לבחור את הפנאי שלך - עצות חכמות לבחירת רכב פנאי

רכבי הפנאי מחליפים לאט לאט את הרכבים המשפחתיים ואפילו את רכבי המנהלים היוקרתיים. אלו כלי־רכב נוחים יותר לנהיגה, מאובזרים היטב ומפנקים במיוחד, והירידה במחירים של רכבי הפנאי הופכת אותם לאטרקטיביים אפילו יותר

חדשות כיפה תוכן שיווקי 09/05/21 08:14 כז באייר התשפא

לבחור את הפנאי שלך - עצות חכמות לבחירת רכב פנאי
צילום: shutterstock

מה הם רכבי פנאי?

אז מה בעצם מבדיל את רכבי הפנאי משאר כלי־הרכב? בארה"ב רכבי פנאי נקראים SUV שאלו ראשי תיבות של SPORT UTILITY VEHICLE. בארץ אלו הג'יפ והג'יפונים שניתן לנהוג בהם גם בתנאי שטח. אלו כלי־רכב בעלי גחון מוגבה מעט, המאפשר ראייה רחבה יותר של הכביש, מרחב פנים גדול יותר המאפשר ישיבה נוחה ומרווחת גם לנוסעים מאחור ותא מטען בהתאם אשר משמעותו שהרכב יכול להכיל יותר ציוד בעת יציאה לחופשה משפחתית לדוגמה.

יצרני מכוניות רבים הפסיקו כמעט לגמרי את פס הייצור של המכוניות המשפחתיות ושמו דגש על רכבי השטח עקב הביקוש הרב שיש להם.

איך בוחרים רכב שטח?

כפי שציינו, יש לרכבי השטח כמה הבדלים שהם גם היתרונות שלהם. אז איך בכל זאת אפשר לבחור?

  • נתחיל בהכרה שאין רכב שטח אחד שהוא מוצלח וטוב יותר מהאחרים. רכב שטח, ככל רכב אחר, צריך להתאים למשפחה, לאופי הנהיגה, לשימוש היומיומי וכדומה. בנוסף, כמו כל מוצר אחר יש העדפה ונוחות אישית שלא ניתן לכמת אותה והיא אינדיבידואלית כמו, נוחות המושבים, נוחות לוח המחוונים והשימוש שבהם, חוויית נהיגה אישית ברכב וכדומה. אם נבין נקודה זו, נהיה פתוחים לאפשרויות רבות יותר.
     
  • לפני רכישת רכב שטח נברר ונבדוק מהם השימושים המיועדים לרכב. האם תהיינה אלה נסיעות לעבודה וחזרה או שמיועדות לו יציאות לטיולים רבים ונסיעות ארוכות? האם הרכב אמור לשמש משפחה גדולה עם ילדים או אדם בודד? האם הרכב מיועד לנהיגה בשטח עירוני בלבד או גם לנהיגה שאינה בכבישים סלולים? כל השאלות האלו ישפיעו על בחירת הרכב. רכב שטח קטן ונעים הוא אופל גרנדלנד. זהו ג'יפון בעל עיצוב עדין, שיש לו כמה אפשרויות שונות של נפח מנוע.
     
  • נתונים עובדתיים ומפרט טכני של הרכב יעזרו גם כן בבחירה של הרכב המתאים ביותר. נתונים כמו גובה, אורך ורוחב אשר יתנו לכם מושג לגבי קלות התמרון בעיר ובעת חנייה, סוגי מערכות הבטיחות שיש ברכב, נפח המנוע וכוח סוס, רמת הביצועים של הרכב ואפילו מידע לגבי ערך הרכב במחירון במהלך השנים האחרונות.
     
  • לפני קניית הרכב, אם צמצמתם את האפשרויות לשתיים־שלוש, קחו את הרכב לנסיעת מבחן, הרי נאמר:" טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים". בנסיעת מבחן אפשר לבחון האם הרכב אכן נוח לנהיגה, קל לתמרון בחניות, האם האבזור שלו נוח ומספיק ולקבל תחושה של חווית הנהיגה?
     
  • שיקול נוסף ומהותי בהחלטה בנושא רכישת רכב הוא תקציב כמובן. לעיתים שיקול זה מהווה נקודת פתיחה אך לעיתים זהו דווקא הנושא האחרון בעת ההחלטה כאשר צמצמנו את האפשרויות לשתיים או שלוש כך שייתכן שההחלטה תוכרע בסוף על מחיר.

רכבי השטח זמינים היום יותר מאשר בעבר. יצרני מכוניות מפתחים כמה דגמים בשנה, מאבזרים אותם היטב, מציעים את אותו דגם בכמה אפשרויות של נפח מנוע וכוח סוס ומאפשרים מגוון עצום של תוספות מפנקות. הנוחות של נהיגה ברכב שטח היא אומנם חוויה אישית ומשתנה מאחד לשני אך במגוון האפשרויות הקיים היום בשוק, כל אחד יוכל למצוא לעצמו את הרכב המתאים לו, וליהנות ממנו בצורה המקסימלית. מי שבעבר חשב שזהו רכב שאינו בהישג ידו, יגלה היום כי השוק השתנה וכדאי לבדוק את האפשרויות.