חזקה וחסכוניתצילום: מוטי שטרן


רשימת האבזור נדיבה וכוללת מושבי עור עם כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, גג פנוראמי, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה אנכית בגודל 9 אינץ' המשלבת מערכת שמע Harman Kardon וקישוריות לטלפונים ועוד. ברמת האבזור הספורטיבית R-Design מתווספים גם אפשרות להעברת הילוכים מההגה ומאפייני עיצוב ספורטיביים יותר.

אי אפשר לדבר על וולבו מבלי להזכיר את נושא הבטיחות.. כצפוי, אבזור הבטיחות עשיר וכולל בכל הגרסאות: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת התראת התנגשות בכלי רכב והולכי רגל, בקרת ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על הרכב במרכז הנתיב, מערכת ניטור שטח מת במראות, מערכת ניטור תנועה חוצה בנסיעה לאחור, מצלמת רוורס ובתוספת תשלום, גם מצלמת 360 מעלות.

לא מפליא שהרכב קיבל ציון 5 כוכבי בטיחות EuroNCAP. על הנייר, ה- 60S מרשימה ביותר, מקווה מאוד שבקרוב יתבצע ויפורסם עליה מבחן דרכים.

 

 

לכל הטורים של מוטי שטרן, היכנסו