בשאיפה לטייל: טיולים מומלצים לימים יפים יותר

בעיצומו של מאבק באויב נסתר שתובע קורבנות, אנחנו חייבים להישאר חיוביים. טיולים בטבע הפכו בין רגע למשאלת לב רחוקה, אבל אנחנו יודעים להמשיך לשאוף, ומאמינים שזה ייגמר, ושוב נוכל לצאת וליהנות מנוף ארצנו. לא לחינם ההמנון שלנו נקרא "התקווה"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/03/20 20:37 כט באדר התשפ

בשאיפה לטייל: טיולים מומלצים לימים יפים יותר
טבע, צילום: shutterstock

הקורונה מטעה ומתעתעת, אנו לא רואים או מרגישים אותה, אלא אם פותחים את הטלוויזיה או נכנסים לאתרי האינטרנט. השמיים סביבנו עדיין בהירים, האוויר נקי וכלום לא מרגיש מזוהם או נגוע. אבל בפועל חלים עלינו הגבלים. אז אמנם אנחנו מבלים יותר זמן בחיק המשפחה, וניתן להביט על כך באור חיובי יותר, אך מצד שני אנחנו כלואים בבית, ובמקום לטייל באתרי היסטוריה, תרבות ומורשת, שהארץ שלנו התברכה בהם – אנו מעבירים את הזמן באתרי אינטרנט, בדיוק כפי שאתם עושים כעת. אלא שהפעם, אנו רוצים לעודד אתכם ולהזכיר לכם את מקומות טיול יפהפיים, וכמה קל וכיף לטייל פה כשאפשר: תרמיל גב, מים, מעט אוכל וחטיפים, ויוצאים לדרך. מי שאין ברשותו רכב או שהוא מארח חברים מחו"ל לחופשת הפסח – יודע כמה משתלמת השכרת רכב בארץ, כמה נוח ומרווח להתנייד בצורה הזו, ובחיק המשפחה המורחבת והחברים – ההיפך הגמור מהמצב שנגזר עלינו.

אז בלי פלפולים נוספים – הנה כמה מקומות שהיינו שמחים לטייל בהם, ובשאיפה נגיע אליהם בקרוב:

נחל צין

הבחירה לפתוח במסלול הזה אינה מקרית, השנה התברכנו בגשמים רבים, ונחלי הדרום גדשו וסאנו, תקופת האביב והקיץ נהדרת לטיול בהם, ונחל צין, הקרוב לשדה בוקר, הוא אחד היפים. ניתן כמובן לעצור בשדה בוקר ולבקר בצריף של דוד בן גוריון, אך כדאי לקחת בחשבון כי הוא צפוף על פי רוב (מה שכרגע מסתמן כחלום). משם מתקדמים אל מבוא הנחל, ויוצאים ברגל למסלול הליכה קל-בינוני, מסומן היטב ומאובזר בעזרי הליכה. הליכה ממושכת בין פיתולי הנחל תוביל אתכם לגב זרחן – גב יפהפה, גדול ועמוק יחסית (חובה לדעת לשחות בטרם נכנסים אליו). הגב עצמו נמצא באזור מוצל, כך שהמים שבו קרים, בכל ימות השנה. משם ניתן להמשיך במסלול או לחזור לרכב.

נחל דוד

שמורת עין גדי היא אחת השמורות המתוירות ביותר בארץ, ונחל דוד העובר בתוכה מציע את הנוף החולי והבהיר של ים המלח וההרים סביב. נחל דוד מציע מסלול משפחתי ונוח, אך אם אתם מיטיבי לכת – ישנם פיתולים סלעיים יותר ומאתגרים, וביניהם מפלונים ומים זורמים. אם תמשיכו בדרך תגיעו בסופם לגב החלון, פינת חמד בלב השמורה עם בריכה מכובדת ונעימה מאד לרחצה. האזור מספיק רחב וניתן לטייל בו אף יומיים, מומלץ ללון בבית ספר שדה "עין גדי" הסמוך לשמורה, ולהנות מאווירה משפחתית ולא יקרה מדי.

חולות ניצנה

לפני שנמשיך צפונה נמליץ על עוד אתר טיולים יפהפה – חולות ניצנה. האזור המרוחק הזה מצריך נסיעה ארוכה, אבל מסלול ההליכה בו קצר וכובש במרחבים הלבנים-צהבהבים ובחול הרך המתפורר תחת נעליכם ובכפות ידיכם. ממש בסמוך נמצאת העיר ניצנה, עצמה, השייכת לתקופה הנבטית ומביאה איתה תרבות והיסטוריה בת למעלה מ-2,000 שנה. בהחלט שווה ביקור.

קרן נפתלי

עולים צפונה, תרתי משמע. בקרבת עמק החולה נמצאת נקודת התצפית המהפנטת של קרן נפתלי משקיפה על הנוף הירוק שלו. המסלול אליה הוא ברובו עליה. אמנם תלולה אך קצרה, והראות ממנה היא פרס שבהחלט מתגמל אחרי הטיפוס. עליה נוספת שכדאי לנסות ולפגוש בקרן נפתלי היא עליית השמש – מטיילים רבים מספרים כי הזריחה שם היא אחת מהיפות בישראל. כדאי, כמובן, להגיע מוקדם כדי לתפוס אותה.

שוויצריה הקטנה

גם כשנצא מהבידוד ייקח עוד הרבה זמן עד שנוכל לצאת מגבולות הארץ (אם נרצה בכלל). עדיין, ממש בתוך הכרמל שלנו מסתתרת שוויצריה הקטנה, עם חורש סבוך והמון ירוק סביב. בתוך שמורת הטבע יש מספר מסלולים שעיקרם על שני הנחלים העוברים בה – נחל גלים ונחל כלח. חלקם מעגליים וחלקם לא. הם מעט מאתגרים יותר מבחינת הטיול בהם (למרות שהם בשבילים מסומנים), והם גם יותר ארוכים ויכולים להימשך בין שעתיים לשמונה שעות. עם זאת, בהנחה ואתם עושים את המסלולים שאינם מעגליים, ומשאירים רכב אחד בתחילת המסלול ורכב אחד בסיומו – תוכלו להנות מהליכה לא מאתגרת בירידה, תחת צל ורוח ים תיכונית נעימה.

במהרה בימינו.