רפידות או מדרסים – מה ההבדל?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/06/20 08:53 טו בסיון התשפ

רפידות או מדרסים – מה ההבדל?
המחשה, צילום: Fix Feet

עם התפתחות הטכנולוגיה בענפי הספורט והבריאות, עולה המודעות לחשיבות השימוש במדרסים ורפידות. השימוש במוצרים מתחלק לשניים:

  • צורך טיפולי – מצב שבו אדם סובל מבעיה או כאבים בכף הרגל או בחלקים אחרים בגוף, ולכן זקוק למדרס או רפידה על מנת לטפל במצב. המדרס משמש כמפזר לחצים בכף הרגל וכבולם זעזועים, ואילו הרפידה משמשת רק לצורך הקטנת נפח הנעל, למי שמצא אותה גדולה עליו, ואין לה כל יתרון או שימוש אורטופדי, כמו זה שיש למדרסים.
     
  • צורך מניעתי – אנשים העוסקים בספורט או בעיסוק אינטנסיבי אחר באופן קבוע, וזקוקים למדרסים לספורט על מנת למנוע נזק או פגיעה בכפות הרגליים, בברכיים או באברים אחרים הקשורים ליציבה הכללית בגוף.

לצורך אלו קיימים שני מוצרים עיקריים בשוק: הראשון הוא המדרס - אביזר המותאם לצורת כף הרגל ובעל תכונות המשמשות לטיפול או מניעה בהתאם לצורת כף הרגל. השני הוא הרפידה, שמיוצרת באופן תעשייתי וניתן לרכוש אותה ללא בדיקות או התאמות. לרוב הן מיוצרות מחומרים רכים, כגון ג'ל מיוחד וניתן לרכשן בהתאם למידת הנעליים של הלקוח

על מנת להבין מהו המוצר הנדרש לכל מצב יש צורך להכיר את ההבדלים והתכונות השונות בין המוצרים.

הצורך השימושי

רפידות משמשות בעיקר על מנת לאפשר אחיזה מיטבית של כף הרגל בנעל וכן לצורך יצירת מצב של דריכה רכה ונטולת זעזועים. מדרסים, לעומת זאת, מיוצרים בהתאמה אישית ומיועדים לטיפול בבעיות ספציפיות – כגון כאבים שונים בכפות הרגליים, בברכיים, בגב התחתון או בצוואר, שיפור היציבה הכללית ומניעת מצבים של פגיעה או כאבים עקב מבנה רגל לקוי.

אופן הייצור

רפידות מיוצרות באופן מתועש ובכמויות גדולות: הן לא מותאמות לקוח ולכן מיוצרות באופן המוני בכדי להציע מוצר מדף כללי, בהבדלים של מידות נעליים בלבד. מדרסים מיוצרים בהתאמה ללקוח: נבחנת הבעיה בכף הרגל, נעשות בדיקות של פיזור הלחצים, נלקח מבנה טביעת כף הרגל ולפי כל הפרמטרים והנתונים – מיוצר מדרס ייחודי לכף רגלו של הלקוח.

חומרים

החומרים מהן עשויות רפידות יהיו לרוב רכים, כגון ג'ל או סיליקון רך, כך שייתכן ולאדם מסויים החומר יהיה נוח ומותאם למשקלו, ולאדם אחר החומר יהיה פחות נוח ומתבלה במהירות. בכל מקרה, בגלל רכות החומרים, לא ניתן לבצע שום תיקון אורתופדי באמצעות הרפידה, כמו זה שנעשה באמצעות המדרסים, וכל תפקידה של הרפידה הוא, כאמור, להקטין את נפח הנעל, במידה וגיליתם שהנעל שקניתם גדולה מידי עבורכם.

החומרים מהם עשויים המדרסים משתנים מלקוח ללקוח: יש אנשים שהבעיה בכף הרגל שלהם מצריכה שימוש בחומר מסויים ולאחרים יש צורך בשימוש בחומר אחר. בנוסף, המדרס מיוצר בטכנולוגיות מתקדמות ובנוי לפי שכבות של חומרים שונים וברמות קשיות שונות, המאפשרים את פיזור הלחץ באופן תקני בכף הרגל ובכך מהווים מוצר "חכם" יותר ונוח יותר לשימוש ללקוח.

עמידות

בפרמטר העמידות ההבדל לרוב מאוד בולט: הרפידות עשויות להתבלות באופן מהיר יחסית למדרסים. רפידות הנמצאות בשימוש יומיומי לרוב יתבלו או יאבדו מיעילותן בתוך שנתיים, ורפידות המיועדות לספורט אינטנסיבי יחזיקו מעמד כשנה.

מדרסים מיוצרים לפי הצורך המבוקש: אם מדובר במדרס המיועד לפעילויות ספורטיביות והוכן מחומרים ייחודיים לשם כך, הוא יגלה עמידות לאורך זמן, ומדרסים המיועדים לשימוש יומיומי יהיו מיוצרים מחומרים שיבטיחו זמן עמידות כמה שיותר ארוך.

בנוסף, בשונה מרפידות, המדרס נרכש לרוב עם תקופת אחריות, כך בעיות שונות שצצות בקשר למדרס לאורך זמן השימוש בו לרוב תהיינה מטופלות על ידי החברה המייצרת.

עלויות

לאור כל זאת, ברור כי עלות מדרסים תהיה גבוהה באופן ניכר מעלות רכישת רפידות: הבדיקות המיוחדות, ההתאמה לכף רגלו הייחודית של הלקוח, טכנולוגיית הייצור הייחודית והחומרים השונים מהם עשויים המדרסים, הופכים את המדרס למוצר ייחודי ומותאם לקוח ובעלות גבוהה מעלותה של הרפידה.

איפה ניתן למצוא מדרסים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום?

כיום ניתן לרכוש מדרסים עם איכויות מתקדמות עוד יותר מבחינת המוצר המוגמר: חברת Fix Feet היא חברה המייצרת מדרסים מותאמים אישית, ויתרונות החברה הופכים אותה למובילה בתחומה. בין היתרונות הבולטים:

  1. בדיקה כף רגל תלת-מימדית, בעלת 7,200 סנסורים, לקבלת צורה תלת מימדית מדוייק של כף הרגל.
  2. התאמות, תיקונים ושינויים לכל אורך תקופת האחריות
  3. ייצור המדרסים נעשה בבית המלאכה המתקדם והגדול בארץ
  4. התחייבות להחזר כספי מלא במידה והלקוח אינו מרוצה
  5. מוניטין של מעל 40 שנים בתחום המדרסים

אם גם אתם מעוניינים במדרסים איכותיים, שיעניקו לכם יציבה חדשה ומשופרת, נוחות ועמידות לאורך זמן – חברת Fix Feet מתחייבת להעניק ללקוחותיה את המוצר הטוב ביותר בתחום.