סגור

ביקורת רכב -סקודה אוקטביה עם טוויסט

מה קורה כשמקטינים את נפח המנוע? מוטי שטרן בחן את האוקטביה הגדולה עם מנוע קטן.

מוטי שטרן
יג באדר התשעח
,
28 בפברואר, 2018 11:27
סקודה אוקטביה מתוחת פנים

סקודה אוקטביה מתוחת פניםצילום: מוטי שטרן

מאז הגיעה האוקטביה לארץ לפני למעלה משני עשורים היא שוברת סטיגמות ומנפצת דעות קדומות. עד שיווק האוקטביה, הציעה סקודה לשוק הישראלי את הפליסיה במגוון תצורת מרכב: האצ'בק, קומבי (סטיישן), פיק-אפ (טנדר) וגם ואן-פלוס (שילוב של סטיישן וטנדר סגור). בתחילת הדרך סקודה היה שם נרדף לרכב מזרח אירופאי בסיסי ומיושן. האוקטביה הוא הרכב של סקודה שתוכנן מאפס ע"י בעלת הבית החדשה דאז – פולקסוואגן תוך שימוש במכלולי חברת האם: מנועים, תיבות הילוכים ושילדה. כשהוצגה האוקטביה עם מכלולי פולקסוואגן ועם תא נוסעים באיכות גבוהה – נופץ מיתוס סקודה כרכב בסיסי ומיושן, ב- 2010 הוחלפה יחידת ההנעה המסורתית של מנוע 1,600 וגיר 4 הילוכים במנוע 1,200 טורבו וגיר רובוטי דו מצמדי (DSG) עם 7 הילוכים ונופצה דעה הקדומה שרכב משפחתי (ועל אחת כמה וכמה שהאוקטביה המגודלת) יכול לעלות את הקסטל עם מנוע בנפח פחות מ- 1,600 סמ"ק.
לפני כשנה, במסגרת מתיחת הפנים של הדור השלישי הוחלף מנוע ה-1,200 וארבעה צילינדרים הבסיסי במנוע 1,000 סמ"ק (999 סמ"ק, ליתר דיוק) עם שלושה צילינדרים בלבד.
האוקטביה 1,000 סמ"ק היא המשפחתית הראשונה שהוצעה בארץ עם מנוע בנפח ליטר, לכן, למרות שרק לאחרונה פורסם בטור הרכב סיכום של שנה עם האוקטביה 1,200 סמ"ק – כשהוצע לי לבחון את האוקטביה עם המנוע הקטן והמסקרן – לא היססתי ולקחתי אותה לנסיעת מבחן.
אני קיבלתי למבחן אוקטביה 1.0 ליטר ברמת הגימור האמצעית Style שמחירה 134,990 ₪.

השינוי בעיצוב החיצוני בולט בעיקר בפנסים המפוצלים

השינוי בעיצוב החיצוני בולט בעיקר בפנסים המפוצליםצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

הדור הנוכחי והשלישי במספר של האוקטביה הוצג ב- 2013, ב-2017 עברה האוקטביה מתיחת פנים הכוללת מלבד החלפת המנוע הקטן במנוע קטן יותר – גם שינוי חיצוני שהבולט שבהם הוא פיצול הפנסים הקדמיים לשניים: בחלק החיצוני אור חניה ודרך ובחלק השני הפנימי – אורגבוה, כמו תאורת היום הפכה לתאורת LED, שאר השינויים לא מורגשים והסקודה מתוחת הפנים נותרה שמרנית, סולידית ומכובדת. בגרסת הבסיס Ambition בשילוב עם מנוע ה-1,000 סמ"ק כבר אין חישוקי מגנזיום ובמקומם יש טסות פלסטיק לא נאות במיוחד, אך  נוספו פנסי ערפל המוסיפים מאוד למראה האלגנטי של החזית.

האוקטביה נשארה מרווחת בעיקר בתא המטען אבזור הבטיחות שופר והמולטימדיה גדלה

האוקטביה נשארה מרווחת בעיקר בתא המטען אבזור הבטיחות שופר והמולטימדיה גדלהצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

תא הנוסעים של האוקטביה היה ונותר מרווח, לא מתחכם ומאוד איכותי, בגרסת ה-Ambition הבסיסית – מסך המוטימדיה המקורית Swing גדל ל-6.5 אינץ' ונוספו גם קיפול מראות חשמלי וחיישני גשם ותאורה. בגרסת ה- Style גדל מסך המולטימדיה ל-8 אינץ' מסוג Bolero עם כפתורי טאצ' שקצת פחות נוחים לשימוש בזמן נהיגה. למערכת המולטימדיה Bolero קישוריות Mirror Link, Apple CarPlay ו- Android Auto, הקישור לטלפון ה- Android שלי היה מצויין והניווט ב- Waze התבצע ממסך המולטימדיה הגדול של הרכב.
אבזור הבטיחות שודרג בכל הדגמים והוא כולל מעכשיו גם ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטומטית ובקרת סטייה מנתיב כולל תיקון. בגרסת הסטייל גם חיישני רוורס מקוריים כולל תצוגה על מסך המולטימדיה.

 

יוצאים לדרך

למרות הפחתת 200 סמ"ק מנפח המנוע והורדת צילינדר אחד – הספק המנוע עלה ל-115 כ"ס והמומנט ל- 20.3 קג"מ. הבעיה העיקרית במנועי 3 צילינדרים היא הרעידות בזמן עמידה, המנוע משולש הצילנדרים של האוקטביה לא רועד בזמן המתנה ברמזור ורק בעת התנעה כשהמנוע קר יש רעידות. יחידת ההנעה הזו גורמת לאוקטביה להרגיש נמרצת וקלילה יותר לעומת מנוע ה-1,200 סמ"ק. צריכת הדלק השתפרה קלות ועמדה על 16 קמ"ל בנסיעה שרובה מחוץ לעיר.
את מערכת הבלימה האוטונומית לא בדקתי... תצוגת ניטור המרחק לפנים לא מספיק בולטת ומערכת תיקון הסטייה מנתיב קצת אגרסיבית ממה שהכרתי ברכבים אחרים - אך אין ספק שאלו תוספות חשובות.

מתיחת הפנים הפכה את האוקטביה לטובה יותר

מתיחת הפנים הפכה את האוקטביה לטובה יותרצילום: מוטי שטרן

 

לסיכום

העלייה של הקסטל כבר לא מאתגרת, אבל אין לי ספק שלמנוע ה-1,000 סמ"ק לא היה מתקשה לשאת את האוקטביה המגודלת למעלה הקסטל...                                                                         מתיחת הפנים של האוקטביה הפכה אותה ממכונית טובה למכונית טובה עוד יותר והיא כוללת מלבד השינוי ביחדת ההנעה הבסיסית גם שינוי בעיצוב הפנסים הקדמיים (ששנוי במחלוקת), שיפור באבזור הנוחות והכי חשוב, שיפור באבזור הבטיחות. זאת לצד ערכי האוקטביה המוכרים: תא מטען ענק ותא נוסעים מרווח. ברמת האבזור Style של רכב המבחן מקבלים מערכת מולטימדיה הכוללת שיקוף של Waze על מסך המולטימדיה ולכן לדעתי זו הגרסה המומלצת של האוקטביה עם מנוע 1,000 סמ"ק.

 

לטורים קודמים, היכנסו!

04.03.2018

1. כמדומני שזו כתבת המשך בקישור שמופיע בכתבה על הסקודה 1200 סמק (יהודי מאמין)

זו הזדמנות טובה להודות למערכת כיפה על הוספת מדור בנושא רכבים.

עלו והצליחו

דווח על תגובה לא ראויה
03.04.2019

2. מנוע 1 ליטר מאכזב מאוד (שפ)

היתה לי סקודה מנוע 1.2 היתה מצטיינת
החלפתי לחדשה מנוע 1
אכזבה של ממש
צורכת יותר דלק
בכול יציאה מעמידה הרגשה שהרכב נחנק
ממש מאכזב

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ארכיון צילום: מרים אלסטר/פלאש90

ברקע המשבר הכלכלי: עיריית ת"א קנסה את בעלי הממפיס שלא אכף הנחיות

קרא עוד