כחול עולה: כחול קלאסי הוא הצבע השנתי של 2020

פנטון העולמית, החברה המפורסמת לצבעים חמכריזה בכל שנה על צבע ייחודי לאותה השנה, לשנת 2020 הכריזה החברה על הצבע הכחול קלאסי כצבע השנה. הסיבה: ליצור נחמה בכל הכאוס, מקום מפלט יציב ורגוע. בחרנו עבורכם את הפריטים הכי שווים בכחול

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 11/12/19 17:58 יג בכסלו התשפ

כחול עולה: כחול קלאסי הוא הצבע השנתי של 2020
צילום: shutterstock

בימים אלה הכריזה פנטון שהצבע של חורף 2020 הוא כחול רויאל, כחול מלכותי כמו גלימות הקטיפה בציורי מלכים מתקופת הבארוק. למרות כל ההסברים הרציונליים של חברת פנטון העולמית, חברה אמריקאית שמאז שנת 2000, אחרי שקלול והתייעצות באנשי מקצוע בתחומים שונים כמו אופנה, עיצוב תעשייתי, גרפיקה והדפסה, מפרסמת לקראת סוף דצמבר את צבע העונה הבאה. ועם זאת יש משהו מיסטי, כמעט נבואי, בפסיקות שלה.
מה שמדהים לא פחות זה שכולם מתייצבים לפקודה ומצייתים לבחירה: תיקים וספות, חפצי נוי ושמלות, נעליים וחגורות, סיוד קירות ותמונות, אריחים וכלים. בקרוב מאוד תראו את חלונות הראווה וקולבי הבגדים מתמלאים בפריטים כחולים.


איך זה קורה? למה זה קורה? אנשי פנטון מסבירים שמצב הרוח העולמי מתאים לכחול. אי הוודאות הפוליטית בארצות רבות, משבר האקלים העולה לראש סדר היום, המתחים הביטחוניים הלאומיים והאישיים, כל אלה גורמים לרצון להיות מוקפים בצבע שקט ומרגיע, וכחול קלאסי נחשב לכזה.
וכך אומרת סמנכ"לית פנטון לורי פרסמן: "רבים חשים לחוצים ועמוסים מדי. יש כל כך הרבה אי ודאות ואי שקט, לא משנה היכן אתה נמצא, והצבע הכחול הקלאסי הוא עוגן שמציע יציבות, התמדה וחיבור. הוא אלגנטי, מזכיר שמיים ויש לו תכונות מרגיעות".
לייטריס אייסמן, המנהלת התפעולית של חברת פנטון
מוסיפה: "הצבע נבחר כדי ליצור סוג של נחמה בכל הכאוס, מקום מפלט יציב ורגוע".

בשנה שעברה הכריזה פנטון על צבע האלמוג, שילוב בין כתום וורוד וגווני זהב, כקובע מסמרות באופנה בגלל הקריאה של התנועות הירוקות להציל את שוניות האלמוגים. בשנת 2017 נבחר הצבע "אולטרה סגול" כי הוא מבטא עתידנות ודינמיות, ועכשיו אתם מוזמנים כאמור להתלבש בכחול.

בעלי מודעות אופנתית גבוהה לא צריכים להמתין אפילו יום נוסף לאופנה הכחולה שתגיע לארץ. כבר עכשיו ניתן למצוא אותה, כפי שיוכיחו הדוגמאות שאספתי.

טפטים כחולים למשל, אפשר למצוא בחנות עילית הלבשה לבית בתל אביב. אריחים כחולים לקירות ולרצפה, יש ברשת אלוני. חברת הצבע הישראלית טמבור מציע לסייד בכחול העמוק שהיא משווקת, את הכתלים של חדרי שינה, או לצבוע קיר אחד בסלון באותו צבע המכונה במניפת הצבעים שלה  Storm Cloud.

טמבור

אלוני
צילום: אסף לוי

טמבור

טמבורצילום: יחצ

עילית הלבשה לבית

עילית הלבשה לביתצילום: יחצ


מאיה טיטו שועה, מנהלת שיווק בחברה המייבאת בין היתר את שעוני ג'ישוק, האולרים של לדרמן, והמצתים של זיפו מדווחת שבקרוב נמצא את כל הפריטים האלה בצבע כחול.
 

ג

ג'ישוקצילום: יחצ


גם תכשיטנים מצטרפים למשחק הצבעים, והמותג הישראלי הבינלאומי בלום מציע טבעות משובצות באבנים יקרות כחולות.
 

בלום

בלוםצילום: אלכס קוצרנקו


לילך קדמי מנהלת השיווק של חברת אינטרסן מבטיחה שכל מותגי הילדים, כמו נובי וטליפס, מייצרים פריטים כחולים, לא רק לבנים...וגם הריפודים של הספות והכורסאות יהיו כחולים במותג האיטלקי ניקולטי שמשווקיו בארץ מסבירים כי אם בעבר הריהוט התאפיין בצבעים "בטוחים" כמו קרם, לבן, שמנת, אפור וכדומה, השיק העדכני נוטה לצבעוניות דרמטית ונוכחת בחלל וזה כולל גם כחול עז.
 

צילום: יחצ



ריפודים כחולים תמצאו ברהיטים של תומיק שבעין ורד ובפראט ליווינג בתל אביב וברשת ארונות ריביירה יש ארון קיר כחול. רוצים להסתפק בנגיעה קלה של הצבע שבאופנה? - בגלריית 1of135  יש תמונות אמנות במדורה מוגבלת של יוצרים ואמנים המציירים בכחול המלכותי.
 

ניקוליטי

ניקוליטיצילום: יחצ


רמז מסוג אחר למודעות האופנתית שלכם יכול להיות תיק כחול כמו זה שמשווק מותג התיקים הבינלאומי TUMI בקניון רמת אביב.
 

טומי

טומיצילום: יחצ