7 טיפים לשמירה על הרכב שלכם

לאור הזמן הממושך שאנו מבלים ברכב חשוב שהשהייה שלנו בו תהיה נעימה ככל האפשר ואף חשוב מכך שנשמור עליו בכדי שיוכל לשרת אותנו לאורך זמן.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 24/12/19 14:16 כו בכסלו התשפ

 7 טיפים לשמירה על הרכב שלכם
צילום: shutterstock

אנו מבלים זמן ניכר ברכב שלנו, בין אם זה הצורך שלנו להגיע מיעד אחד לשני, הזמן הנדרש מאתנו להגיע ברכב לעבודה, בזמן שאנחנו בפקקים, כשאנו יוצאים לטיול עם הילדים או סתם נוסעים לחופשה מפנקת והיעד מרוחק מביתנו. לאור הזמן הממושך שאנו מבלים ברכב חשוב שהשהייה שלנו בו תהיה נעימה ככל האפשר ואף חשוב מכך שנשמור עליו בכדי שיוכל לשרת אותנו לאורך זמן. כמו כן וודאו כי יש לכם ביטוח מקיף וביטוח החובה בתוקף טרם התחלתם בנסיעה. לפניכם שבעה טיפים מועילים במיוחד לשמירה על הרכב.

1. טיפולי רכב קבועים לפי מודל הרכב במוסך מורשה
הרכב שלנו זקוק לטיפולים שונים ורענון ממש כמונו. חשוב להקפיד להגיע עם הרכב למוסך מורשה ולעשות לו טיפול לפי נדרש בחברה. בטיפול יוכלו לבדוק את הרכב מא' עד ת' ולהעניק לו את הטיפול הנדרש בכדי שיוכל להיטיב לנסוע בדרכים ללא בעיות ותקלות עד הבדיקה הבאה.

2. בדיקת צמיגים
את הצמיגים ברכב חשוב לבדוק שכן הצמיגים עשויים גומי ונוטים להשחק בנסיעות הממושכות שלנו בכבישי הארץ. הדבר חשוב שבעתיים טרם עונת החורף משום שבקיץ גדל החיכוך בין הצמיג לכביש הלוהט. נמליץ לכם לבדוק מספר פרמטרים:

חריצי הצמיגים -  יש לוודא כי חריץ הצמיג בעומק של לפחות שני סנטימטרים ויש לוודא זאת בכל ארבעת הגלגלים, במידה וגלגל אחד אינו תקין יש לגשת ולהחליפו מיד.

סדקים בדפנות הצמיגים – בדיקה פשוטה בה אתם מביטים היטב בצמיג, תגלה אם יש סדקים בגלגל במקרה זה יש לגשת מיד להחליפו. גלגל סדוק מסוכן יותר מגלגל שחוק משום שהוא עלול להתפוצץ בשל גילו או בשל עייפות החומר.

גילו של הצמיג – על גבי כל צמיג מוטבע השבוע בו יוצר יחד עם שנת הייצור אם אתם רואים על גבי הגלגל 3617 הדבר מעדי שצמיגכם נוצר בשבוע ה 36 בשנת 2017 אם הוא מעל שנתיים יש לבדקו בדקדקנות.

בליטות בדפנות הצמיגים – לעיתים נוצרות בליטות בדפנות הצמיגים, הדבר מעיד על כך שהצמיד ישן ועלול להתפוצץ. יש להחליפו בדחיפות.

רעשים וויברציות -עשויים להיות מורגשים בזמן הנסיעה ובדרך כלל יהיו מקושרים לטיב הצמיג. במידה ואתם שומעים רעשים או חשים וויברציות שאינן נגרמות מהמנוע יש לגשת ולבצע איזון גלגלים ובדיקה מקיפה של טיב הצמיג.

3. בדיקת המגבים
המגבים ברכב הם אחד החלקים הפשוטים ביותר ברכב. חשוב להקפיד בכל זמן שהמגבים מסוגלים לבצע תפקידם כראוי ולאפשר לכם ראות ברורה, במיוחד בימי גשמים סוערים בהם הראות לקויה בשל מזג האויר חשיבותם של תקינות המגבים אקוטי בכדי להמנע מתאונות ולהגיע אל מחוז חפצכם. לכן, דאגו לרכוש סט חדש של מגבים טרם מתחילה עונת החורף. אל תשכחו לבדוק שיש לכם גם מספיק נוזל מגבים לניקוי השמשה הקדמית בעת הצורך.

4. בלמים תקינים
בדיקת הבלמים הינה אחת הבדיקות החשובות ביותר ברכב. בין אם מדובר בקיץ ובפרט אם מדובר בחורף תקינותם של הצמיגים הכרחית לשמירת חייכם וחיי הנוסעים ברכב שלכם. במידה ורפידות הבלמים שלכם מתחילות להשחק אתם תשמעו צליל מתכתי צורם המעיד כי יש צורך להחליף את הבלמים במהירות. אם אתם רוצים לבצע בדיקת בלמים מקיפה, גשו אל המוסך שלכם ובקשו בדיקה הכוללת את: חיבורים, נזילות, בלם השירות ועוד.

5. בדיקת אורות הרכב
טיבם של הפנסים ברכב משמעותית יותר בחורף מאשר בקיץ. ימי החורף קצרים והחושך יורד במהירות, תנאי מזג האויר יכולים להיות סוערים מגשם או ערפילים ומקים את ראות בדרכים. לכן מערכת האורות של הרכב הינה חיונית לנסיעה תקינה ובטוחה. החוק בישראל קובע כי יש להדליק אורות גם בשעות היום החל מהיום הראשון של חודש נובמבר בנסיעות בין עירוניות, הדבר מסייע לנהגים בכביש לראותכם בבירור. כמו כן, הקפידו לבדוק את כל האורות ברכב, אורות האיתות, האורות האחוריים, אורות הבלמים ואפילו את האורות בתוך הרכב.

6. בדיקת שמנים ומים
בכדי לשמור על תקינותו של המנוע ולהבטיח לו אריכות ימים ולכם נסיעה בטוחה וחלקה ברכבכם חשוב כי תבצעו בדיקה קצרה של השמן והמים ברכב מדי שבוע או שבועיים. בדיקה זו היא פשוטה ותוכלו לעשות בקלות בעצמכם. ודאו שהרכב קר ועומד על משטח ישר, הוציאו את מד השמן והכניסו אותו לאגן השמן, הוציאו אותו בזהירות והסתכלו האם יש לכם מספיק שמן או שמא צריך למלא שמן נוסף. באותה הזדמנות בדקו אם יש גם מספיק מים אשר מקררים את המנוע, התסכלו על המיכל ובדקו לפי הסימונים האם יש לכם מספיק מים או אם יש צורך להוסיף מים נוספים.

7. ניקיון הרכב שלכם
כמו שאתם שומרים על הניקיון בביתכם חשוב להקפיד גם על ניקון הרכב הן מבחוץ – לשמירה על גוון הצבע של הרכב והן מבפנים בכדי לשמר את ערכו כרכב שמור נקי. חוץ מזה שהרבה יותר נעים לנסוע ברכב נקי ומסודר מברכב מבולגן ומלוכלך.