כמה זמן באמת לוקח לקדם אתר בגוגל?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/04/20 13:21 ז בניסן התשפ

כמה זמן באמת לוקח לקדם אתר בגוגל?
קידום אתרים, צילום: pexels (Pixabay)

קידום אתר בגוגל יכולה להיות משימה מורכבת ומאתגרת מאוד. אדם שאין לו ניסיון בתחום ושאינו חי אותו יום יום – יתקשה לקחת אתר ולקדם אותו בטווח זמן סביר לתוצאות הראשונות, אם בכלל יוכל לעשות זאת בכל טווח זמן שהוא. ככל שהתחום תחרותי יותר כך לרוב הקידום מצריך יותר סבלנות, יותר משאבים, יותר קשרים, יותר ניסיון ויותר תשומת לב לכל פרט קטן בהליך הקידום. בעוד חלק מהאתרים יתחילו לקדם תוצאות מרשימות בתוך חודשים ספורים, אתרים אחרים בתחומים אחרים עשויים להגיע לתוצאות רק לאחר שנים של השקעה בקידום האורגני. האם זה משתלם? בדרך כלל, אולם כדאי לוודא עם מי אתם עובדים ולוודא שהעבודה שאתם מקבלים הנה מקצועית.

חלק מהפרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני:

  • חוויית משתמש – ישנם מאוד פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר ומיקומו בגוגל. אחת הקטגוריות החשובות ביותר לטיפול בהן המשמשת כמטרייה לסעיפים רבים המעניקים ניקוד בקידום האורגני נמצא דווקא בכל הקשר לתהליכי בניית אתרים ועיצוב חוויות המשתמש. הכוונה היא לשיפור חווית השימוש באתר מצד הגולש. זה יכול להיות שיפור מהירות הגלישה והטעינה של עמודי האתר, עיצוב נקי ונעים לגלישה, תוכן טוב ואיכותי, התקנת תוספי נגישות, טפסי יצירת קשר גדולים, ברורים ונוחים ועוד.
  • התאמה רספונסיבית – בערך 50% מקהל הגולשים עושה זאת באמצעות הסמארטפון אז כדאי לוודא שהאתר מותאם לסלולר כיוון שבשנים האחרונות זה הפך להיות אחד הפרמטרים החשובים בקידום האורגני.
  • תוכן באתר – חשוב לכלול באתר תוכן ייחודי ואיכותי, לחלק בצורה נכונה את החזרות על ביטוי המפתח בכל עמוד תוכן באתר ולבצע אופטימיזציה לכל תוכן ולהתאימו מצד אחד לחלוקת ערך לגולשים ומצד שני למנוע החיפוש.
  • מבנה האתר – שיפור מבנה האתר עם מפת אתר, ניווט קל ונוח, תפריטי ניווט בולטים וברורים.
  • קישורים – קישורים פנימיים בין עמודי האתר וכן קישורים חיצוניים המקשרים מרחבי הרשת אל תוך האתר. מדובר בעולם בפני עצמו.
  • פעילות הגולשים – שיתופים ברשתות החברתיות, תגובות, מעבר בין עמודי האתר וקריאת תכנים נוספים, זמן השהייה באתר ועוד.

מדוע אין לנו שליטה מלאה על הקידום שלנו?

אם חברת קידום תבטיח לכם תוצאות תוך X זמן היא כנראה לא יודעת מה שהיא עושה או שרק קיבלת הערכה גסה שאתם לא צריכים לייחס לה חשיבות רבה. העניין הוא כזה. חברת קידום מבוססת על הניסיון שלה בקידום לקוחות לאורך השנים, על מה עובד ומה לא עובד. כולם מתחילים מנקודת הבסיס של מה שהם לומדים באינטרנט או בקורס קידום אתרים – אולם לניסיון שצוברים אין מחיר ותוכנית קידום מקצועית נבנית לאורך שנים של ניסיון – למרות הכול אין לחברת הקידום שליטה על התוצאות אחרת לא היה תחום שנקרא קידום אתרים אורגני והוא לא היה תחרותי כל כך. הנעלם בכל הסיפור הזה הוא הפרמטרים שגוגל מסתירה ממקדמי האתרים ומכל העולם למעשה על מאות דברים המשפיעים על קבלת ניקוד (שלילי או חיובי) לצורך קידום אורגני בגוגל ודירוג של האתרים במנוע החיפוש.

עדכוני גוגל שיכולים לגרום לרעידת אדמה:

פעם או פעמיים בשנה גוגל מעדכנת בצורה משמעותית את מנוע החיפוש שלה. למעשה יש מאות עדכונים באלגוריתם של מנוע החיפוש אבל רובם מינוריים. העדכונים הגדולים הם אלה המשפיעים בצורה רצינית יותר על מיקום האתרים במנועי החיפוש. אחת לכמה שנים עדכון גדול שכזה גורם לרעידת אדמה בתחום ומשנה את כל תמונת המשחק. אף אחד לא יודע מתי גוגל תבצע עדכונים, אילו עדכונים הם יהיו וכיצד הם ישפיעו – עד אשר סופגים את המכה ומשתדלים לרכך אותה עד כמה שניתן ולבצע במהירות את ההתאמות הנדרשות. מכאן שאי אפשר לשלוט בזמן הקידום של אתר מסוים בגוגל. אפשר להעריך בזה נוכחי, ללא עדכונים גדולים ובהתאם לתחרות מסוימת עבור ביטוי מסוים – כמה זמן פחות או יותר ייקח לחברת הקידום, במסגרת תוכנית הקידום שלה, לקדם את אותו ביטוי לעמוד הראשון. אך לא יוכלו להבטיח לכם זמן ספציפי.