קידום אורגני לאתרים שומרי שבת – איך עושים את זה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/04/20 23:07 יג בניסן התשפ

קידום אורגני לאתרים שומרי שבת – איך עושים את זה?
קידום אתרים, צילום: pixabay

המרחב הדיגיטלי, שהולך ותופס מקום מרכזי יותר ויותר בחיים של כולנו - דתיים כחילוניים - מציב לא מעט אתגרים בפני שומרי מסורת. בפרט, נוצר הצורך להקדיש תשומת לב לשאלה האם אתר של בית עסק יהיה זמין לגולשים גם בשבתות וחגים וכיצד סגירה, מלאה או חלקית, תשפיע על הדירוג של הדפים השונים באתר בגוגל. הבשורות הטובות הן שבהחלט ניתן לשלב בין שמירה על המסורת לבין שמירה על דירוג גבוה וחשיפה מחמיאה לקהל היעד, בתנאי כמובן שמפקידים את מלאכת הקידום בידיים מקצועיות ומיומנות של מומחה קידום אתרים.

כיצד משפיעה סגירת האתר בשבתות על הדירוג בגוגל?

בעל אתר שמבקש לא להפעיל אותו באופן מלא בשבתות ובחגים יכול לבחור בין 2 אופציות: השבתה מלאה, כלומר מצב שבו כל גולש שמגיע לאחד העמודים באתר נתקל בהודעה שהאתר יחזור לפעילות הרגילה בצאת החג או השבת, והשבתה חלקית - מצב שבו רק חלק מהדפים אינם פעילים, או למשל אתר שמוצגות בו פרסומות בימי חול ואילו מכניסת השבת ועד צאתה יופיע רקע לבן במקומות שבהם יש בדרך כלל מודעות.

שתי הדרכים הנ"ל עלולות להוביל לפגיעה בציון שמקבל האתר מגוגל. יש לכך מספר סיבות: ראשית, הרובוט של גוגל שסורק את כל דפי האינטרנט שקיימים בעולם הדיגיטלי מזהה את הדף כלא פעיל, ולכן גם יציג אותו באופן דומה בדפי התוצאות - עד לסריקה הבאה (כשאין דרך לדעת בוודאות מהי תדירות הסריקה בכל אתר ואתר). בנוסף, אם מגיעים לאתר גולשים במהלך השבת או במהלך החג ויוצאים ממנו מיד (מפני שממילא התוכן לא מוצג בפניהם), הדבר עלול לגרום לגוגל לחשב לא נכון את שיעור הנטישה, ולחשוב שמא האתר לא אטרקטיבי.

השבתה חלקית עלולה להזיק פחות מהשבתה מלאה, אולם בכל מקרה חשוב למצוא לכך פתרון.

מהי הפניה 503 וכיצד היא עוזרת לקידום?

גוגל - שאגב, הוקמה על-ידי 2 אמריקאים יהודים, לארי פייג' וסרגיי ברין - מציעה גם פתרון: סטטוס 503. זוהי הפניה שמבהירה לתוכנה של גוגל כי הסגירה היא לפרק זמן ספציפי, ואפשר אפילו ליידע את מנוע החיפוש לגבי מועד החזרה לפעילות מלאה. את הסטטוס הנ"ל יוצרים באמצעות קובץ txt או דרך ה-Header - פעולה שמחייבת מיומנות מסוימת ולכן אנחנו ממליצים להתייעץ עם מומחה קידום אתרים לפני שמבצעים אותה.

אילו אתרים מתאימים ליצירת פרופיל קישורים מתאים?

קידום אתרים אורגני אפקטיבי באמת נשען במידה רבה על יצירת פרופיל קישורים - כלומר שתילת לינקים באתרים שונים כך שיפנו אל האתר המקודם, וישכנעו את התוכנה של גוגל שמדובר במקום של תוכן בעל ערך גבוה.

באופן עקרוני, בחירת האתרים שמהם יצאו הקישורים אל האתר שאותו רוצים לקדם מתבססת על 3 שיקולים עיקריים: אמינות, סמכותיות ורלוונטיות. הכוונה היא שהאתר המפנה חייב להיתפש על-ידי גוגל כמקור סמכות בתחום הפעילות שלו וכמקום בעל אמינות גבוהה. הרלוונטיות הכרחית על-מנת לוודא אותנטיות - למשל לינק מאתר שמספק מתכונים צמחוניים לאתר שמוכר ציוד מטבח הוא טבעי, ובהתאם ההתייחסות אליו מצד גוגל, אבל קישור בין אתר שהנושא שלו הוא טיולים בחו"ל לבין אתר שמתמקד בגינון כבר עלול להיתפש כמלאכותי ולא להועיל לקידום (ואפילו להזיק).

כשמדובר על אתר שומר שבת, ובעצם כזה ששייך לעסק שמתנהל בהתאם למסורת, חשוב לוודא שהקישורים שמפנים אליו הם מאתרים שלא עוסקים בתכנים לא הולמים, גם אם הם סמכותיים ואמינים בפני עצמם.

תוכן בעל ערך מוסף

הבסיס של כל תהליך קידום אתרים אורגני - או במונח המקצועי המוכר, SEO - הוא תוכן בעל ערך אמיתי לגולשים. גם באתרים שומרי שבת מן הסתם כדאי מאוד לגבש תוכנית תוכן שמבטיחה מקסימום תועלת לגולשים.

גיבוש התוכנית מבוסס על מחקר מעמיק. מחקר שכזה כולל אפיון של קהל היעד של האתר - בין אם מדובר בחילונים ובין אם בדתיים, בדיקה של אתרים מתחרים, בחינת מילות מפתח אפשריות על סמך פרמטרים כמו נפח החיפוש של כל אחת מהן ומידת התחרותיות לגביהן, ועוד.

מחקר יסודי שמבוצע ע"י מומחי קידום אתרים כמו הצוות המקצועי של חברת לינקשייק מאפשר להבין מהם התכנים שיספקו מקסימום תועלת לגולשים הרלוונטיים. הכתיבה עצמה חייבת להתבצע גם היא עם מלוא תשומת הלב לסוגיות דוגמת שיבוץ טבעי של מילות מפתח, מבנה נכון, כותרות משנה מושכות ובעיקר מחשבה על איך לספק תשובות לשאלות שמעניינות את קהל היעד.