זוכרים את הסטיישן של הדתיים? יש לה דור 2!

זנב לאריה: מוטי שטרן יצא לבחון את הדור השני של הפג'ו 308, המשפחתית עם האריה. נרשמה התפעלות ממצב הספורט ומלוח המחוונים הגבוה

חדשות כיפה מוטי שטרן 14/11/17 13:46 כה בחשון התשעח

זוכרים את הסטיישן של הדתיים? יש לה דור 2!
פג'ו 308 , צילום: מוטי שטרן

לפג'ו מסורת ארוכה ומכובדת של רכבי סטיישן. בגדולים שבהם (404, 504, 505, ומאוחר יותר גם ב-307 וב-308 דור ראשון) היה ספסל במושב האחורי ובזכות היכולת להסיע שבעה נוסעים הם זכו לפופולריות רבה בקרב המגזר הדתי עד שנות ה-90, ועד לפני כעשור גם בקרב ערביי יהודה ושומרון. 

פג

פג'ו של פעם צילום: מוטי שטרן

החדשנות של הדור השני של פג'ו 308 (המושג "דור שני" הוא שבירת המסורת בפג'ו, בה ייצגה הספרה הראשונה את קטגוריית הדגם והספרה האחרונה את הדור שלו),  היא לא רק בשם אלא בעיקר בטכנולוגיה, בעיצוב ובמיצוב. הרכב בו נהגתי הוא מודל 2016 בבעלות פרטית שנסע 34,000 ק"מ.

פג

פג'ו 308 צילום: מוטי שטרן


עיצוב חיצוני
שלדת ה-308 היא מהדור החדש של קונצרן פג'ו סיטרואן, ומלבד הפחתת משקל היא גם מאפשרת גמישות שבזכותה הוארך בסיס הגלגלים (המרחק בין ציר הגלגלים הקדמיים לאחוריים המשפיע על המרווח לנוסעים) של דגם הסטיישן לעומת ההאצ'בק ב-11 ס"מ משמעותיים ל-273 ס"מ.
ה-308 מהודרת וסולידית. עיצוב החזית מאופק אך מהודר בזכות מסגרת כרום לגריל הקדמי הכוללת כיתוב Peugeot מתחת לסמל האריה על מכסה המנוע ונגיעות כרום בפנסי ה-LED והערפל. האיפוק ממשיך לאורך צידי הרכב אשר בזכות בסיס הגלגלים הארוך יוצרים את הרושם שמדובר ברכב מקטגוריה גבוהה יותר. מאחור פנסים גדולים הנמתחים עד צידי הרכב.

פג

פג'ו 308 צילום: מוטי שטרן

תא נוסעים ואבזור
שני פריטים בתא הנוסעים של ה-308 בולטים במיוחד: מסך המגע הגדול (9.7 אינץ'), וההגה הקטן הממוקם נמוך מתחת לוח המחוונים. שניהם מייצגים את התפיסה החדשה של פג'ו.
לוקח זמן להתרגל למיקום ולגודל (או נכון יותר - לקוטן) של ההגה, אך לאחר זמן קצר קל להבין את התפיסה העומדת מאחוריה: הצבת לוח המחוונים גבוה יותר ממקמת את הנתונים מול עיני הנהג ומפחיתה את הצורך בהסתת מבט הנהג מהכביש.
באמצעות המסך מתופעלים לא רק מערכת השמע, הטלפון ומחשב הדרך, אלא גם בקרת האקלים. כך יכלה פג'ו לצמצם את מספר המתגים הפיזיים באופן דרמטי וליצור עיצוב מינימליסטי ונקי. 
קשה ולא נוח לשנות את הטמפרטורה תוך כדי נסיעה, אבל לפחות למערכת השמע יש תפעול גם מההגה...
איכות תא הנוסעים של ה-308 טובה מאוד וכל המתגים נעימים למגע, אך חסרים תאי אחסון.
בזכות בסיס הגלגלים הארוך,  המרווח לנוסעים במושבים הקדמיים ובספסל האחורי מצוין, תא המטען הענק בנפח של 599 וניתן להגדילו על ידי קיפול הספסל האחורי ולקבל משטח העמסה ארוך וחלק.

308 סטיישן משווקת ברמת אבזור אחת ועשירה – אקטיב, הכוללת מולטימדיה מקורית (כולל הצגת שירים ואנשי קשר בעברית), בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, חיישני רוורס מקוריים, פנסי ערפל, חישוקי מגנזיום והגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור.
ל-308 שש כריות אוויר וציון ריסוק 5 כוכבים במבחני EURONCAP.

איך היא נוסעת?
יחידת ההנעה חדשנית וזונחת את מנועי ה-1,600 סמ"ק ותיבת ה-AL4 המיושנים לטובת מנוע 1,200 סמ"ק טורבו, 3 צילינדרים עם הספק ומומנט מרשימים של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית.
מכוניות צרפתיות הן שם נרדף לנוחות נסיעה טובה, ולפג'ו תדמית של רכבים מהנים לנהיגה. כאן ה-308 משמרת את המסורת והיא מאוד נוחה ומהנה לנהיגה. נוחות הנסיעה הגבוהה נשמרת בכבישי העיר המשובשים, ומאוד מהנה בכביש המהיר ובכבישים מפותלים, ומשלבת ריסון ונוחות.
השילוב של שלדה קלה ויחידת הנעה חזקה וגמישה, הוא טוב במצב רגיל ומתחדד במצב ספורט בו המנוע גמיש יותר והעברות ההילוכים מושהות לטובת ביצועים טובים יותר באופן מורגש.
צריכת הדלק לאורך המבחן (רוב הזמן במצב ספורט) עמדה על 12.3 ק"מ לליטר ולאורך זמן אצל בעלי הרכב: 13.1 ק"מ לליטר.

פג

פג'ו 308 צילום: מוטי שטרן

סיכום 
מחירי פג'ו 308 סטיישן (מחירון יד 2, 11/2017)

שנה 2014 2015 2016 2017
מחיר 74,200 ש"ח 85,500 ש"ח 98,700 ש"ח 134,900 ש"ח

פג'ו 308 מציעה קצת יותר מרוב מתחרותיה: היא יותר גדולה ומרווחת, יותר מאובזרת, יחידת ההנעה שלה גמישה וחזקה והיא מאוד נוחה. לחובתה עומדים מוניטין האמינות הנמוך של רכב צרפתי בארץ (למרות שהוא לא תמיד מוצדק, מנוע ה-1.2 טורבו ותיבת ההילוכים היפנית משרתים במספר דגמים של פג'ו וסיטרואן כבר שלוש שנים ללא תלונות ובעיות מיוחדות), והשליטה על בקרת האקלים ממסך המגע שקשה לתפעול תוך כדי נהיגה.
אחוז ניכר מה-308 סטיישן נמכרו לציי רכב ובתוספת למוניטין הצרפתי, ניתן לרכוש את הרכב ב-10-20% פחות ממחיר המחירון (ויד ראשונה 0 ק"מ בכ- 112,000 ש"ח).

אם אתם מחפשים רכב מרווח, נוח, מהנה לנהיגה, שאינו יפני או קוריאני – כדאי לבדוק את ה-308 סטיישן.

 

לטורים הקודמים

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן