כך תיקחו הלוואה בצורה אחראית

הדרך להחזיר הלוואות בצורה אחראית היא לבחור אותה בצורה נכונה ולדעת כמה באמת היא עולה. איך עושים את זה? הנה כמה הצעות וטיפים לחיסכון

חדשות כיפה תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר 25/12/19 11:03 כז בכסלו התשפ

כך תיקחו הלוואה בצורה אחראית
צילום: shutterstock

הלוואות יכולות לשמש כפתרון מימון שמתאים לסקטור הפרטי והעסקי. עבור אנשים פרטיים, ישנן סיבות רבות לנטילת הלוואות: במסגרת משכנתא, לרכישת רכב ולכיסוי המינוס בבנק. בחלק מהמקרים, משתלם יותר לקחת הלוואה מאשר לשלם את העמלות והריביות על חריגת יתר בעובר ושב ויש גם משקי בית שנעזרים בהלוואות על מנת לממן הוצאות בלתי צפויות כמו טיפול רפואי דחוף או הוצאות גדולות כמו שיפוץ הבית.

לשם השוואה, יזמים לוקחים הלוואות כדי לפתוח עסק ובעלי עסקים משתמשים בהן על מנת לממן את הפעילות השוטפת. בין היתר, הלוואות יכולות לעזור לעסקים לרכוש מלאי, ציוד וחומרי גלם ולמלא חובות כלפי עובדים וספקים. בכל אחד מהמקרים האלה, ההלוואה היא כלי בארגז הכלים של העסק וצריך לדעת גם איך לבחור וגם איך להחזיר אותה.

חשוב לזכור כי לפני שמתחילים לבדוק איזו הלוואה מתאימה לנו, צריך לבחון עד כמה לקיחת ההלוואה הוא צעד נחוץ והכרחי עבורנו.

כמה באמת עולה לכם ההלוואה?
הלוואה לוקחים רק אחרי שמתכננים אותה לטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר, בודקים מה גובה ההחזר החודשי והאם הוא עולה בקנה אחד עם ההכנסה הקיימת ועם שאר ההוצאות. ההמלצה הרווחת היא שההחזר החודשי לא יעלה על שליש מההכנסה הפנויה.

בטווח הארוך, יש לברר מה הסכום הסופי שאותו מחזירים בגין ההלוואה (מרכיב הקרן יחד עם מרכיב הריבית). נוטלי הלוואות רבים טועים ובודקים רק כמה הם צריכים להחזיר מדי חודש – אבל לא את הסכום המצטבר בתום התקופה. בנוסף, בדיקה של אופי ההלוואה לטווח הארוך תאפשר לדעת כמה יעלה לפרוע אותה מוקדם מהצפוי (אם למשל ייכנס לחשבון הבנק סכום כסף משמעותי) ולאיזה מדד היא מוצמדת.

המחשבון שעובד בשבילכם
החדשות הטובות הן שאת הפרטים הטכניים אפשר לקבל בצורה אובייקטיבית גם באמצעות מחשבון הלוואה. השימוש במחשבון לא כרוך בתשלום או בהתחייבות, הוא זמין באינטרנט לציבור הרחב והוא עוזר לשקף ולתת הערכה ממוצעת של ההחזר החודשי הצפוי בהתאם להלוואה שאותה רוצים לקחת.

השימוש במחשבון מבוסס על פרטי ההלוואה שאותה מזינים לתוכו. כדי לקבל מדד אמין, מה שעושים זה להזין את סכום ההלוואה המבוקש ואת תקופת ההחזר בשנים או חודשים. כמובן שצריך לקחת בחשבון גם את הריבית השנתית בהתאם להצעת הגורם המלווה או הערכה אחרת. בנוסף, אפשר להזין את סכום ההחזר החודשי שאתם מסוגלים לעמוד בו – ולבדוק כיצד כל שינוי ישפיע על תשלומי ההלוואה.

הלוואה לכל מטרה במימון ישיר עד 80,000 ₪ >>

איפה אפשר להדק את החגורה?
הדרך להחזיר הלוואה בצורה אחראית דורשת מכם לבצע התאמות ושינויים במשק הבית. מומלץ לנהל את משק הבית כמו עסק לכל דבר ועניין, עם רשימה מסודרת של הכנסות והוצאות ועם ניהול תקציב שבועי, חודשי ושנתי. גם אם אתם שכירים שמקבלים תלוש קבוע בחודש, כדאי לכם לדעת לאן הכסף הולך ואיפה אפשר להדק את החגורה.

בתקופות לחוצות, צריך לחפש היכן לקצץ את ההוצאות מסעיפים כמו רכב, פנאי ובילויים. אם יש לכם אפשרות כזו, מומלץ גם ליצור קשר עם הבנק אחת לתקופה מסוימת ולבדוק מה קורה עם המשכנתא. כמו כן, תמיד חשוב להיעזר בדוחות שמגיעים מהבנק, מחברות כרטיסי האשראי ומחברות הביטוח כדי להישאר עם אצבע על הדופק.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414.