עסק בהרחבה. עוברים לעולם הדיגיטלי.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 02/04/20 15:29 ח בניסן התשפ

עסק בהרחבה. עוברים לעולם הדיגיטלי.
צילום: shutterstock

כשבאים לעסוק בנושא של עסק בהרחבה חייבים קודם כל להבין את האמת הפשוטה, עסקים שאינם נמצאים במרחב המקוון עשויים למצוא את עצמם מהר מאוד כשורה בספרי ההיסטוריה וזהו. אם יש משהוא שיכלנו ללמוד משני העשורים האחרונים זה שרשת האינטרנט פתחה את זירת העסקים המקומית והפכה אותה לעולם העסקים הגלובלי אותו אנחנו מכירים היום. לא חסרות דוגמאות מדהימות איך עסקים התחילו בתור חנות קטנה ופשוטה והפכו למפלצות צרכנות ענקיות. כמובן שהדוגמא הבולטת ביותר היא אמזון שכיום מוכרת על כל היבשות ולכל העולם. דוגמא נוספת היא פייסבוק שבכלל לא מספקת מוצרים ללקוחותיה אלא רק שירות המאפשר להם להתחבר לאחרים. אך עם זאת גדלה החברה למימדי ענק רק בזכות המרחב המקוון.

עסק בהרחבה מתחיל בפרטים הקטנים. כמו שלא פותחים עסק ללא סקר שוק נרחב בעולם האמיתי כך חשוב ביותר לעסק סקרי עומק על מנת לדעת את כדאיות השירות או המוצר המקוון שאותו אתם מעונינים למכור. לא נרצה לפתוח חנות מכולת בסמוך לחנות מכולת נוספת, אלא אם כן יש מספיק לקוחות לכולם או שיש לעסק שלכם יחוד משלו שאין לאחרים. סקרים ובדיקות הם השלב החיוני ביותר לפני שהופכים עסק למקוון. בניית אתרים לעסקים הוא תחום נרחב שבו הופכים את הרעיון שלך לרווחים נאים.


אחרי הסקרים מתחילים בהרחבת העסק

לאחר שנאסף כל המידע הצרכני והעסקי הדרוש להקמת עסק והרחבת הפעילות בו, ניתן לגשת אל השלב השני והקריטי לא פחות והא שלב בניית האתר בפועל. בשלב זה מומלץ כמובן לעבוד עם בונה אתרים מומחה ומקצועי השולט בכל החידושים הטכנולוגיים העכשוויים. בונים אתרים מעולים יודעים להתאים את האתר העסקי כך שמנועי החיפוש יעדיפו את האתר המסויים על פני המתחרים. אגב תחום השיווק ברשת שבתוכו נכללים ביטויי המפתח אותם מוצא הדפדפן הוא תחום מרתק הניתן לכתוב עליו מאמר שלם בפני עצמו. לכל אורך תהליך הבניה חשוב לשמור על קשר רציף עם המתכנת או החברה האחראית על הבניה ולבקש לראות את האתר בשלביו השונים.

 

אתר בנוי ומוכן זה לא מספיק

למרות שבניית האתר הושלמה העבודה שלכם עליו רק מתחילה. מהרגע שהאתר קם ופתוח לכל גולשי הרשת נוצרים צרכים שונים שחשוב להקפיד לענות עליהם במהירות. אם ניקח למשל את נושא האבטחה שבו כל יום נוצרים אלפי איומים חדשים ומולם נוצרים תיקוני באגים ופרצות. חשוב להעסיק מומחה אבטחה היודע לעדכן ולטפל בכל נושא הפשיעה ברשת היכולה לפגוע בעסק שלכם. כמובן שהאתר שיבנו לכם ידרוש תחזוקה שוטפת ועדכונים שונים שלא רק יעזרו להגברת האבטחה אלא יבטיחו גלישה מהירה וחלקה ללקוחות העסק. אם כן ניתן לסכם שהרחבת העסק למרחב המקוון איננה פעולה שיש לקחת בקלות ורצוי לפנות למומחה לפני שמתחילים.