עסקים כרגיל: חברות השליחויות הוותיקות מצאו את הדרך להתמודד עם נגיף הקורונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/04/20 13:52 ז בניסן התשפ

עסקים כרגיל: חברות השליחויות הוותיקות מצאו את הדרך להתמודד עם נגיף הקורונה
אורזים משלוחים, צילום: pixabay

הדרישה לשירותי משלוחים מכל סוג נמצאת בעלייה תלולה בימי הסגר וחברות המשלוחים מוצאות דרכים יצירתיות על מנת להמשיך ולספק שירות חיוני למגזר עסקי הנמצא תחת עוצר. חברות ההפצה ברחבי הארץ מיישמות שורה של צעדים להפחתת הסיכון לזיהומים ולאור החשש אותו מביעים לקוחות הקצה ממסירת משלוחים פנים אל פנים.

ההוראה הגורפת להישאר בבתים מייצרת הזדמנות עסקית מעניינת הן לחברות המבססות את פעילותן על מערכות המסחר האינטרנטיות והן עבור חברות ההפצה הנדרשות לספק פתרונות יצירתיים תחת העומס המתהווה.

אתגרים באספקת סחורה מחייבים את הקמעונאים במציאת פתרונות יצירתיים

חברות ישראליות רבות המשווקות את מוצריהן דרך אתרים ברשת נמצאות במצב מאתגר למדי. הסחורה והמוצרים שהם רגילים לקבל בשוטף  מן הספקים שלהם מחו"ל אנם מגיעים בקצב אחיד וניכר כי יחלוף לא מעט זמן עד ששרשרת האספקה תחזור לתפקוד מלא. במקביל, כל משבר מביא עמו הזדמנות אמיתית לבחינה מחודשת של העסק וליצירת אפיקי הכנסה יציבים שיהוו נכס גם לאחר התרתו של הסגר.

"יחד עם הלקוחות שלנו אנחנו מנסים לעשות סדר ולהבין מה עובר על שרשרת האספקה שלהם כרגע" מבהיר תומר עצמון, סמנכ"ל כספים ותפעול ברצ פלוס שליחויות " אנחנו מספקים להם וללקוחותיהם תמונה בהירה ומדויקת של כל מוצר הנמצא כרגע בהליכי שילוח ומעודדים אותם להבין מה בדיוק נמצא במלאים שלהם לאור הדרישה מן השטח. אנחנו רואים בשגרה מנהלים בכירים בחברות האלו מפגינים גמישות מחשבתית מרשימה, הן ברמת שיתופי פעולה חדשים, עבור במציאת ספקים נוספים במדינות אחרות ועד להתאמה מחודשת של מוצרים ושירותים שהם בוחנים להציע. יפה לראות מן הצד כיצד חברות בסדרי גודל שונים עושות התאמות למצב ומבטיחות את המשך הישרדותן העסקית לצד הכנה נאותה של העסק לקראת חזרה לשגרה שאנו כל כך מייחלים לה"

שליחויות בהתאמה אישית

"אנחנו עדים לאחת התקופות המאתגרות שעובר ענף ההפצה והשילוח מאז ומעולם", מספר אסף יהב, מנכ"ל חברת המשלוחים רצ פלוס, "מהפכת הקניות באונליין הפכו את שירותי המשלוח לחלק חשוב מאוד בשרשרת התפעול והמכירה של עסקים רבים. התפשטותו של נגיף הקורונה מחייבת אותנו לשנות נהלי עבודה קיימים על מנת להבטיח המשך את קיומם של בתי עסק רבים תוך הירתמות למאמץ במניעת ההתפשטות  הקורונה. נהלי ההפצה שלנו עברו את ההתאמות הדרושות וכיום אנו מאפשרים המשך הפצה תקין ללא כל מגע בין השליחים שלנו לאלו המקבלים את החבילות והמוצרים בביתם"

במסגרת נהלי העבודה החדשים יוכלו הנמענים לתאם קבלה של משלוחים  שיושארו עבורם מחוץ לדלת הבית או בכניסה לבניין בו הם נמצאים. החתימה המסורתית על תעודות משלוח תוקפא בשלב זה וכל ענייני הניירת יטופלו במייל או בטלפון מול מוקד ההזמנות של החברה. "השליחים שלנו יניחו את החבילות במקום שנקבע וייתפסו מרחק של שני מטרים לפחות", מסביר יהב " תפקידם לוודא כי הלקוח אסף את החבילה לשביעות רצונו. כל שנותר לו לעשות כעת הוא לאשר את קבלת החבילה טלפונית או באתר האינטרנט שלנו. פשוט וקל