עשור של שינויים - השיווק הדיגיטלי בשנת 2020, ואיפה כדאי להשקיע את התקציב?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 06/04/20 11:17 יב בניסן התשפ

עשור של שינויים - השיווק הדיגיטלי בשנת 2020, ואיפה כדאי להשקיע את התקציב?
העתיד באינטרנט, צילום: pixabay

לאורך העשור האחרון תחום השיווק הדיגיטלי עבר המון שינויים והתפתחויות. מומחים בתחום השיווק בדיגיטל מעידים שבשנת 2010 הכל היה הרבה יותר פשוט –הסמארטפונים היו פחות נפוצים, וכדי לשווק עסק בזירה הדיגיטלית נדרש מבעל עסק לבנות אתר, שמצהיר שהוא שם – ובזאת הוא נחשב לקיים.

ככל שהסמארטפונים הפכו ליותר ויותר פופולריים, כך גם הרגלי הגלישה של הגולשים השתנו. בהדרגה החלו להתפתח מגמות צריכה ורכישה מקוונות, שגם הן תפסו תאוצה ובמקביל התפתחו פלטפורמות שיווק רבות, שמאפשרות למפרסמים להגיע אל יותר קהלים ובאופן ממוקד. כיום המרחב הדיגיטלי התפתח לכדי כך, שלקוח פוטנציאלי למד להעריך מותג על סמך אתר האינטרנט שלו ועל סמך מאמצי השיווק הדיגיטלי שלו.

מה הם יתרונות השיווק הדיגיטלי בשנת 2020?

השינויים בהרגלי הגלישה והצריכה של הגולשים הובילו לפיתוח טכנולוגיות, שמסייעות לעסקים להניב הצלחה רבה יותר מפעולות השיווק ברשת. ובאופן הפוך – הטכנולוגיות המתפתחות מולידות בכל עת הרגלים חדשים בקרב הגולשים, העיקריים שבהם:

פילוח שוק: היכולת לפלח את קהלי היעד של המפרסם מאפשרת מצד אחד לצמצם את החשיפה וכמות הגולשים הלא רלוונטיים אליהם מופנית כל מודעה, אך מצד שני להרחיב ולהעצים את הצלחתה במטרה לדלות לידים חמים מהרשת, להגדיל מודעות וחשיפה למותגים ולעסקים, להגדיל את המכירות של העסק וליצור חיבור עצמתי בין הגולש למותג. על ידי פילוח קהלים מדוייק בהתאם לגיל, סביבת מגורים, מגדר, מקצוע, תחומי עניין ועוד ניתן ממש לקבוע מי יהיה קהל היעד שברצוננו שייחשף למסרים השיווקים של העסק וכתוצאה מזה לקבל החזר גבוה עבור ההשקעה במודעות הפרסום.

אופטימיזציה: לפני עשור טכניקות השיווק הדיגיטלי היו שונות לחלוטין. למעשה, האלגוריתם של גוגל, שנחשבת לסמכות בתעשיית מנועי החיפוש בעולם, ובישראל בפרט, סרק באופן שונה לחלוטין את תכני המפרסם, וכיום הוא מעניק עדיפות לאתרים רלוונטיים, עדכניים, בעלי ערך לגולש ובאופן כללי – ככל שהאתר מותאם הן מבחינת חווית משתמש, תוכן איכותי ומותאם לגולש ופעילות מחוץ לאתר, כך הוא מקודם מעל המתחרים באותה הנישה. כמו כן, החיפושים המקומיים עוצבו מחדש והם מותאמים למיקום המכשירים הניידים, ובכלל, כל נושא ההתאמה לניידים תפסה חלק מאוד משמעותי בכל הקשור לשיווק ופרסום דיגיטלי לעסקים.

מהפכת הסמארטפונים: כיום האנשים נושאים עמם את הסמארטפון לכל מקום ואפילו מנהלים את סדר היום באמצעותו. המהפכה העולמית בתחום הסמארטפונים חדרה לעומקו של השיווק הדיגיטלי וכל הגישה לרשת עברה שינוי דרמטי כתוצאה מכך. התוכן המשווק בדיגיטל מותאם כיום לכל סוגי המכשירים, הניידים והנייחים, וההתאמה הזו היא בין הגורמים המכריעים ביותר כיום בדירוג במנועי החיפוש.

פילוח קהלי היעד בצורה מדוייקת

פילוח קהלי היעד בצורה מדוייקתצילום: pexels (icon0.com)

שיווק מחדש או Remarketing: היום כל מפרסם ובעל אתר יכול לחזר אחרי הקהל שכבר ביקר באתר שלו ולחשוף אותו לתכנים דומים לאלו שהוא צרך בעבר. כמו כן, באפשרות המפרסם ליצור קמפיינים ייעודים לאלו שביקרו אצלו באתר ולא ביצעו המרה, וכך להגדיל את אחוזי ההמרה והחזרי ההשקעה בצורה משמעותית!

 

אילו פלטפורמות שיווק דיגיטלי משמעותיות צמחו בעשור האחרון?

העשור האחרון הוליד אינספור פלטפורמות לשיווק דיגיטלי לעסקים, וכיום המפרסמים חייבים הרבה יותר מעמוד פייסבוק עסקי ואתר אינטרנט כדי לשווק את העסק שלהם. למעשה נדרשת פריסה רחבה יותר של יריעת השיווק על פני מספר פלטפורמות שונות במקביל כדי להגיע אל קהלי היעד של העסק וליצור מקסימום תוצאה במינימום מחיר. 

המדיה החברתית תופסת חלק משמעותי מזמנם של הגולשים בישראל, שממוקמים במקום השני בעולם (אחרי הפיליפינים) בזמן השהות ברשת. למעלה מ – 70% מהישראלים גולשים באינטרנט מידי יום, ולמעלה מ – 90% מהם מבלים ברשתות החברתיות, כשבמקום הראשון ממוקמת פייסבוק. 

פייסבוק שינתה לחלוטין את אופי התקשורת שלנו עם מכרים, חברים ובני משפחה, ומפרסמים רבים נהנים מפרסום ממומן בפייסבוק ומהיתרונות שהוא מציע. עם 6 מיליון משתמשים בישראל, שמבלים בממוצע למעלה משעתיים וחצי מידי יום, פרסום בפייסבוק וקידום ממומן בפייסבוק נחשבות לשיטות השיווק העוצמתיות והחזקות ביותר שיש כיום! יתרונה הגדול נעוץ בעובדה שניתן לדייק ב90% בבניית קהלי היעד ולדאוג שאכן הוא יראה את המסרים שיש לעסק שלי להציג. בנוסף פייסבוק היא כלי עוצמתי לבעלי עסקים קטנים שאין בבעלותם נכסים דיגיטליים נוספים כגון אתרי אינטרנט. 

כאשר פייסבוק רכשה את אינסטגרם בשנת 2012, היא זכתה למיליון הורדות תוך 3 חודשים בלבד מרגע השקתה. כיום רשומים כ – 4 מיליון משתמשים ישראלים באינסטגרם, והיא נחשבת לרשת החברתית הפופולרית ביותר בקרב צעירים ובני נוער. 

פרסום באינסטגרם מתאים לכל עסק שמצטלם יפה, בין שהוא עוסק באוכל, אופנה, עיצוב או תיירות. עם ממשקים זהים ניתן כיום לפלח שווקים וליצור אופטימיזציה מדויקת לצורך פרסום ממומן באינסטגרם. כמו כן, ממשק הניהול של הרשתות הללו מאפשר לעקוב אחר מודעות, לקבל מידע מדויק ולנתח את מידת ההצלחה של הקמפיין באופן אמפירי ומדויק.

 

גוגל אורגני וממומן – המלכים והנסיכים של השיווק הדיגיטלי

אך המלך הבלתי מעורער של השיווק הדיגיטלי היה ונשאר מנוע החיפוש של גוגל, שבמבט ראשון מציע פתרון מיידי למפרסם שמבקש להופיע בראש תוצאות החיפוש באמצעות פרסום ממומן בגוגל (Pay Per Click). שיטת הפרסום מבטיחה חשיפה מידית של של האתר בראש תוצאות החיפוש של גוגל והחיוב על סמך הקלקה בפועל של הגולש. 

פרסום בגוגל אדס דורש מומחיות של מקדם מנוסה או חברה לקידום אתרים בבניית אסטרטגיה נכונה שתיתן תוצאות בטווח הקצר בגוגל אדס. החל ממחקר מתחרים, מציאת מילות מפתח מתאימות ונכונות, בניסוח מודעות קריאייטיביות, שמותאמות לדרישות של גוגל, הפעלה של המרות חכמות של גוגל ועוד רשימת "חוקים" שרק בעלי הניסיון יודעים שהם בכלל קיימים. עבור מי שמצליח לפצח את שיטת הפרסום מובטחת הצלחה. קידום בגוגל אדס מתאים במיוחד עבור מי שמבקש לקבל תוצאות מיידיות של לידים ומכירות, החדרת מוצר חדש לשוק, יצירת תנועה מיידית לאתר אינטרנט חדש שטרם התקדם לראש תוצאות החיפוש בשיטת הקידום האורגני או למי שמבקש להפנות גולשים לעמוד נחיתה לצורך מכירת שרות או מוצר.

לבעלי עסקים, חברות, ארגונים ומפרסמים שברשותם אתר תדמית\ קטלוגי\ סחר מומלץ לאמץ גם קידום אתרים אורגני בגוגל, שאף על פי שאינו מניב תוצאות מידיות כמו הקידום הממומן, הוא היחידי שמבטיח תוצאות לטווח הארוך, ומיועד לעסקים שרצים מרתון ומבקשים תוצאות שיווק ארוכות טווח ברשת. חשוב לזכור, שמי שמצליח להרקיע אל המקומות הגבוהים בגוגל בצורה אורגנית נהנה מחשיפה נרחבת 24/7 ומזרימת גולשים חדשים, לידים ומכירות בחינם, באופן קבוע וללא תשלום פר קליק.

למי ששואל מה זה קידום אורגני, קידום אורגני מתבסס על כמה מאות פרמטרים שהאלגוריתם של גוגל מחשב על מנת להחליט איזה אתר יופיע בעמוד הראשון. כדי לפצח את השיטה נחוצה חברה לקידום אתרים מנוסה ומאוד מקצועית, שמכירה את הפרמטרים הללו היטב ויודעת כיצד לעבוד עמם. על קצה המזלג, מדובר במסע "שכנועים" לטווח הארוך בו אנו משכנעים את גוגל שהאתר שלנו הוא האוטוריטה והרלוונטי ביותר בנישה שלנו מעל כל מתחרה. התהליך מתחיל בבניית אתר עוצמתי, ידידותי לגוגל, עם חווית משתמש גבוהה, איתור מילות מפתח, יצירה מתמשכת ועקבית של תוכן איכותי ובעל ערך לגולש. ניתן לומר באופן כללי שכל מאמצי השיווק שהמפרסם בוחר לעשות ברשת יכולים לסייע בסופו של דבר לקידום האורגני, אך הוא דורש אורך רוח וסבלנות.

 

קורסי Digital Marketing בשנת 2020

השיווק הדיגיטלי הפך לאחד התחומים המבוקשים ביותר בשנת 2020, הן בקרב בעלי עסקים שמבקשים לשווק את העסק שלהם באופן עצמאי, והן בקרב מי שמבקש לעסוק בתחום ולהתברג בחברות שיווק ופרסום בארץ ובעולם.

לצד הביקוש הרב ללימודים פורמליים צמחו גם קורסי שיווק דיגיטלי אונליין ב – 2 פלטפורמות עיקריות שונות זו מזו בהתאמה לקהלי היעד: 

1. המסלול הראשון: מציע לכם קורס שיווק דיגיטלי מוקלט מראש. הקורס בנוי ממגוון רחב של הקלטות אשר במסגרתו ניתן לרכוש ידע תאורטי, הבנה ראשונית וכלים על עולם השיווק הדיגיטלי. חשוב לדעת שסילבוס שיווק דיגיטלי מסוג זה מתאים אך ורק למי שמסוגל ללמוד באופן עצמאי, בעל משמעת עצמית גבוהה ומאחר ותכנית הלימוד במסלול זה אינה כוללת ליווי אישי, אין דגש על פרקטיקה וניסיון אישי של מעביר הקורס וההצלחה אינה מובטחת. יחד עם זאת, יש שמוצאים בשיטה זו הרבה נוחות וסגנון הלימוד מתאים להם מאוד.

2. המסלול השני: מציע לכם קורס שיווק דיגיטלי אונליין חוויתי, עוצמתי במתכונת של מורה פרטי 1 על 1 עם ליווי אישי צמוד מהשיעור הראשון ועד סיום הקורס ובצעדיכם הראשונים בעולם השיווק הדיגיטלי. היתרון המשמעותי במסלול זה הוא מישהו שילווה אתכם וידגים פרקטית מהניסיון האישי שלו, דבר שיחסוך לכם אלפי שקלים והרבה מאוד זמן על ניסוי וטעייה ו"שכר לימוד" כמו שאומרים.

למי הקורס מתאים?

✔️לבעלי עסקים שרוצים ללמוד לשווק את העסק שלהם בעצמם מכל סיבה שהיא.

✔️ לאנשי שיווק ופרסום, יועצי שיווק ואנשי תקשורת שכירים שעובדים בחברות וארגונים, שרוצים להרחיב את ארגז הכלים ולהתעדכן במגמות הכי חדשות שבתחום השיווק בדיגיטל לטובת הארגון בו הם עובדים.

✔️למעוניינים להיכנס לתחום השיווק הדיגיטלי ולבצע הסבה מקצועית.

 

מבין התכנים הנלמדים במסלולי השיווק הדיגיטלי אונליין:

✔️ גוגל אדס או PPC

✔️קידום אתרים אורגני או SEO

✔️שיווק בפייסבוק

✔️שיווק באינסטגרם

כאמור מדובר בקורס שיווק דיגיטלי קצר, חוויתי וענייני שבו אתם לומדים בצורה המקצועית ביותר ובזמן הקצר ביותר לעשות שיווק לעסק שלכם על פי הנישה שבה העסק פועל וללמוד את שיטות השיווק שמתאימות לו. כמו כן, במסגרת הקורס כל משווק יכול להתמקצע בשיטות שיווק שונות לצורך הרחבת הידע והכלים. הליווי האישי, התאמת תכנית הלימוד לצורכי המשווק והפרקטיקה שמתלווה לכל אורך התהליך הופכים כל משווק בקורס שיווק דיגיטלי מסוג זה למומחה בתחומו. קראו עוד על קורס זה כאן.

המאמר מוגש להעשרת הידע של ציבור קוראי כיפה באדיבות חברת Digitwow. החברה בעלת וותק של עשור בתחום השיווק הדיגיטלי וקידום עסקים באינטרנט. מנכ"ל החברה רועי בן ארי איש דיגיטל וותיק בתעשיית השיווק הדיגיטלי המקומי והבינלאומי, חרט על דגלו את ערכי החברה: שאפנות, התמדה, דייקנות ואיכות חסרת פשרות. החברה מספקת שירותי שיווק דיגיטלי מקיפים לבעלי עסקים וכן החברה החלוצה בישראל שמובילה קורס שיווק דיגיטלי אונליין עוצמתי עם התחייבות להצלחה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים שרוצים ללמוד כיצד לעשות זאת בעצמם כמו הגדולים בתחום ולמי שמבקש לרכוש השכלה בתחום.

לאתר הבית של חברת Digitwow

לעמוד הפייסבוק של החברה

לעמוד האינטסגרם של החברה