למה צריך לשים לב כשפותחים קרן פנסיה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/04/20 20:26 כה בניסן התשפ

למה צריך לשים לב כשפותחים קרן פנסיה?
כסף, צילום: pixabay

קרן פנסיה היא מוצר חיסכון שמטרתו לספק לנו קצבה חודשית קבועה החל מהיום שבו נפרוש לגמלאות. באופן כללי, ההמלצה היא לחסוך כמה שיותר ולהתחיל לחסוך כבר מגיל צעיר. מעבר לזה, במידה שאין בכך צורך, מומלץ גם לשמור על כספי הקרן מבלי למשוך אותם לאורך השנים. במדריך המיוחד הזה נתמקד בנקודות מרכזיות שחשוב לשים לב אליהן לפני שפותחים קרן פנסיה.

כשאנו שומעים על קרן פנסיה, אנו בעיקר חושבים עליה כתוכנית חיסכון גדולה. אז כן, באמת מדובר בתוכנית חיסכון, אך זוהי תוכנית המספקת לנו "הגנה כלכלית" החל מהיום שבו נצא לפנסיה. המשמעות של ההגנה הזו, היא שנמשיך ליהנות מהכנסה קבועה – גם לאחר שנצא לפנסיה וכבר לא יכנס לנו שכר ממקום העבודה. עד כאן, הכול טוב ויפה אבל... איך נדע שבחרנו ב"הגנה" הנכונה?

בואו ונעשה לכם סדר. קודם כל, על מנת לפתוח קרן פנסיה, עליכם לפנות אל אחד מהשניים הבאים: בית השקעות פרטי או סוכנות ביטוח. לכל אחד מהם, ישנם הידע והיכולת לנהל עבורכם קרן פנסיה והם רשאים לעשות זאת עפ"י רישיון ממשרד האוצר. בבואכם לעשות את הבחירה שלכם, אלו הן הנקודות שאתם חייבים לשים לב אליהן:

  • רמות אחריות ואמינות של קרן הפנסיה: בדיוק כמו שמתחתנים, קרן פנסיה אמורה ללוות אתכם לכל החיים. לכן, חשוב לוודא שהכסף שלכם ינוהל בידיים טובות ומקצועיות. לשם כך, התעקשו לבדוק את המוניטין המקצועי של הגוף אשר מנהל עבורכם את הפנסיה, את הניסיון שלו בניהול כספים וכמובן את איכות הניהול.
  • היקף התשואות של הקרן: המשמעות של קרן פנסיה היא חיסכון לטווח ארוך. ככל שתחסכו יותר, יהיה לכם יותר כשתפרשו. יחד עם זה, ככל שהתשואה בקרן תהיה גבוהה יותר, החיסכון שלכם יהיה משמעותי יותר. לכן, בדקו מבעוד מועד דרך אתר הפנסיה-נט של משרד האוצר, את תשואות העבר של קרן הפנסיה לטווח של מספר שנים ארוכות ותוודאו שאתם בוחרים בקרן עם תשואות טובות, אך שאינה תנודתית מדי.
  • קרן פנסיה המותאמת לצרכים שלכם: קרן פנסיה היא כמו "נעליים כלכליות". אם תבחרו בנעליים שאינן מתאימות לכם, אתם פשוט לא תוכלו ללכת איתן. לכן, בבואכם לבחור קרן פנסיה, שימו לב כי שהיא תתאים במדויק לצרכים ולנתונים האישיים שלכם: גיל, מין, רמת שכר, מצב משפחתי ועוד. בנוסף, יש לבחור גם מסלול וכיסוי ביטוחי המתאים לנתונים שציינו.
  • בחינות תקופתיות של הקרן: ככל שחולף הזמן, הצרכים האישיים שלנו משתנים ועל אחת כמה וכמה, משתנים גם הצרכים הכלכליים שלנו. בדיוק מסיבה זו, ההמלצה היא להתנהל אצל גוף פיננסי שיש לו רגישות לדברים הללו: שינויים במצב המשפחתי, במקום העבודה, ברמת השכר וכו'. במידת הצורך, צריכה להינתן לכם האופציה לעבור בין מסלולי חיסכון פנסיוניים.
  • רמת השירות: מתי אנחנו נמדדים באמת? רק ברגע האמת! לכן, אל תוותרו על בחינת רמת השירות אצל הגוף שינהל עבורכם קרן פנסיה. ודאו כי במקרים כמו הגשת תביעה, מענה לשאלות וטיפול במשיכות כספים תמיד יסופק לכם שירות מקצועי מלא.