כל מה שצריך לדעת כדי לחסוך בביטוח המקיף לרכב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/07/20 16:47 כז בתמוז התשפ

כל מה שצריך לדעת כדי לחסוך בביטוח המקיף לרכב
רכב, צילום: pixabay

עם כל התועלת וההנאה שיש בבעלות על רכב, התענוג מגיע גם עם כמה "מטרדים", שאין להתחמק מהם. אחד מהם הוא נושא הביטוחים. כיצד ניתן לחסוך בהם? באופן ספציפי - מה צריך לדעת, בכדי לחסוך בעלויות הביטוח המקיף לרכב

 

חסכון בביטוחים - הפוטנציאל שלא ממוצה

ביטוחים הם בין ההוצאות המשמעותיות ביותר שלנו באופן שוטף. למעשה, אנחנו כל כך רגילים לשלם אותם, שלא פלא שאנשים רבים מזניחים את נושא החיסכון בהם. ויש כאן פוטנציאל גדול מאוד לחסכון. ביטוחים שונים חיוניים למדי וחלקם אפילו הכרחיים. זה עשוי להיות חיוב לעשות ביטוח מסוים (כמו ביטוח חובה לרכב) או ביטוח שנאלצים לעשות, כחלק מרכישת מוצר אחר. למשל ביטוח אובדן כושר עבודה, שהוא חלק חובה בתשלום לקרן פנסיה. בשורה התחתונה, לרובנו יש כמה וכמה ביטוחים ובדרך כלל, גם יש מקום רב לצמצום העלויות.

 

מה הוא בעצם ביטוח מקיף לרכב?

שני דברים נוטים להיות מבוטחים במיוחד אצל האדם הממוצע. האחד, הוא האדם עצמו (ביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוחי בריאות מסוגים שונים). השני, הוא הרכב שבבעלותכם. אז בואו נעשה כאן סדר במהירות: יש לנו ביטוח חובה, שהוא פשוט חובה על פי חוק. בנוסף לכך, יש מה שנקרא ביטוח מקיף (מכונה גם "ביטוח רכוש"). ביטוח מקיף מכסה מגוון נקודות חשובות ולכן למרות שהוא איננו חובה, נהגים רבים לא מוותרים עליו. המושג ביטוח מקיף, מתייחס בעצמו לשני דברים שונים: ביטוח עצמי וביטוח צד ג. "ביטוח עצמי" עוסק בביטוח נזקים שונים שעשויים להיגרם לרכב עצמו. ביטוח צד ג עוסק בביטוח נזקים שונים, שהרכב עשוי לגרום לרכוש שבבעלות צד שלישי (צד ג). ביטוח זה, ניתן לרכוש בפני עצמו או כרכיב שמובנה בתוך ביטוח מקיף.

 

לבצע השוואה

אחת הדרכים החשובות ביותר להוזיל עלויות ביטוח מקיף לרכב, היא להשוות בין ההצעות השונות. אבל כיצד עושים זאת בקלות ובנוחות? הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא לבצע השוואת ביטוחים לרכב, באמצעות המערכת החכמה של Wobi. כך, תקבלו פוליסה אשר מתאימה בדיוק לצרכים שלכם, כמו גם כמה וכמה הצעות מחיר, באופן מרוכז. כל זאת, בלי כל הטרחה של אינטראקציה מסורבלת מול שורת חברות הביטוח, בלי להתבלבל ובלי לריב על הצעות מחיר.

 

מה שכלול בביטוח

יש מפרט בסיסי, אשר מחייב את חברות הביטוח מבחינת ביטוח מקיף לרכב. אבל מעבר למפרט זה ומה שהוא מחייב את חברת הביטוח, החברות מוסיפות רכיבים נוספים. זו היא הזדמנות טובה לבעלי הרכבים לוותר על חלק מרכיבים אלה ולהוזיל את הביטוח, על פי שיקוליהם השונים.

 

השתתפות עצמית

נושא "ההשתתפות העצמית" בביטוח הרכב המקיף, פותח פתח להוזלות נוספות. ייתכן שתוכלו להוזיל את הביטוח, על ידי הגדלת סכום ההשתתפות העצמית.

 

התמקחות

ניתן להתמקח על המחיר, מתוך ניסיון לצמצם אותו. האפשרות להשוות ביטוחים שונים בקלות מעודדת זאת. תוכלו לציין בפני חברת ביטוח אחת, את ההצעה הטובה שקיבלתם מחברה אחרת. כדאי לקחת בחשבון, שהוזלה עשויה לבוא על חשבון משהו וכדאי לדעת במה מדובר ומה המשמעויות של השינוי בהצעה עבורכם. בסופו של דבר, ביטוח הוא רכישת מוצר מסוים - זה לא רק שאלה של כמה אני משלם, אלא גם של מה אני מקבל בתמורה לכך.

 

הנחות

עשויות להיות הנחות בביטוח המקיף לרכב, אשר מוצעות לאוכלוסיות מסוימות. סטודנטים למשל. כמו כן, מקובל להתחשב בעבר של המבוטח, מבחינת תביעות ביטוח קודמות. זאת, מאחר שלקוח שהיו אצלו מעט תביעות או שלא היו בכלל, משתלם יותר לחברת הביטוח. ככל שאין תביעות כאלה, המחיר שתציע לכם חברת הביטוח עשוי להיות זול יותר. עוד כיוון אפשרי להשגת הנחה, הוא כאשר מעוניינים לרכוש ביטוח לכמה רכבים או כמה רכיבי ביטוח ועושים זאת דרך אותה החברה.

 

רכישה ישירות מהחברות

מדוע שלא לדלג על סוכן הביטוח, בכדי להימנע מלשלם לו עמלות? "ביטוחים ישירים" לא חסר וזה אחד מהיתרונות שאמורים להיות להם. רק קחו בחשבון, שלא בהכרח יתקבל כאן חסכון. החסכון תלוי בסופו של דבר, בהחלטת חברת הביטוח על המחיר המוצע.

 

יותר גניב - יותר יקר

עוד חשובה, המידה שבה הרכב מועד לגניבה. השאלה עד כמה הרכב פופולארי בקרב גנבי רכב שונה מרכב לרכב, בהתאם לפרמטרים כמו דגם ושנת ייצור. בנוסף, ישנו היבט המיגון לרכב, שעשוי לצמצם את הסיכון שהוא ייגנב בפועל. כל זאת, נלקח בחשבון על ידי חברת הביטוח, כאשר היא מעריכה את הסיכון לגניבה. בהתאם לכך, היא תקבע את מחיר הביטוח שהיא תציע לכם.

 

היבטים נוספים

יש עוד היבטי משנה, אשר עשויים לסייע בהוזלת הביטוח המקיף לרכב. לכן, חשוב לבדוק מה בדיוק מציעה חברת הביטוח מבחינת אפשרויות הוזלה. נקודות שלא מודעים להן עשויות להוביל לפספוס הנחות משתלמות וחבל. לדוגמא - בעלות על יותר מרכב אחד, אשר עשויה לזכות בהנחה ועוד.