מיצובישי אקליפס קרוס, היהלום היפני עבר ליטוש

האקליפס קרוס, רכב הפנאי הבינוני של מיצובישי עבר מתיחת פנים שטיפלה בדיוק רב בנקודות התורפה של הדגם המקורי, ההשקה הדינאמית של מתיחת הפנים מהווה הזדמנות לבדוק את התוצאה

חדשות כיפה מוטי שטרן 14/03/22 13:42 יא באדר ב'

מיצובישי אקליפס קרוס, היהלום היפני עבר ליטוש
מיצובישי אקליפס קרוס המחודש, צילום: מוטי שטרן

לפני כארבע שנים הושק האקליפס קרוס שהתמקם בין ה- ASX הקטן בהיצע של היצרנית לאאוטלנדר מרובה המושבים. האקליפס קרוס ממשיך לבלוט בזכות מנוע הטורבו היחיד בהיצע דגמי הבנזין של היצרן בארץ, ברוח ההתאמה לתקני זיהום האוויר ותרומה להפחתת צריכת הדלק, שוחררו 11 סוסים מהספק המנוע (163, בעבר) ומצבת הסוסים עומדת על 152 כ"ס. המומנט לא נפגע והוא עומד על 25.4 קג"מ. גם התיבה הרציפה לא השתנתה והיא כוללת 8 "הילוכים" מלאכותיים עם מנופי שליטה מההגה החל מרמת הגימור השנייה בהיצע – EXECUTIVE.

- עיצוב האקליפס הקרוס נשאר עדיין אחת מנקודות החוזקה שלו צילום: תומר פדר

אם כבר הזכרנו רמות גימור, האקליפס קרוס המחודש יוצע עם שתי יחידות הנעה, שתיהן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עם אפשרות בחירה בין הנעה קדמית בלבד להנעת 4X4.
רמת האבזור INTENSE (154,900 ₪) המיועדת בעיקר לציי רכב כוללת חימום למושבים הקדמיים ותאורת יום וערפל מסוג LED. בגרסת ה- EXECUTIVE  (159,900 ₪) תקבלו בנוסף: בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת ארלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח ואפשרות החלפת הילוכים מאחורי ההגה. בגרסה הבאה PANORAMIC (170,900 ₪), מתווספים צמד גגות פנוראמיים (כמה מפתיע...). גרסת ה- INSTYLE מוצעת עם הנעה קדמית או 4X4 (171,900 ₪ / 185,900 ₪) וכוללת בנוסף, מושבים עם ריפוד בשילוב אלקנטרה וכיוונון חשמלי למושב הנהג. גרסת ה- PREMIUM (180,900 ₪) הבכירה כוללת גם: מושבי עור, תצוגת נתונים על גבי השמשה וגם כיוונון חשמלי למושב הנוסע.

 

תא הנוסעים נראה טוב במיוחד עם ריפוד בהיר וגג פנוראמי צילום: תומר פדר

אבזור הבטיחות בגרסת ה- INTENSE כולל: בלימת חירום אוטונומית, אורות דרך אדפטיביים, 7 כריות אוויר והתראה על סטייה מנתיב. החל מרמת האבזור EXECUTIVE תקבלו בנוסף: התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקק והתראה על רכב בשטח ה"מת" במראות הצד. במבחן הריסוק NHSTA האמריקאי קיבל האקליפס קרוס ציון מכובד של 5 כוכבים.
העיצוב החיצוני שהיה אחת מנקודות החוזקה של האקליפס קרוס התחדד עם פנסי חזית צרים, הפחתת הכרום בגריל הקדמי לטובת צבע שחור ואלגנטי, צבירי פנסי ערפל בשפת העיצוב של היצרן ובעיקר, וויתור על החלון האחורי המפוצל לטובת שיפור הראות לאחור. יחידות התאורה אחוריות עולות ועוטפות את החלון האחורי משני צדיו וברוח צו האופנה – אותיות שם הדגם מתוחות לרוחב תא המטען. חישוקי 18 אינץ' בצביעה דו-גוונית תורמים גם הם להופעה המרשימה

 מתיחת הפנים בולטת בעיקר בחוץ  צילום: תומר פדר

בפנים השינויים מורגשים פחות, בעיקר בגלל שרכב המבחן בו נהגתי צויד במושבים כהים ולא בהירים. במיצובישי בחרו, בצדק, לוותר על משטח המגע לתפעול מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית שממדיה גדלו ל- 9.2 אינץ' ומאפשרת בחירה בין מערכת ה- Connected לקישוריות Android Auto / Apple CarPlay (אני לא הצלחתי לקשר את הטלפון שלי אליה). המושב האחורי כבר לא נע על מסילה ומותיר את נפח תא המטען על 405 ליטרים ושימושיים. תא הנוסעים נותר מיצובישי "קלאסי" עם מסך קטן וצבעוני באמצע לוח השעוני האנלוגי (שהתצוגה בו די צפופה) ומתגים שגילם כבר ניכר. איכות ההרכבה היא ללא רבב כמיטב מסורת היצרן.
 

רכב המבחן בו נהגתי היה ברמת הגימור INSTYLE עם הנעה קדמית, תוואי הנסיעה כלל נסיעה בינעירונית בכביש 6 בו יחידת הכוח הצטיינה (למרות הפחתת 11 כ"ס) והציעה נסיעה חלקה ושקטה. במיצובישי טוענים שהתיבה הרציפה מצליחה לדמות אופי פעולה של תיבה פלנטארית, לרוב הם צודקים, אך בשעת מאמץ היא מייצרת רעש, לפחות מהירות התגובה טובה יותר מתיבות רציפות אחרות. מתלי הרכב כוילו מחדש והם ממוקמים על הצד הרך על הסקאלה. במהירויות נמוכות בכבישים משבשים זה נהדר, בכבישים מפותלים זה קצת פחות טוב והרכב רוכן ופחות יציב מהתחושה שהיתה לי במבחן הדרכים שבוצע באתר כיפה. נראה לי שרוב הלקוחות ישמחו על השינוי באופי המתלים. ראויה לציין העובדה שלמרות חישוקי ה- 18 אינץ', חתך הצמיג הנדיב תורם גם הוא לנוחות הנסיעה. צריכת הדלק נותרה גם היא דומה ועמדה על כ- 11 ק"מ לליטר.

   הפחתת 11 כ"ס כמעט ולא מורגשת, כיול המתלים הפך את האקליפס קרוס לנוח יותר צילום: תומר פדר

הליטוש שעבר האקליפס קרוס טיפל בנקודות התורפה העיקריות והצליח לשמר את נקודות החוזקה שלו. העיצוב החיצוני ממשיך להיראות טוב מאוד גם לאחר 4 שנים (במיוחד בצבעי בורדו או כחול), יחידת ההנעה למרות הפחתת ההספק היא הטובה מאלה המוצעות אצל היצרן. הורדת הספויילר האחורי משפרת את הראות לאחור והוויתור על משטח המגע טיפלו בנקודות התורפה ואם נוסיף לכך את מוניטין האמינות של היצרן – מתקבלת חבילה לא רעה. לצד השלילה, נציין את העובדה שבקרת הסטייה מנתיב איננה אקטיבית והמעבר למערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית שלמרות היותה מהטובות מבין המקומיות – עדיין איננה משתווה למערכת מקורית מהיצרן (למרות שלקוחות רבים יישמחו שאין צורך לחבר את הטלפון כדי לקבל ניווט ומוזיקה ברכב).


גרסת ה- INSTYLE הבסיסית תימכר כנראה בעיקר לציי רכב ותוספת 5,000 ₪ לגרסת ה- EXECUTIVE משדרגת את מערך הבטיחות והאבזור והופכת אותה למומלצת.
היצע יחידות ההנעה צפוי לגדול במהלך 2022 עם יחידת הנעה פלאג אין הייבריד  (PHEV) לאקליפס קרוס ולאאוטלנדר שבניגוד לדור הקודם תציע שילוב של יחידת הנעה פלאג אין הייבריד ושבעה מושבים.