איפור סתוי: כל החידושים בתחום האיפור לעונות הסתיו והחורף שכבר כאן

גבות עבות, שפתונים עמידים, רבגוניות אתנית, כל אלו ועוד מובילים את חברות האיפור והטיפוח בעונות הסתיו והחורף של השנה הזו, נעמי גוטקינד - גולן אספה עבורכן את החידושים והטרנדים בתחום האיפור

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/11/19 11:34 ה בחשון התשפ

איפור סתוי: כל החידושים בתחום האיפור לעונות הסתיו והחורף שכבר כאן
צילום: shutterstock

שלוש תכונות מרשימות מאפיינות את תפיסות האיפור החדשות של סתיו-חורף 2019: א. הכרה בעובדה שצריך להתאים את פלטת הצבעים לפי המוצא ולתכנן מראות נפרדים לאפריקאיות ואסיאתיות, לסקנדינביות ולמזרח תיכוניות. ב. המראה היפה ביותר לגבות הוא טבעי ועבה למדי. ג. שפתונים חייבים להיות עמידים ולשם כך צריך לייצר עבורם נוסחה שתצמיד את הצבע לשפתיים לזמן ממושך בלי לפגוע בעור. 
את הכלל הראשון מיישמות החברות הגדולות בימים אלה בפרסום תמונות של דוגמניות בנות עמים ומוצאים שונים. במקרה של לוריאל פריז, מדובר גם בסגנונות מותאמים לאישיות ולאופי של נשים שונות. קיים מראה הנקרא "ענן עשן כחול", המתאים בעיקר לבעלות שיער בהיר ועור שחום קלות. צלליות עיניים בכחול-אפרפר. אייליינר כחול במסגרת העיניים העליונה והתחתונה ומסקרה שחורה לא מוגזמת. ולזה מוסיפים צללית לבנה בזווית הפנימית של העיניים. המצח, עצמות הלחיים והשפתיים ללא צבע, במראה טבעי.

צילום: יחצ


ואילו לכהות השיער בעלות העור הלבן, נוסח סינדרלה, הותאם איפור בשם "עוצמה סגולה" המתבסס על הצבעים סגול ואדום. העפעפיים צבועות בסגול חזק הממשיך למסגרת העיניים הפנימית, האיילינר כחול והמסקרה כבדה למראה. הגבות מודגשות והשפתיים באדום אלמוגים בגימור מבריק. ויש גם מראה שלישי בשם "יופי של קורל" עם צבעים חומים טבעיים ועיניים מאופרות במסקרה עדינה. 
 

צילום: יחצ


חברת מייבלין ניו יורק  שחררה מראש לקראת הסתיו מראה איפור בשם "דרור ליד הדמיון" עם צילום של ארבע דוגמניות המייצגות טיפוסי יופי שונים, כולל אפריקאית, בעלת עיניים שחורות ובעלת עיניים כחולות. מה שמשותף לאיפור של כולן הוא המאמץ להשיג מראה טבעי-בריא וחף מאיפור. הברקות קלות. סומק אפרסק עדין. ריסים כאילו טבעיים משוחים במסקרה עדינה. עפעפיים בצללית טבעית וגבות עבות. גם השפתיים בגוון אפרסק-טבעי.

הכלל השני שצריך להפנים הוא מראה הגבות. כפי שהדגימה חברת סקארה באירוע השקת איפור הסתיו שלה, צריך לחתור לעיצוב גבות טבעי. בכל מקרה כזה המלווה את הצמיחה הטבעית של כל אחת. למלאכת העיצוב הזו משווקת הרשת סדרה של מוצרים חדשים יעודיים, כשבולט בתוכם פריימר לגבות. אגב, המבוגרות שבינינו, או מי שזוכרת איך נראו כוכבות הקולנוע בדור של מרילין מונרו ומרלין דיטריך מצד אחד, עם גבות בעובי חוט, או ברוק שילדס מצד שני, עם גבות עבות כמעט כמו שהיו לראש הממשלה יצחק שמיר, אז היום צריך לבחור בדרך האמצע בין שתי הקצוות האלה. הפריימר העשוי שעווה רכה ושקופה במרקם רך, מקבע את שער הגבות שלא יתפרע. כרגיל בסקארה, מחירו זעיר והוא עולה כ-6 שקלים. לאחר מכן מסתייעים בעיפרון גבות בעל קצה מברשת ובצבע גבות עשוי משעווה ועמיד גם בחום וזיעה. מחירו כ-9 שקלים. יש לסקארה גם מסקרה לגבות (!) וג'ל גבות צבעוני. את הסדרה הזו ניתן להשיג גם בסניפי הרשת וגם בחנות האונליין. 
 

צילום: קית גלסמן


הגענו לאלמנט השלישי: השפתונים. בעבר הרבו שומרות מצוות למרוח את השפתיים בליפסטיק עם צבע עמיד ששרד אמנם כמעט כל השבת אבל ייבש את העור ולפעמים היה ממש מעקצץ. הטכנולוגיה העכשווית התגברה על הבעיות הללו. ברשת סקארה עיפרון פריימר שקוף לשפתיים מהווה בסיס לשפתון עמיד מסדרת Lip stay ולאחר מריחת הצבע אפשר לרסס ספריי מקבע "פיקסר ספריי". השפתונים הנוזליים של סקארה עולים כ-15 שקלים. ג'ל הגבות השקוף – 20 שקלים ומקבע האיפור כ-30 שקלים. 

ואילו חברת מייבלין ניו יורק השיקה לקראת הסתיו שפתונים ועפרונות שפתיים חדשניים בשם  Super Stay Ink Crayonשאמנם הם בעלי תכונה של עמידות אבל לא יוצרים תחושת יובש. מדובר בפורמולה חדשה וגם במראה מעניין: שפתונים דמויי טושים עבים. המרקם בתוכם נוזלי ומברשת מאפשרת מריחה מדויקת לפי קו השפתיים. המחיר ליחידה הוא 40 שקלים ובמהלך ההשקה לאורך חודש נובמבר שפתון מאט אינק + עיפרון שפתון יעלו ברשתות השיווק והפארם 70 שקלים. החברה מבטיחה עמידות ל-16 שעות.
 

צילום: יחצ


יש למייבלין גם סדרת עפרונות שפתיים שעיצבה עבורה הציירת והאמנית אשלי לונגשור, עם קצה מחודד שמקל מאוד על המריחה, במיוחד כאשר סביב השפתיים צצו כבר קמטים שלתוכם צבע השפתון נוהג "לברוח" ולהימרח. ניתן להשיג את החידוש הזה באתרי אי-קומרס נבחרים בלבד.