מרצדס EQS, ספינת הדגל של יצרנית היוקרה הגיעה לארץ

עם טווח מרשים של 700 ק"מ, רשימת אבזור ארוכה, מציבה מרצדס סטנדרט חדש בתחום הרכב החשמלי זאת לצד מקדם גרר של 0.20CD  המהווה שיא חדש של יעילות אווירודינאמית ברכב מייצור סדרתי

חדשות כיפה מוטי שטרן 15/11/21 20:11 יא בכסלו התשפב

מרצדס EQS, ספינת הדגל של יצרנית היוקרה הגיעה לארץ
מרצדס EQS, צילום: יצרן

מרצדס S Class, סידרת הדגל של מרצדס הוכתרה כרכב הטוב בעולם, בעולם העובר להנעה חשמלית – הגיעה הזמן למקבילה חשמלית לספינת הדגל. עם ה- EQS עושה מרצדס צעד נוסף לכיוון החשמלי אליה היא צועדת מתוך שאיפה שעד סוף העשור הנוכחי – כל הרכבים מתוצרתה יהיו חשמליים בלבד.

ה- EQC, רכב הפנאי המקביל ל- GLC היתה הסנונית הראשונה של הרכבים החשמליים של היצרן. אחריו הגיע ה- EQA ועתה משיקה כלמוביל את הרכב החשמלי השלישי – ה- EQS. האות השלישית בשמות הדגמים החשמליים מייצגת את הסדרה אליה הוא משתייך, ולאות S ב- EQS מוטלת אחריות כבדה (ואולי גם קריאת תגר מול הטסלה מודל S...)
.
בשלב זה, תוצע ה- EQS בשתי תצורות הנעה:

450+ – הנעה אחורית, הספק מרבי של 333 כ"ס, מומנט של 56.8 קג"מ וטווח מרבי לפי תקן WLTP של 700 ק"מ

580 4Matic – הנעה כפולה, הספק מרבי של 523 כ"ס, מומנט של 85.5 קג"מ וטווח מרבי של 627 ק"מ

למרות משקל שנע סביב ה- 2.5 טון, התאוצה למאה קמ"ש עומדת על 6.2 שניות ב- 450+ ו- 4.3 שניות ב- 580 4Matic. המהירות המרבית "מוגבלת" ל- 210 קמ"ש בלבד. הקיבולת האפקטיבית של הסוללות בשתי הגרסאות היא 107.8 קוט"ש (הסוללות מיוצרות ע"י מרצדס עצמה).

בניגוד  ל- S Class, תצורת המרכב היא של 5 דלתות והדלת החמישית הופכת את 610 הליטרים של נפח תא המטען לשימושיים מאוד. הממדים כמובן נדיבים ועומדים אורך של 512.6 ס"מ, רוחב של 212.5 ס"מ וגובה של 151.2 ס"מ היוצרים נוכחות מרשימה. היגוי אחורי מסייע לתמרן את ספינת הדגל במקומות צפופים.

 מידות נדיבות ועיצוב אווירודינאמי המשיג מקדם גרר של 0.0CD

מידות נדיבות ועיצוב אווירודינאמי המשיג מקדם גרר של 0.0CD צילום: יצרן

כצפוי, רשימת האבזור של ה- EQS ארוכה וכוללת כמעט על מה שאפשר לדמיין: מושבים עם תכניות עיסוי, מרווח עצום במושב האחורי הנוצר בזכות בסיס גלגלים נדיב של 321 ס"מ, 4 אזורי אקלים ואקוסטיקה התורמת להפחתת רעשים. 

צילום: יצרן


אבזור הבטיחות כולל 10 כריות אוויר וכמובן את כל מערכות הבטיחות הקיימות בשוק. כיאה לרכב המושק בתקופת הקורונה, מערכת בקרת האקלים כוללת 2 מסננים למניעת ווירוסים מאפשרים הפצת ריח בהתאם לבחירת הנהג או הנוסעים מאחור השולטים במערכות הרכב באמצעות טאבלט ייעודי במשענת המושב האחורי.

פונקציה ייחודית היא פתיחת הדלת (לא שחרור נעילה) כאשר מתקרבים אליה וסכירתה באמצעות מחוות יד.

תא הנוסעים מרווח, איכותי מאובזר ובקיצור, לא פחות ממושלם

תא הנוסעים מרווח, איכותי מאובזר ובקיצור, לא פחות ממושלם צילום: יצרן


לרוחב הדשבורד נמתח מסך קריסטל ברוחב 141 ס"מ הכולל 3 אזורים: מולטימדיה מרכזית לשליטה במערכות הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי מול הנהג ומסך שליטה במערכות הרכב לנוסע הקדמי.
עם שפע אפשרויות בחירה והתאמה, סביר להניח שלא תהיינה שתי EQS דומות.

 מסך ענק ברוחב 41 ס"מ המהווה 3 אזורים: מרכזי, לנהג ולנוסע

מסך ענק ברוחב 41 ס"מ המהווה 3 אזורים: מרכזי, לנהג ולנוסע צילום: יצרן

ה-450+ ברמת האבזור ה"בסיסית" Platinum Plus EV תעלה 890,000 ₪ ועבור ה- 580 4Matic נדרשת תוספת של 400,000 ₪ המעלה את המחיר ל- 1,290,000 ₪, 100,000 ₪ נוספים יידרשו לכל אחת מתצורות ההנעה כדי לשדרג לרמת האבזור הבכירה Platinum Plus AMG Line EV
מערכות רבות שנמצאות ברכב המשפחתי שלכם ערכו הופעת בכורה בספינת הדגל של מרצדס ויחלחלו במשך השנים גם לרכב הסטנדרטי העתידי שלכם.