הדברת קרציות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 12/04/20 17:29 יח בניסן התשפ

הדברת קרציות
צילום: pixabay

הכל אודות קרציות

קרציות הינן ממחלקת העכבישניים וכל סוגי הקרציות הם טפילים חיצוניים אשר מוצצים דם מבעלי חיים כמו יונקים, עופות, זוחלים ודו חיים. בארץ ניתן להבחין במספר קרציות אשר חלק מהקרציות ידועות כמעבירות מחלות אשר גורמות סכנה רבה לבני האדם ואף למוות כמו קדחת קרציות. מבין כל סוגי המזיקים השונים הקרציות נחשבות עמידות במיוחד ויש ביכולתן לחיות זמן רב במצב של תרדמת עד אשר הן חשות חום.

אם הבחנתם בקרציות בשטח הבית, הרי הדברת קרציות זה הפתרון המתאים ביותר ואין לדחות את הטיפול.

מה יש לעשות לפני ביצוע ההדברה

לפני ביצוע הדברת מזיקים  יש לזהות את הגורמים אשר מביאים את הקרציות אל הבית והחצר. במרבית המקרים יהיו אלה בעלי החיים החתולים או הכלבים. כאשר חתולים או כלבים אינם מטופלים כמו שצריך ואינם מטופלים נגד קרציות, ישנה סבירות גבוהה כי הם ישאו עליהם קרציות וידביקו את הסביבה.

בעונת הקיץ הקרציות מופיעות ולכן רגע לפני טיול עם הכלב או ליטוף החתול, יש לוודא כי אין עליהם קרציות ובמידה ויש חשוב להזמין הדברה מקצועית.

יש לוודא כי הבית נקי ומסודר

רגע לפני הדברת קרציות חשוב מאד לוודא כי הבית נקי ומסודר, הדשא יהיה מכוסח נמוך והחצר תהיה נקייה מעלים ולכלוך. שימו לב, ככל שהשטח יהיה חשוף יותר, כך ההדברה תהיה אפקטיבית יותר ויעילה. הדברה של קרציות בתוך הבית תתבצע על פני הרצפה ואילו בחוץ ההדברה תתבצע בצורה אחידה על כל שטח החצר כולל שיחים, עצים נמוכים, קירות בתים.

כאשר מדובר על חצר הבית, קיימת חשיבות עליונה  לביצוע הדברה באופן אחיד ללא כל דילוג על אזורים מסוימים בהם הכלב והחתול אינם נמצאים, זאת בשל העובדה כי הקרציות הן ניידות ועשויות להגיע למקומות שונים.

המדביר יבצע אבחון של המקום

כאשר המדביר יגיע אל השטח לביצוע הדברת קרציות, הוא ידאג לאבחון השטח על מנת לזהות את התנאים אשר אפשרו לקרציות להגיע אל הבית.  רק באמצעות אפיון השטח תוך למידה של התנאים יהיה ניתן לבחור את שיטת ההדברה הטובה ביותר.  רק לאחר אבחון השטח המדביר ידע להמליץ על שיטת ההדברה- האם יש לבצע טיפול בבעלי החיים וטיפול בסביבה במקביל והאם לבחור בשיטת הדברה ירוקה או בשיטה הכוללת אמצעים כימיים.

מתי יש להפעיל הדברה כימית

כאשר המקרה מורכב, הרי יהיה צורך להפעיל הדברה כימית באמצעות מדביר מקצועי. מדובר בהדברה אשר מבוססת על חומרים ממשפחת קוטלי החרקים ומדביר מקצועי יעשה שימוש בחומרי הדברה באישור משרד הבריאות בהתאם להוראות. קרציות רגישות לחומר המבוסס על פרמטרינים הגורם לשיתוק ומוות. בשל העובדה כי הקרציות עמידות בפני חומרים רגילים, יש צורך לעשות שימוש בחומרים חזקים. הטיפול הראשון מבוצע באמצעות חומרים המבוססים על הפיירתרואידים (Pyrethroids).

כיצד יתבצע הריסוס

ריסוס כימי יתבצע באמצעות השפרצה של החומר הכימי באזורים נגועים. בעת ביצוע ההדברה המדביר יתמקד במקומות המחייה של חיות המחמד ובמקומות בהם ניתן להבחין בצמחיית פרא. בסיומו של הריסוס יש להרחיק את חיית המחמד למספר שעות במטרה למנוע מצב של הרעלה.

הדברה ירוקה באמצעות שימוש באבקות

כיום ניתן למצוא חומרי הדברה בצורה של אבקות העשויות להיות פתרון איכותי ביותר במקרים בהם קיים קושי בביצוע ריסוס. האבקות מיועדות לצורך הדברת קרציות וניתן לפזר אותן בקירות, מרווחים וגגות. יש להדגיש כי חשוב להרחיק את האבקה מכל פתח המיועד לאיורור הבית וכן להקפיד להיפטר מהמצעים של בעל החיים הנגוע בבית.