איך לחסוך בעלויות השיפוץ עם המשפצים בישראל

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/04/20 11:35 ב באייר התשפ

איך לחסוך בעלויות השיפוץ עם המשפצים בישראל
עוברים דירה, צילום: pexels (Andrea Piacquadio)

זו התלבטות מוכרת: מצד אחד האדם מסתכל סביבו ורואה דירה שכבר לא משרתת את כל הצרכים שלו בצורה אופטימלית. בנוסף כבר ניתן להבחין בסימנים שונים של יושן שהצטברו עם השנים, ויש גם מצבים שבהם התשתיות פשוט לא עומדות בעומסים העכשוויים. מצד שני, כשחושבים על שיפוץ כל הבית, אי אפשר שלא לחשוב במקביל גם על העלות הכספית.

האם שיפוץ חייב להיות פרויקט יקר מאוד? לא בהכרח. יש אנשי מקצוע מנוסים ואחראיים שיבצעו עבורכם את כל השינויים הנדרשים בבית במחיר סביר. כשלוקחים בחשבון את שדרוג ערך הנכס בזכות העבודות, התוצאה כבר משתלמת מאוד, ובכל מקרה קחו בחשבון שכשמגיע הזמן לבצע שיפוץ, כל דחייה רק עלולה לגרום לנזקים ולהתייקרות הפרויקט בסופו של דבר.

תכנון מדויק

המפתח הראשון בדרך לחיסכון משמעותי בלי לפגוע באיכות העבודה הוא תכנון מדויק. תוכנית נכונה מונעת טעויות שגורמות לבזבוז ימי עבודה יקרים ולפעמים גם חומרים ששולמו עבורם סכומי כסף גבוהים, מבטיחה שלא תצטרכו לרכוש פריטים שאין בהם צורך אמיתי, ובנוסף מייצרת לוז יעיל. חשוב להבין שסדר הפעולות הוא מרכיב הכרחי בכל שיפוץ, ובפרט חשוב לבצע עבודות כמו יציקת משטח בטון שכוללות שלבים רבים בתזמון האופטימלי כדי לא לעכב פעולות אחרות באותו חלל.

בנוסף, תכנון מקצועי עשוי לחסוך לכם כסף בזכות הורדת פעולות לא הכרחיות מהמפרט הנבחר. כך למשל כל נקודת חשמל יכולה להיות יקרה מאוד, ולכן כדאי להקדיש תשומת לב במסגרת העיצוב לצמצום מספר הנקודות. עוד דוגמה היא ויתור על הריסת קירות שאינה הכרחית ושמייקרת את השיפוצים.

קנייה חכמה

לקראת כל שיפוץ דירה נדרשת רכישת פריטים רבים. אם למשל הפרויקט כולל החלפת ריצוף, יש צורך לקנות חיפוי מתאים, פריט נוסף שבדרך כלל קונים הוא אריחי קרמיקה לאמבטיה ו/או למטבח, ויש כמובן עוד.

עם קבלן שיפוצים ותיק תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף. הקבלן מכיר היטב את כל החנויות הרלוונטיות ויודע איפה כדאי לקנות כל מוצר, ובנוסף הוא יהיה זכאי בדרך כלל להנחות, ואפילו משמעותיות, בזכות היותו לקוח קבוע - הנחות שאדם פרטי לא יוכל להשיג.

במקום מותגים יקרים - מוצרים איכותיים ועמידים

אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנחנו חיים בעולם שמעדיף מותגים. גם מי שרוצה לחסוך כסף במהלך שיפוץ מקיף לא תמיד מצליח לעמוד בפיתוי לרכוש מוצר של מותג מוכר - למרות שהוא יקר יותר, ובהפרש משמעותי מאחרים. אם למשל החלטתם לבצע שיפוץ חדר אמבטיה, תוכלו למצוא פריטים איכותיים מאוד, וחשוב מכך עמידים, גם בלי שמות של מותג כזה או אחר. התוצאה: גם רווח כספי משמעותי וגם חיפויי רצפה וקירות, כיורים ומקלחון שישרתו אתכם היטב במשך שנים רבות.

פריטים קטנים שעושים שינוי גדול

לכאורה פעולות כמו הדבקת קרמיקה בחדר הרחצה הן אלה שמשפיעות במידה הרבה ביותר על המראה של החלל. בפועל תוכלו "להסתפק" גם באריחים פשוטים יותר ולשדרג את הרושם שיוצר החדר עם פריטים קטנים כמו מראה מיוחדת, ארון אחסון יפה וכו'.

לעומת זאת בכל הפעולות שקשורות לתשתיות, כמו למשל החלפת צינורות באמבטיה, לא כדאי להתפשר. אם החלטתם להתקין צינורות חדשים - ואם כבר מבוצעות עבודות ריצוף כדאי לנצל את ההזדמנות לחדש את התשתית החיונית - כדאי שהם יהיו האיכותיים ביותר שיש.

על מה עוד חשוב להקפיד?

הרצון ליהנות משיפוץ בעלות אטרקטיבית מובן, אבל לא כדאי להתפשר על איכות הביצוע. אפשר למצוא מומחים אמינים וזמינים שגובים מחירים סבירים, ולמעשה עם המשפצים בישראל זה קל ופשוט: פשוט כנסו לאתר שמציע שלל אזורי שירות בהם תוכלו להזמין שיפוצניק - ותקבלו מספר הצעות מחיר, כולן של אנשי מקצוע שנבחרו בקפידה.