דו"ח בזק קובע: וואטסאפ היא האפליקציה הפופולרית ביותר בישראל

מהדו"ח השנתי של החברה כי 91% מהגולשים באינטרנט משתמשים באפליקציית וואטסאפ, לעומת 81% המשתמשים בפייסבוק. אינסטגרם הרחק מאחור עם 52% בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/20 09:34 כה בטבת התשפ

דו"ח בזק קובע: וואטסאפ היא האפליקציה הפופולרית ביותר בישראל
צילום: pexels (Anton)

הדו"ח השנתי של בזק ממפה את הצריכה של אפליקציות ורשתות חברתיות בחברה הישראלית. מהדו"ח עולה כי האפליקציה הפופולרית ביותר בישראל היא אפליקציית וואטסאפ עם 91% אחוזי שימוש בקרב כלל הגולשים; אחריה פייסבוק עם 81% ואינסטגרם עם 52%.

עוד עולה מהדו"ח כי פייסבוק מזוהה יותר עם הקהל הבוגר עם 85%, זאת לעומת 50% גולשים מקרב בני הנוער שציינו שפעילים בפייסבוק. אפליקציית הטיקטוק הפכה השנה לבולטת יותר ובעיקר בקרב הקהל הצעיר, כאשר 60% מהילדים כבר פעילים ברשת.

עוד נמסר כי הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10. עם זאת, ההורים מבינים שצריך להגביל את זמן הצפייה במסכים, כאשר 85% מההורים בשנת 2019 מגבילים את זמן הצפייה במסכים ל-3 שעות ביום בלבד, זאת לעומת 57% בשנת 2018.

הדו"ח התייחס גם למקצועות הנחשקים ביותר בקרב ילדים, כאשר כוכב רשת מוביל עם 23%, לעומת שחקן כדורגל עם 15% או זמר או זמרת עם 8% בלבד. לדברי החברה, 55% מהילדים מייצרים תוכן ייעודי ליוטיוב לפחות פעם בשבוע, ו-35% מהילדים העלו לפחות סרטון אחד".

הדוח מראה כי גם בשנה האחרונה תחום הקניות ברשת ממשיך ומתחזק, כאשר 82% מהגולשים כבר קונים אונליין. לדברי החברה, את הצמיחה הגבוהה ביותר ניתן לראות דווקא בקרב הנשאלים המבוגרים יותר (מעל גיל 55). תחום רכישת הביגוד ברשת כמעט והכפיל את עצמו בשנתיים האחרונות עם 45% מהנשאלים שציינו כי הם קונים בגדים והנעלה ברשת, לעומת 24% בשנת 2017. קטגוריית רכישת המזון ברשת יותר מהכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות, והיא עומדת על 33% בשנת 2019, לעומת 18% בשנת 2017.