צוות המובילים בישראל מסביר כמה טיפ נהוג לתת למובילים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/04/20 11:31 ב באייר התשפ

צוות המובילים בישראל מסביר כמה טיפ נהוג לתת למובילים
עוברים דירה, צילום: pixabay

 

כל מי שזקוק להובלה - של תכולת דירה, של פריט בודד, של חנות או כל סוג אחר - מצפה לקבל את השירות הטוב ביותר שיש. התמורה אמורה לכלול לצד התשלום לחברה גם טיפ למובילים, ולכן השאלה שבכותרת היא שאלה מתבקשת ונפוצה מאוד. חשוב לציין מראש שמתן הטיפ אינו חובה אבל הוא כן נוהג מקובל, ומבחינת הצוות שמבצע עבורכם את ההעברה של כל החפצים זהו חלק מהותי בפרנסה.

לפי אחוזים או סכום קבוע לכל אדם?

יש שתי גישות לקביעת גובה טיפ למובילים: לפי גישה אחת התשלום הנוסף נקבע לפי עלות השירות עצמו. כפי שלמשל על שירות במסעדה נהוג להעניק למלצרים 10-15% ממחירה של הארוחה עצמה, כך גם למובילים מן הראוי לשלם עוד 10-15% מהסכום שסוכם עם החברה. כך למשל אם עלות ההובלה היא 1,600 ש"ח הטיפ לצוות אמור להסתכם ב-160-240 ש"ח. 200 ש"ח יהוו טיפ נאה ואם הרגשתם שהשירות איכותי במיוחד תוכלו גם להעניק 250 ש"ח לאנשי המקצוע שסחבו את כל הרכוש שצברתם לאורך השנים, או את תכולת המשרד.

ההיגיון בבסיס הגישה הנ"ל של החישוב של כמה טיפ נותנים למוביל הוא שככל שהתכולה רבה גם המאמץ הנדרש מהאנשים שסחבו, העמיסו, פירקו, התקינו וכו' גדול יותר. בהתאם שילמתם עבור ההובלה יותר, וגם לצוות כדאי לפרגן יותר.

גישה שנייה היא לשלם סכום קבוע לכל אחד מהמובילים. גם בגישה זו יש היגיון: שירות הובלות בכל הארץ מתומחרים גם על סמך המרחק בין נקודת המוצא ליעד, ולכן גובה הטיפ יכול להיות 50-100 ש"ח לכל אדם עבור הובלה סטנדרטית ו-120-150 ש"ח עבור העברה שנדרשה עבורה כמות גדולה במיוחד של עבודה.

מה לעשות אם השירות היה בינוני ומטה?

כאמור טיפ למוביל הוא לא חובה. אם השירות שקיבלתם עונה על הציפיות שלכם, ואף למעלה מכך - הדבר הנכון לעשותו הוא להכיר תודה - גם באמצעות סכום כסף שהוא לא גבוה מאוד עבורכם (ובפרט ביחס לעלות ההעברה כולה), אבל מבחינת המובילים הוא חלק משמעותי בהכנסה.

מצד שני, אם השירות הוא לא ברמה שציפיתם לה, כדאי קודם כל להבהיר למובילים שאתם לא מרוצים, וכמובן גם לפרט מה אכזב אתכם: למשל אם הם לא הגיעו בזמן שקבעתם איתם, אם הם לא היו אדיבים מספיק, אם תוך כדי העבודה הם היו עסוקים בדברים אחרים כמו למשל שיחות בסלולרי ולכן ההעמסה של המשאית התנהלה באיטיות, אם הם לכלכו את חדר המדרגות באופן חריג וכו'. כדאי לזכור שגם כשעובדים עם חברת הובלות מקצועית עם המלצות, ייתכן פער בין הציפיות לבין המצב בפועל - תקשורת מדויקת, תוך הקפדה על כבוד העובדים וחתירה למציאת פתרון ולאו דווקא האשמה, תאפשר למובילים להבין מה מצופה מהם ולהתנהל בהתאם.

פירגון על שירות מכל הלב - ולא רק בכסף

מצד שני ברוב המקרים כאשר מזמינים חברה להובלת דירות השירות מתאפייןברמה גבוהה ובמחויבות מלאה לעזור לכם לעבור את היום הלא פשוט בקלות. בנוסף העמסת המשאית ופריקתה הן עבודות פיזיות מאומצות מאוד, שמתבצעות גם ימים לוהטים ולחים וגם בימי גשם, וכדאי כמובן לפרגן למי שעובד עבורכם קשה (גם אם הוא מקבל על כך כסף).

המלצה חמה היא שהפירגון יכלול לא רק טיפ אלא גם כיבוד קל, שתייה (במיוחד בקיץ!) וגם מילים חמות מתקבלות תמיד בברכה ע"י מי שמשקיע מאמץ רב כדי להשלים את השירות בדרך הטובה ביותר.

המאמר באדיבות אתר המובילים בישראל