לראשונה הסלולרי של אפל לא בראש הרשימה, הצרכנים הישראלים משנים את מפת הצרכנות

קבוצת אתרי הצרכנות זאפ, מציגה את דו"ח הצרכנות של ישראל לשנת 2019. מה קונים הכי הרבה? באיזו עיר מזמינים הכי הרבה משלוחים? מה הצרכנים הישראלים מחפשים? ואיפה בילו הכי הרבה אנשים בימי הבחירות שנערכו בשנה שעברה? כל הנתונים והפרטים על התנהגות הצרכן הישראלי בשנה החולפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/20 11:36 כב בטבת התשפ

לראשונה הסלולרי של אפל לא בראש הרשימה, הצרכנים הישראלים משנים את מפת הצרכנות
צילום: shutterstock

בין כל סיכומי השנה שהתקיימו לאחרונה ועם תחילת שנת 2020 גם בתחום הצרכנות והרכישות מסכמים שנה ומנתחים את התנהגות הצרכנים.

זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, מציגה את דו"ח הצרכנות של ישראל לשנת 2019. הדו"ח מציג את ניתוח השימושים של הצרכן הישראלי ונשען על ניתוח החיפושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על ניתוח נתוני הדאטה מ-20 אתרי הקבוצה, המציגים מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים. המידע מבוסס על כ-4 מיליון גולשים ייחודיים, המבצעים מעל 16 מיליון ביקורים בחודש וכולל מידע על מאות אלפי עסקים בישראלים הרשומים באתרי הקבוצה. כל אלו יחד מציגים את הפרופיל המקיף ביותר של הצרכן שקיימים בישראל.

הצרכן הישראלי מעורב בשלב קבלת ההחלטות

ממצאי הדו"ח מעלים כי יותר ויותר צרכנים כותבים חוות דעת עם גידול משמעותי של 18% בכתיבת חוות דעת וגידול של 5% בכלים להשוואת מחירים.
יתרה מכך, נמצא כי יום ראשון בשעה 11:39 הוא היום בשבוע בו מקבלים הישראלים הכי הרבה החלטות קניה. השימוש בכלים אלו מצביעים כי הצרכן הישראלי מבין את הכוח והמשמעות של חוות דעת והשוואת מחירים ככלים חשובים לתהליך קבלת ההחלטות ולשיתוף צרכנים אחרים.
בניתוח מאגר חוות הדעת עולה כי בשנת 2019, הגולש הישראלי כתב הכי הרבה חוות דעת שליליות על משרדי ומוסדות ממשלה, רהיטים, קופות חולים, דואר, שטיפת מכוניות ובנקים.
הכי הרבה חוות דעת חיוביות קיבלו רופאי שיניים, חלקי חילוף לאוטו, גננים, שלטים, עיסויים וטיפולי גוף ומנופים. בנוסף, השנה חל גידול של 92% בשימוש ב"אימוג'י" בכתיבת חוות דעת, כאשר השימוש בו נעשה על חוות דעת חיוביות.

הישראלים מבינים את החשיבות לכתיבת חוות דעת, בעיקר בקרב בעלי מקצוע, ולעשירייה הראשונה של חוות דעת חיוביות נכנסו השנה גם החשמלאים, שמקבלים את אותו הציון כמו רואי חשבון, עם ממוצע ציונים של 4.92 מתוך 5 בביקורות החיוביות.
 

מה הצרכן הישראלי מחפש?

המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2019 הם טלפונים סלולריים, טלוויזיות, אוזניות, מקררים, מחשבים, שואבי אבק, מכונות כביסה, תנורים, כיריים ומזגנים.
כשהתחומים המחופשים ביותר הם משרדים ומוסדות ממשלה, קופות חולים, מוניות, חנויות בגדים, בנקים, מספרות ועיצוב שיער, סופרמרקטים, עורכי דין, דואר ובתי מרקחת.

 

In & Out הטרנדים של שנת 2019

ממצאי הדו"ח מצביעים עלייה בביקושים למוצרים סינים כאשר המוצר המבוקש ביותר בקטגוריית הטלפונים הניידים היה מוצר סיני שמחירו פחות מ-1,000 שקלים (Xiaomi Redmi note 7), כאשר גם קטגוריית שואבי האבק המותגים הסינים תפסו את שלושת מקומות בחמישייה הפותחת עם RoborockRoidmi ו-Jimmy. השנה, המוצרים הסינים מהווים 26% נתח שוק (לעומת 18% שנה שעברה) בקטגוריית השואבים, כאשר מחיר המותגים הסינים נמוך בכ-30% לעומת המתחרים.

לראשונה, הטלפון הסלולרי החדש של Apple לא נכנס לחמישייה הפותחת ומתוך רשימה זו נמצא רק מוצר אחד של Apple. הצרכנים הישראלים כבר לא מוכנים לשלם את הפרמיות היקרות עבור טלפונים סלולריים, בעוד סדרת Galaxy של Samsung שומרת על מעמדה עם השקת מכשירי ביניים. בלנדר הנינג'ה תופס נפח משמעותי שהולך ועולה וכעת עומד על 53% מסך הביקושים של שוק הבלנדרים, כאשר מולו עובדים לא פחות מ-50 מותגים שונים. מחירו, נמוך בממוצע בכ-10% מהמוצרים האחרים.

 

תל אביב היא בירת המשלוחים

בירת המשלוחים היא לא אחרת מאשר העיר תל אביב, עם כמעט 20% מכלל ההזמנות בארץ. לפי בדיקה של זאפ משלוחים, נמצא כי המרכז שולט בשוק המשלוחים עם מעל ל-65% מכלל ההזמנות בארץ. בירת הנגב, באר שבע עם יותר מ- 10% מכלל ההזמנות בארץ ואילו חיפה רק עם 8.26%.

את המקום השני גרפה העיר רמת גן, עם נתח שוק של 16.08% מסך כל המשלוחים באתר.

לפי ממצאי הבדיקה, השעה הפופולאריות ביותר להזמנת משלוחים היא השעה 20:00 בערב, כאשר הישראלים הוציאו מעל ל-6.4 מיליון שקלים במהלך שנת 2019 בשעה זו.

 

הפוליטיקה ישראלית: הצרכנים בוחרים במסעדות

השנה ולראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, חווינו שתי מערכות בחירות: באפריל ובספטמבר. ממצאי הדו"ח מראים כי הישראלים הפכו את יום הבחירות ליום הצרכן, ונערכים לימים של בילוי ופנאי. בימים אלו נמצאה עלייה של 31% בחיפושים אחר המסעדות ועליה של 238% בחיפוש אחר מסעדות אמריקאיות.
נתון מפתיע הוא כי בירת הקולינריה, ת"א, משתרכת מאחור בעוד המנצחת החדשה היא דווקא העיר חדרה, עם עלייה של כ-120% בחיפוש מסעדות בעיר זו.
ימי הבחירות השפיעו גם  על בעלי העסקים כאשר נמצא כי 65% מבעלי המסעדות נערכים באופן מיוחד לימי הבחירות, 85% מבעלי העסקים מתכוונים לפתוח את העסק בימי הבחירות ורק 15% מבעלי העסקים נערכים עם מלאי מיוחד.
ימי הבחירות מורגשים גם במוסדות ממשלתיים ושירותים של רופאים עם ירידה של למעלה מ-60% בחיפוש מוסדות ממשלה בימי הבחירות, אולם היום שאחרי הבחירות מחזיר את הנבחרים מהר לעניינים עם עלייה של 115% בחיפוש אחר מוסדות ממשלה ורשויות מקומיות.


מה יהיה בשנה הקרובה ואיך יראה הדו"ח בשנה הבאה? בידיים של הצרכנים לקבוע.