חיטוי יעיל נגד קורונה – איך זה מתבצע?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/04/20 13:32 ז בניסן התשפ

חיטוי יעיל נגד קורונה – איך זה מתבצע?
נלחמים בקורונה, צילום: pexels (Anna Shvets)

אין כמעט אדם שלא מודע להתפרצות הקורונה, שכן זהו נושא השיחה המרכזי בימים אלו. התפשטות הנגיף מהירה ומאוד מדבקת ולכן אנשים בכל העולם מעוניינים לנקוט בכל אמצעי הזהירות הקיימים. למרות מאמציו של משרד הבריאות לבודד את כל החולים ואת האנשים שנחשפו אליו, עדיין יכול להיות שמסתובבים ביננו נשאים, במקומות העבודה, בסופרים אליהם עדיין מגיעים אנשים ובחללים ציבוריים אחרים. לכן, חשוב מאד לבצע חיטוי מקצועי באופן שוטף במקומות בהם קיימת תעבורה שוטפת של אנשים.

למה לעשות חיטוי נגד קורונה?

עיקר ההידבקות בנגיף מתבצעת באמצעות מגע בין אנשים, אולם ישנם מחקרים שמעידים על כך שלנגיף יש כושר הישרדות גם על משטחים עומדים לתקופה הנעה בין תשעה ימים לכמעט חודש! לכן, במקומות שהיו חשופים לנגיף או במקומות שמגיעים אליהם הרבה אנשים (כמו למשל מקומות עבודה חיוניים) כן חשוב לבצע חיטוי קורונה. חיטוי, כמו גם הקפדה על היגיינה ושטיפת ידיים, יכולים למנוע את הסיכון הקיים בהידבקות ממשטחים נגועים. הניקיון למעשה מרחיק את החיידקים והנגיפים והחיטוי מחסל אותם סופית.

לאחר החיטוי תוכלו להיות רגועים

אומנם עדיין אין תרופה וגם חיסון נגד קורונה לא עומד על הפרק, אבל בהחלט יש דרכים להתמודד עם הנגיף ולמזער את ההשפעה שלו, חיטוי קורונה זו אחת מהן. החיטוי לרוב מבוצע במקומות בהם נכחו, או שקיימת סבירות שנכחו, נשאים של הנגיף ומידת היעילות שלו רבה, כך שהוא מקנה שקט נפשי בעת השימוש בחלל שוב. פעולת החיטוי מבוצעת על ידי חומר ייעודי שנקרא סימקסין X, חומר שאינו רעיל ואינו מסוכן לבני אדם. חיטוי מקצועי באמצעותו יתבצע תוך פחות משעה ברוב המקרים, תלוי כמובן בגודל החלל.

היכן ניתן לבצע חיטוי?

מחקרים שנערכו הוכיחו שהנגיף מגלה עמידות על משטחים דוממים, למעט במקרים של טמפרטורות חמות באופן קיצוני. לכן, גם אם לא נעשה שימוש במבנה, או שתמו ימי הבידוד, ייתכן שהחלל עדיין מכיל בתוכו שרידי קורונה, כך שקיים סיכון להידבקות בעת מגע עם המשטחים ושפשוף העיניים או הפה לאחר מכן. לחלופין, יש סיכון שגם אתם תמשיכו להעביר את הנגיף הלאה לאחרים. לכןף יש לחטא את המבנה ואת המשטחים שבו על מנת למגר את המגיפה. ניתן להשתמש בחיטוי במקומות רבים, ביניהם: משרדים, מבנים, בתי חולים, בתי כנסת, מחסנים, מפעלים, עסקים, חנויות, מטוסים, בתים פרטיים, בנייני מגורים, רכבים פרטיים ותחבורה ציבורית.

כיצד מתבצע החיטוי?

חיטוי קורונה מתבצע על ידי חברה מקצועית ולה צוות הדברה מוסמך ומיומן. המחיר של החיטוי נקבע בהתאם לגודלו של החלל בו הוא מתבצע כאשר השירות זמין בפריסה ארצית בחברות הגדולות בארץ בתחום. החיטוי מבוצע באמצעות חומר שנקרא סימקסין X, בכפוף להמלצות משרד החקלאות והמשרד האמריקאי להגנת הסביבה. החומר אינו רעיל או מסוכן לבני אדם ואינו פוגע במשטחים או במבנה שבו רוסס. יש לציין שהחיטוי אינו מונע קורונה בעתיד, אלא רק מחטא משטחים נגועים בנגיף. בתום החיטוי מומלץ להמתין שעתיים עד החזרה למבנה. כמו כן, יש לנקות את החלל באופן יסודי לפני החיטוי של המשטחים השונים.

כמה עולה חיטוי נגד קורונה?

בשל הבהילות והעומס על חברת ההדברה, לצד הסיכון הקיים בתקופה זו, חיטוי נגד קורונה יכול לדרוש מעט השקעה, אולם זו ללא ספק השקעה מאוד כדאית שתספק המון שקט נפשי, במיוחד כאשר החיטוי מבוצע על בסיס שוטף. אם אתם מעוניינים בחיטוי, מומלץ לתאם עם החברה כמה שיותר מהר, לשריין מקום ולקבל הצעת מחיר משתלמת. במקרה זה מומלץ לבחור בחברה מקצועית ומיומנת שעובדת עם חומר חיטוי יעיל, ברישיון ובהתאם לכל התקנים הנדרשים.

נכתב בשיתוף המומחים של אינטר אחזקת מבנים.