מתכוננים לחנוכה: המתנות המושלמות לילדים

בחנוכה סביב הדלקת הנרות מקיימים מפגשים משפחתיים רבים, דמי החנוכה הנפוצים יכולים להגיע גם בצורת מתנות וצעצועים לילדים שייהנו לקבל הפתעות חדשות בימי החג, אספנו עבורכם כמה המלצות למתנות השוות ביותר

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 16/12/19 10:17 יח בכסלו התשפ

מתכוננים לחנוכה: המתנות המושלמות לילדים
צילום: shutterstock

משנכנס כסלו מתחילים לחשוב על דמי חנוכה או ליתר דיוק, מתנות לילדים, וכדי להגיע מוכנים לחנוכה צריך להתכונן. איך הפך חג האורים לחג הצעצועים לא ברור, אולי פיתוח של מנהג הסביבונים או ההיתר שנתנו חז"ל לשחק משחקי קובייה לאור החנוכייה, אולי עוד תופעה של תרבות הצריכה השלטת, או חיקוי של אובססיית המתנות בארצות המערב סביב חג המולד, אבל עם עובדות קשה להתווכח.
פורים הוא חג המתנות לאביונים וחנוכה הוא חג המתנות לילדים. למען קהל היעד הזה יוצאים עכשיו צעצועים, משחקים, אביזרים ובגדים חדשים וגם פטנטים מדליקים של תעשיית מוצרי התינוקות. אספתי עבורכם כמה המלצות למתנות ששווה לקנות. 

פנים חדשות בארץ בתחום התינוקות הוא המותג Skip hop בסניפי רשת קרטרס ובסניפי רשת O&H. מדובר בין היתר בבובות של בעלי חיים שלא רואים בדרך כלל בתחום הזה, כמו לאמה ושועל ובכלי האכלה הנראים כמו חד קרן, פרפר וארנב. טווח המחירים נע בין כ-40 לכ-200

בתקווה שהגשם ימשיך לרדת, הפטנט לקטנטנים של סטודיו "אהבה קטנה" הוא מטריה לבנה ועליה שם הילד ואיור קטן של גלידריה, מכוניות, במבי, חד קרן ועוד. את השם מזמינים בחנות האינטרנטית של המותג. רעיון למתנה שרוכשים בלי לצאת מהבית ושולחים ישירות לבית הפעוט שחפצים ביקרו. 36 שקלים ליחידה.

צילום: יחצ

 
צעצועים כאמור הם שם המשחק וחברת הנסיך חידשה לקראת חנוכה סדרה חדשה של בובות בוב ספוג, ערכת קופסה של קריולה להכנת "גלידה" ומשאיות מחפרים של חברת קאטרפילר.
 

צילום: יחצ


"סונאר" נקרא משחק קופסה חדש של חברת קודקוד. שתי קבוצות משחקת זו כנגד זו, כשבכל אחת מהן קפטן של צוללת או אלחוטן המנהלים קרב תת ימי. האלחוטן צריך לאתר את צוללת היריב והקפטן להזיז את הצוללת שלו ולהשמיד את זו של היריב על ידי שיגור טיל. מתאים לגילאי 8 פלוס ועולה 199 שקלים.
 
פלפוט משווקת משחקי אוסף ובהם קופסת הפתעה הדורשת לסובב מפתח בכל מיני דלתות, ולגלות שרשרות, צמידים, מראות, ועוד. חדשה היא גם חיית המחמד "אנימלוס" ש"ננטשה והיא עצובה", אבל הילדים יכולים לקלח אותה, לחבק ולטפח. בתחום האוספים יש לפלפוט 24 בובות ריחניות בתוך בקבוק הכולל מייבש שיער, שניתן לסרק ולספר, לאחת הבובות שיער זוהר בחושך.
 

צילום: יחצ


 חברת ישראטויס משיקה לצד משחקי קלפים ופאזלים בנושאים הקשורים לחנוכה כמו מכבים ו"בימים ההם בזמן הזה" משחק חדש בשם "תפוס גמד" הדורש להתאים רצועות של ציור גמד לדמות שלמה. כשהראשון המזהה ומרכיב נכון את הציור, זוכה בקלף.

בתערוכות הצעצועים בהן ביקרתי משכו את תשומת הלב גם שני משחקים חדשים של החברה "גאוני": "שוק הדרקונים הצף", הוא משחק אסטרטגיה עם חלקים דמויי סירה נושאת מטבעות. השחקנים צריכים לתכנן מהלכים שיקרבו אותם לאוצרות המצוירים על המטבעות לפי קלפי המשימה שקיבלו. משחק מאתגר ומפתח מחשבה ויכולת תמרון. כ-120 שקלים לבני 7 פלוס.
המשחק השני שיש סיכוי טוב שהוא ינתק לזמן מה את הילדים מהטאבלט והנייד, נקרא SLIDE QUEST ומשלב חשיבה, תכנון ותנועות ידיים. כאמור מותאם במיוחד לילדי ימינו המכורים להזזת אצבעות על מקלדות ומסכים אלקטרוניים. המשחק הזה מפתח גם שיתוף פעולה קבוצתי, כי המשחקים צריכים להוביל ביחד ובעזרת הפעלת ידיות שחקן אחד על פני לוח עם מכשולים כמו בורות שאסור ליפול לתוכם. יש 20 לוחות עם מכשולים ומלכודות בשלוש רמות קושי וניתן לשלב את האתגר עם אפליקציה שמורידים מברקוד המשחק. לגילאי 7 ומעלה. 110 שקלים.
 

צילום: יחצ


יבואן צעצועים שמאפשר גם למי שיש לו תקציב מוגבל יחסית לצעצועים הוא ריטקו, שבתצוגה שלו לקראת חנוכה ראיתי מבחר חדש של קוביות הרכבה במותג בנבאו, שמחקה את לגו אבל עולה שליש או חצי מחיר. מדליקים במיוחד הם אופנועי הצעצוע של סיטקו, שמייבאת חברת ריטקו, שמפתחים איזון ושיווי משקל כי הפעוט צריך להסיעם בעזרת תנועת רגליים בלבד. יש שלושה דגמים, אופנוע משטרה, אופנוע של לוחם אש ואופנוע חד קרן.
 

צילום: יחצ


כשמדובר בבנות, מתנה של בגד מיוחד יכולה לעורר התלהבות יותר מכל צעצוע. בחרתי שני מותגים להדגמת העיקרון הזה. ז'קט זעיר וכסוף של חברת KIWI (קיווי) עם שוליים מפרווה מלאכותית לבנה, שיכול לשדרג כל לבוש שמתחתיו ולהקנות הופעה חגיגית לכל ילדה. וז'קט שחור עם כפתורים ופסי רקמה כסופים של מותג הילדים nununu  בשיתוף המותג האוסטרלי Tutu Du Monde בסגנון של בגדי הקצינים בצבאות אירופה במאה ה-19. ההשראות הרומנטיות של חברת nununu שהוקמה ב-2009 על ידי איריס אדלר וטלי מילכברג, מושפעות מבגדי וינטאג' ובגדי בלט, והבגדים כולם עבודת יד מכותנה טבעית, טול ופייטים. מתנה יוקרתית וגם יקרה. הז'קט למשל עולה 353 שקלים. יש רק חנות אחת למותג המיוחד הזה ברחוב קריית שאול בתל אביב.
 

צילום: דניאל אליסטר

צילום: יניב אדרי

 

ושיהיה חנוכה שמח מלא בהפתעות ומתנות משפחתיות!