מה כל גבר צריך שיהיה לו בארון? הרשימה המלאה ליום הגבר הבינלאומי

בעולם מציינים היום את יום הגבר הבינלאומי, וגם אצלנו מפנקים את הגברים שלנו במוצרים שכל גבר גבר חייב שיהיה לו. חולצות, נעליים, אופנה, ארנקים, ואפילו הקוסמטיקה הגברית בפריחה, כל ההמלצות החמות כאן

נעמי גוטקינד-גולן
כא בחשון התשפ
,
19 בנובמבר, 2019 10:08

צילום: יחצ

אם העולם חוגג את "יום האישה הבינלאומי", למה לא זכאים גם גברים ליום משלהם? אז עכשיו יש: ה-19 בנובמבר 2019 הוא "יום הגבר הבינלאומי" וזה הזמן להדגיש שגם חברות הקוסמטיקה גילו את פלח השוק שעד כה הקדישו לו בעיקר שמפו נגד קשקשים, אפטרשייב ודיאודורנט והיום מציעים לו תכשירים לטיפוח הזקן ועוד הפנים. זה לא בגלל המגזר החרדי או להבדיל המוסלמים הקנאים, המגדלים זקן, אלא הודות לשובו של הזקן כטרנד מקובל בעדת ההיפסטרים בכל ארצות המערב. מה שהיה מקובל באירופה במאה ה-19 (זוכרים את הרצל וזקנו המפואר?) - זכה לתחייה אופנתית בימינו. אבל לפני שאתמקד בקוסמטיקה לגברים, הנה משהו על הלבוש הגברי. בעיקר זה המיועד לחתנים ובני לוויתם. גם גברים ישראלים הסולדים מעניבות וחליפות, נכנעים לעתים קרובות לתכתיבים של ההורים ולובשים ז'קט מתחת לחופה.

רשת חנויות O&H השיקה קולקציית גברים לסתיו הנחלקת לשתי קבוצות:

לילות אל. אי. בשחור, אפור ולבן, עם חולצות טי. מכותנה ולייקרה מכוסות בהדפס של ניטים, חולצות כותנה עם סרטי ספורט בשרוול, חולצות לבנות בשלוש גזרות מובילות של קלאסי, צמוד וסטרץ, חולצות אפורות ושחורות, סריגים דקיקים בפסים או בחוטי מלאנז', מכנסי כותנה עם או בלי לייקרה, ז'קט כותנה שחור או חום דמוי עור קל מקושט רוכסנים. וגם מכנסי גינס שחורים או אפורים משופשפים.

הקבוצה השנייה נקראת מדבר קליפורניה, עם בגדים בצהוב גמלים ובז', אפור מאובק, וירוק, מכנסי כותנה בגזרת צ'ינו, מכנסי ג'ינס משופשף עם קרעים עדינים, חולצות טי. שחורות עם כיתובי זהב, סריגים דקים בצבעי שמנת וז'קט כותנה בצבע אדמה.

צילום: ליאור קסון


גם רשת טימברלנד השיקה כבר קולקציית גברים לסתיו חורף 2019, והייחוד שלה הוא שילוב של נוחות ומודעות "ירוקה". בין היתר משתמשים בטימברלנד בפלסטיק ובקבוקים ממוחזרים והפסיקו להשתמש בפלומות אווז במעילים החמים והמרופדים. ממלאים אותם באלטרנטיבות מחומרים שאינם מהטבע. חלק גדול מהמעילים כולל פנימית הניתנת להסרה ולבישה בנפרד. לסווטשירט יש רוכסן מלא. הסריגים הם מבדים חדשים ורכים בטכנולוגיה המשלבת צמר עם סיבים אחרים. לחולצות הטריקו יש שרוולים ארוכים, צווארון וכפתורים. קשת הצבעים כוללת ירוק ואדום, גוון של יין וכחול וגם תכלת. לאלה נוספים תיקים, חגורות, כובעי וארנקים בסגנון תואם. ניתן להשיג ברשתות טימברלנד, אמפוריום וברנדז.
 

צילום: יחצ


מותג אופנת הגברים השלישי שבדקתי, Patron, בבעלות הישראלים צדוק דר ודרור אחרק העוסקים בתחום אופנת הגברים כ-35 שנים, פתח בימים אלה חנות דגל ראשונה באזור התעשייה פולג בנתניה. המותג כולל בעיקר גזרות הצמודות לגוף מבדים טבעיים: צמר, פשתן ולייקרה, או כותנה משולבת לייקרה. לחלק מחליפות השלושה חלקים המהודרות לאנשי עסקים, חתנים ובר מצווה, יש פסי קטיפה לקישוט הדש, וליבת הקולקציה הזו הם הצבעים: חליפות גברים בצהוב, ירוק זית, תכלת, ורוד, ירוק בקבוק וסגול חציל ועליהן הדפסים של משבצות, פסים או נקודות. אבל למעדיפים צבעים שמרניים יש גם חליפות באפור, כחול ושחור. בנוסף יש שם קולקציות של הוגו בוס וארמני, נעלי עור ואביזרים משלימים.
 

צילום: איתן טל


הזכרתי את הקוסמטיקה הגברית. אסף נורי – מנהל רשת החנויות של מותג הטיפוח הניו יורקי קיל'ס אומר שבניגוד לתקופות בהן טיפוח היה מילה גסה בקרב המין הגברי, שהעדיף לטפח את תדמית המאצ'ו, זה שמתקלח ומתגלח רק כי צריך, בשנים האחרונות רואים כבר מגמה שונה. זה התחיל במוצרי חפיפה, התחזק עם טרנד הזקנים ולאט לאט "מספח" מוצרים לעור הפנים. קצף הגילוח הפך לקרם, האפטר שייב הפך לתחליב ונפטר מהאלכוהול שהתחלף באלוורה ונענע. ועכשיו תעשיית הקוסמטיקה מייצרת תכשירים לעור הפנים הגברי שונים מזה של האישה – כי עור הגבר עבה יותר, תהליכי ההזדקנות מופיעים בו מאוחר יותר אך כשהם מתחילים הם קורים בצורה מהירה יותר.

הריחות המאפיינים את תכשירי הגברים הם נענע, אקליפטוס וקפה. ועמדת הטיפוח שקיל'ס יעמיד ליום אחד (ב- 19.11.2019 כאמור יום הגבר הבינלאומי) בדיזינגוף סנטר בתל אביב, יהיו בין היתר שמן ההזנה לזקן ולעור הפנים, קרם אנטי אייג'ינג ועוד. באותו יום, בקנייה מעל 200 שקלים יינתן מארז של 2 מוצרי גברים במתנה בכל סניפי הרשת. 
על מדפי קוסמטיקת הגברים בחנויות מסוימות יש כבר גם סרום ופילינג וקרם גוף, נתונים באריזות בצבעים הנחשבים "גבריים" כמו חום כהה, שחור וכחול כהה.

גם חברת לוריאל פריז מדווחת כי בשנים האחרונות גברים השתכנעו לטפל בעור הפנים. ואחרי שנמצא כי כל גבר שני בישראל משתמש בקרם לחות לפנים (כשהוא נעזר לרוב במדף הקוסמטיקה של רעייתו), וכמעט כל שלישי מגדל זקן, השיקה לוריאל פריז לראשונה בישראל מותג בשם   EXPERT L'ORÉAL MEN הכולל בין היתר קרם לחות, ג'ל ניקוי, מוצרי גילוח, ודאודורנטים.

צילום: יחצ

 

יום הגבר הבינלאומי מצדיק התייחסות לעוד סממן אופייני לתקופתנו שמקדשת אוטומציה ופונקציונליות והתשוקה להשיג כמה שיותר בכמה שפחות, כלומר ארנק קל משקל שבמקום מטבעות כסף מכבידים יש בו כרטיסי אשראי. זה נכון גם לנשים, אבל שבעתיים מסתבר מדויק כשמדובר בגברים. חברת Finder  האוסטרלית בדקה את הנושא בקרב גברי היבשת החמישית וגילתה שאחד מכל ארבעה אוסטרלים לא מסתובב עם אף דולר אחד בארנק. עוד מגלה המחקר שבקרב בני גיל הזהב (59-70), המזומנים כן נפוצים בעוד הצעירים מעדיפים כרטיסים.

ההפתעה הגדולה ביותר שמציג המחקר הזה קשורה לארנקי כסף. גברים רבים בוחרים לאכלס את כרטיסי האשראי שלהם במגן הטלפון ולא זקוקים לשום אמצעי אחסון נוסף. למרות זאת, כל יצרניות התיקים הגדולות מייצרות מגוון אדיר של ארנקי כסף, בכל הטקסטורות, הצבעים והגדלים. טל רז, מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן אפילו מוסיף שגבר ישראלי משקיע 174 שקלים בממוצע בארנק, ורובם מעדיפים ארנק עור שחור וקטן או ארנק חום ולא חייב שיהיה בו תא למטבעות. רז מסכם: "שוק הארנקים חי, נושם ועובד בקצב מהיר". אני יכולה להוסיף שאחת הסיבות לכך הן המתנות. כשרוצים לתת מתנה לגבר, ומתברר שאין לו ארנק ראוי, ברוב המקרים קונים לו ארנק עור חדש...
 

צילום: טווינראלט

עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

בנט עם נורקין ועם מפקד הבסיס צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנט: "נחושים מול האיום האיראני"

קרא עוד