מבחן דרכים – השקת טויוטה קורולה קרוס

לפני 30 שניה הגיעה טויוטה קורולה לישראל ומאז הפכה לפופולארית. ב- 2019 הצטרפה יחידת הנעה היברידית וכבשה את ראשות טבלת המכירות בשנת 2021. קורולה קרוס מוסיפה לחבילה תצורת מרכב SUV ויוצרת חבילה אטרקטיבית, מאוד אטרקטיבית

חדשות כיפה מוטי שטרן 02/10/22 11:30 ז בתשרי התשפג

מבחן דרכים – השקת טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס, צילום: מוטי שטרן

מזה 30 שנים משווקת חברת "יוניון מוטורס" את רכבי טויוטה בישראל. קורולה המשפחתית כבשה מקום של כבוד בשוק הישראלי והפכה לפופולארית ומבוקשת מאז הגעתה. טויוטה קורולה שהפכה למילה נרדפת למכונית משפחתית היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם עם למעלה מ-50 מיליון מכוניות.

צילום: אריאל זנדברג


לטויוטה וותק של חצי יובל מאז הציגה ב- 1997 את הדור הראשון של הפריוס ומאז בארבעת הדורות של הפריוס ודגמים נוספים בהם הסופר מיני יאריס , רכבי הפנאי C-HR, RAV4  וההיילנדר והחל מ- 2019 גם הדור ה-12 של הקורולה שקיבלה יחידת הנעה היברידית. 

כבר למעלה מעשור עולה נתח השוק של רבי הפנאי ובמיוחד בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים C-SUV.  עם הקורולה קרוס משתלבת הממוקם מעל ה- C-HR ומתחת ה- RAV4, מייצג את טויוטה בקטגוריה חשובה זו.

בימים אלו משיקה טויוטה את הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית והקורולה קרוס הוא הדגם הראשון של היצרן בו מוטמעת המערכת. בישראל תשווק הקורולה קרוס בשלב זה עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר שביחד עם מנוע חשמלי מפיקים 140 כ"ס. בדור זה שופרה המערכת ההיברידית והיא כוללת סוללה קטנה וקלה יותר שלמרות הקיטון בממדים חזקה יותר ובזכותה ובזכות שיפורים נוספים הופכת את מערכת ההנעה לחזקה, יעילה ומהנה יותר לנהיגה.

צילום: מוטי שטרן


שיפור חשוב נוסף, הוא מערכות הבטיחות TSS – Toyota Safety Sense מדור 3 שבזכות מצלמות משופרות מזהות יותר סכנות ומונעות יותר תאונות וכוללת אפשרות לעדכוני תוכנה Over The Air. גם מערכת המולטימדיה בגודל 10.5 עם קישוריות Android Auto (חוטי) ו- Apple CarPlay (אלחוטי) ניתנת לעדכון Over The Air.

את עיצוב הקורולה קרוס, קל לתאר כ-RAV4  קטנה. הקווים הרבועים, קשתות הגלגלים הרבועות גם הן, חגורת פלסטיק מחוספס בתחתית הרכב  וכמובן פסי ההטענה תורמים למראה ה- SUV הקשוח. הגריל האנכי בצורת טרפז כפול ומצדו יחידות תאורה צרות מסוג פרוז'קטור לד הנמתחות לצדדים ויחידות תאורה אחוריות אנכיות הממוקמות משלימים את ההופעה של רכב פנאי.

צילום: מוטי שטרן


המידות ממקמות את הקורולה קרוס בין ה- C-HR ל- RAV4. עם 446 ס"מ באורך הכללי, רוחב של 182 ס"מ ו- 162 ס"מ גובה ןלמרות בסיס גלגלים של 264 ס"מ מתקבל רכב מרווח ושימושי. נפח תא המטען עומד על 436 ליטר ודלתות עם מפתח רחב מנגישות את הכניסה לשורת המושבים השניה.

הקורולה קרוס תשווק ב-3 רמות אבזור:

 Active  -  הכוללת מולטימדיה עם מסך 10.5 אינץ, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ, חישוקים 17 אינץ' קלים, תאורת LED קדמית, התנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים אחוריים ותזכורת למניעת שכחת ילדים (לפי פתיחת הדלת האחורית) מחיר  - 168,990 ש"ח

 Dynamic -  כוללת בנוסף, חישוקי 18 אינץ', שמשות כהות, תאורת High LED קדמית, פנסי ערפל מסוג LED, כניסה ללא מפתח, פסי הטענה בגג ותאורת אווירה. מחיר  -  174,990 ש"ח

Adventure  - כוללת בנוסף, גג פנוראמי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים כולל בלימת חירום, חימום מושבים קדמיים וטעינה אלחוטית לטלפון. מחיר  -  184,900 ש"ח

צילום: מוטי שטרן


אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות: סיוע במניעת כניסה לצומת לא פנוי, היגוי אקטיבי למניעת תאונה, זיהוי רכב מלפנים, הפחתת מהירות בעקומות, מניעת האצה פתאומית, בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת, שמירה על מרכז נתיב ומערכת זיהוי תמרורים. בגרסת Adventure   נוספים גם בקרת רכב בשטח "מת", מניעת פתיחת דלת ליד רכב חולף וזיהוי רכב חוצה מאחור.

בזכות השילוב של טויוטה קורולה, מערכת הנעה היברידית ותצורת מרכב SUV  - אין ספק שהקורולה קרוס יהפוך ללהיט מכירות. מבחן דרכים יתבצע ויפורסם בקרוב.