שר הכלכלה ביקש לבדוק את המחירים באיקאה, החברה לא נשארה חייבת

שר הכלכלה אלי כהן פנה לרשות התחרות, במטרה לבדוק מדוע קיים פער במחירים של חברת הרהיטים בסניפיה בארץ לעומת חו"ל. איקאה בתגובה: הורדת חסמים רגולטוריים תאפשר הורדת מחירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/19 11:59 כו בכסלו התשפ

שר הכלכלה ביקש לבדוק את המחירים באיקאה, החברה לא נשארה חייבת
סניף איקאה בנתניה, צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90

שר הכלכלה אלי כהן פנה לרשות התחרות כדי שזו תבדוק את ענקית הרהיטים איקאה. פנייתו של השר נובעת מההבדלים הגדולים במחירים שמשוות הרשת בארץ, אל מול המחירים הקיימים בחו"ל. כהן אמר כי "אחרי שעודדנו תחרות בתחום הפארם, ולצרכן יש אופציות למחירים נמוכים יותר, אטפל במחירים של איקאה לעומת מחיריה בעולם". 

לדברי שר הכלכלה, רשת הרהיטים גובה בארץ בפער גדול יותר מאשר בחו"ל - 32 אחוזי הבדל בממוצע. בחלק מהמוצרים הפער יורד מעט ל - 27%, אך לעתים הוא אף נוסק ל - 50 אחוזים תמימים. השר הוסיף כי "פעם רשות התחרות הייתה יכולה לבדוק רק עסק שהוגדר כמונופול עם למעלה מ-1% מהשוק, אבל היום ניתן גם לבדוק ניצול כוח שוק. אמליץ לה לערוך בדיקה במחירי איקאה מול העולם".

כהן מתבסס על בדיקה שבוצעה במחלקה הכלכלית במשרדו וכללה 60 מוצרים - בהם מערכות סלון, מיטות ומזרנים, שטיחים, ארונות, פינות אוכל ומוצרי ילדים - והשוותה בין מחיריהם בהולנד, איטליה, אוסטריה, צרפת, אנגליה, דנמרק ואוסטרליה, לעומת ישראל.

מאיקאה נמסר בתגובה: "אנו מצפים שהשר יפעל להורדת החסמים הרגולטוריים. הודענו לו, ואנו שבים ואומרים כי כל הקלה שייתן לנו ברמת הרגולציה שבסמכותו תבוטא בהורדת מחירים מיידית לצרכן הישראלי".