ההשקה של הדור הבא

הדור השני של פיג'ו 5008 הושק השבוע וזה כבר לגמרי מרגיש כמו רכב פנאי. הם הצליחו להכניס שם שבעה מושבים ואבזור הבטיחות מצוין. מוטי שטרן היה בהשקת (ואולי חנוכת?) הדור השני ויש לו מה לספר

חדשות כיפה מוטי שטרן 13/12/17 15:22 כה בכסלו התשעח

ההשקה של הדור הבא
פיג'ו 5008 , צילום: מוטי שטרן

השבוע הושק בישראל הדור השני של פיג'ו 5008. בניגוד לדור הראשון שהיה בעל עיצוב חיצוני קובייתי ופונקציונלי, בדור השני, ל-5008 עיצוב של רכב פנאי והוא מהווה המשך לקבוצת רכבי הפנאי של פיג'ו הקטנים יותר: 2008 ו-3008 (בשיטת כינוי הדגמים של פיג'ו, לרכבי הפנאי שני אפסים באמצע מספר דגם הרכב).

חדשה בארץ - פיג

חדשה בארץ - פיג'ו 5008צילום: מוטי שטרן

2008,3008 ו...5008

2008,3008 ו...5008צילום: מוטי שטרן


עיצוב ה-5008 החדש דומה מאוד לעיצוב המוצלח של ה-3008, ולמרות תוספת של 19 ס"מ בלבד לאורך הכללי ובזכות תוספת של 16.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, הצליחו מהנדסי פיג'ו להוסיף צמד מושבים בשורה השלישית. בשורה השניה שלושה מושבים נפרדים המאפשרים לכוונן בכל אחד מהם את המרחק ואת זווית המשענת. מושבי השורה השלישית, כמו שאר המתחרים בקטגוריה, יתאימו בעיקר לילדים.

עיצוב חיצוני בסגנון ה-3008

עיצוב חיצוני בסגנון ה-3008 צילום: מוטי שטרן


נפח תא המטען משתנה בהתאם למספר המושבים המקופלים, ונע בין 210 ל-1940 ליטר. כמו כן ניתן לקפל את המושב הקדמי ליד הנהג ולשנע חפצים באורך של יותר מ-3 מטרים.

עיצוב סביבת הנהג מכונה I-Cockpit והוא עוטף את הנהג וכולל הגה קטן הממוקם נמוך, כמו בדגמי פיג'ו מהדור האחרון, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' הכולל קישוריות לטלפון ושליטה על מערכת המיזוג והרכב עם כפתורי פסנתר המאפשרים לתפעל את הפונקציות השונות בנהיגה. לוח המחוונים הוא מסך דיגיטלי המאפשר מגוון תצורות כולל תפריטים באנגלית.

7 מושבים נפרדים ועיצוב סביבת נהג בסגנון קוקפיט

7 מושבים נפרדים ועיצוב סביבת נהג בסגנון קוקפיט צילום: מוטי שטרן


ל-5008 יחידות הנעה זהות הכוללות מנוע טורבו דיזל  1,600 סמ"ק בעל הספק של 120 כ"ס ומומנט 30.6 קג"מ, מנוע טורבו בנזין בנפח 1,600 סמ"ק בעל הספק של 165 כ"ס ומומנט 24.4 קג"מ ומנוע טורבו דיזל בנפח 2,000 סמ"ק בעל הספק של 180 כ"ס ומומנט 40.8 קג"מ. כל המנועים מוצעים עם תיבת ששה הילוכים פלנטרית.

רמת האבזור הבסיסית Active, כוללת חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמות חניה המעניקות מבט מעל הרכב וסביבתו. רמת האבזור הבאה כוללת הטענה אלחוטית לטלפון, בקרת אקלים מפוצלת ואופציה לפתיחת תא מטען על ידי חיישן באמצעות הרגל וגג שמש פנורמי. רמת האבזור הבכירה GT מוסיפה פתיחה חשמלית לתא המטען, פנסי LED ועוד.

בטיחותית ומאובזרת

בטיחותית ומאובזרת צילום: מוטי שטרן

אבזור הבטיחות כולל מערכת להתראת עייפות נהג, התראה על סטייה מנתיב וניטור מרחק לפנים ובלימת חירום אוטומטית. ברמות הגימור Premium ו- GT מתווספים העברה אוטומטית בין אור גבוה לנמוך, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח "מת" במראות ובקרת שיוט אדפטיבית (שומרת מרחק מהרכב לפנים ומאיצה כשהדרך פנויה).

מחיר ה-5008 נעים בין 179,900 ₪ ל-239,900 ₪:
רמת גימור Active עם מנוע 1.6 בנזין או דיזל – 179,900 ₪
רמת גימור Premium עם מנוע 1.6 בנזין או דיזל – 196,900 ₪
רמת גימור GT עם מנוע 2.0 דיזל – 239,900 ₪

לאחות הקטנה 3008 זמני אספקה ארוכים בעיקר בגרסאות הדיזל וכך גם ב-5008, והדגמים הראשונים שיימסרו יהיו דגמי הבנזין.
התרשמתי מאוד מהעיצוב הפנימי והחיצוני של ה-5008. תא הנוסעים נראה ומרגיש מאוד איכותי והמושבים בשורה הראשונה והשניה מאוד נוחים ומרווחים. השתחלתי לשורה השלישית ושם היה צפוף והכניסה והיציאה היו לא ממש נוחות... מקווה לבצע בקרוב נסיעת מבחן ולהתרשם מהרכב בצורה דינמית ומקיפה יותר.

לטורים הקודמים