טיפוח במעבר: איך לדאוג לפנים שלי בחורף?

מסכות בד, מיצוי קליפות, אמפולות ומזרקים, ותכשירים מיוחדים גם לגברים, כל ההמלצות והטיפים איך לדאוג לעור הפנים ולטפח אותו במעבר שבין עונת הקיץ החמה שהזיקה לו לימי הגשם הקרים שבפתח

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 29/10/19 10:41 ל בתשרי התשפ

טיפוח במעבר: איך לדאוג לפנים שלי בחורף?
צילום: shutterstock

שיזוף, לחות, זיעה, הכלור במי הבריכה, המלח במי הים, קרינת השמש, כל מה שלא היה ידידותי לעור הפנים והגוף בחודשים החמים, מצדיק שגרת טיפוח בעצימות גבוהה יותר בעונת המעבר שבין הקיץ לחורף. ומי שמתקשה להקדיש את הזמן לכך בשעות היום, מוזמנת לעשות זאת לפחות לפני השינה.

המלצה שלי המקובלת מאוד בימינו היא לבדוק האם התכשירים שאתם קונים לא מכילים פראבנים או צבעים מלאכותיים.

בתחום התכשירים החדשניים, כדאי לדעת על קיומה של החברת הישראלית "סוד הנעורים", שמייצרת קוסמטיקת ניקוי וטיפוח ממיצוי של קליפות פירות וירקות ומשווקת אותה במארז בצורת מזרק הנקרא  WrinkX. 

צילום: יחצ


מארז דמוי מזרק מקובל גם על מותג הטיפוח SR COSMETIC ומכיל מינרלים, ויטמינים, מיצוי קוויאר, סיליקון אבקתי ועוד. לכל מזרק מצורף בקבוקון חומצה היאלורונית והערכה כולה נקראת Caviar - Skin Revolution . המטרה היא למלא קמטים במהירות למשך ערב שלם, לאירועים כמו חתונה למשל. מטפטפים על העור שתיים-שלוש טיפות מבקבוקון החומצה ומעסים, ואז בעזרת פיית מזרק מחדירים כמות קטנה של התכשיר לתוך הקמט. 420 שקלים אצל קוסמטיקאיות מורשות החברה.

בנוסף למזקר מככבת כיום האמפולה. למותג הקוסמטיקה לוריאל פריז, יש אמפולות חדשות בסדרת האנטי אייג'ינג רויטליפט פילר שיתרונן בכך שהתכשיר בתוכן סגור הרמטית וכל אמפולה מכילה כמות מדויקת לטיפול אחד. מיועד לטשטש את עומק הקמטים ולהוסיף לחות לעור יבש. אמפולות ה-Rvevitalift Filler  מגיעות במארז של 7 יחידות למשך שבוע של "עזרה ראשונה". המחיר: 110 שקלים. 

צילום: יחצ


חומצה היאלורונית, כוכבת התכשירים הקוסמטיים, כלולה בתכשיר הלחות של המותג GA-DE הנקרא AQUA JOLT . מרקם הג'ל הקליל נספג מהר ומתאים לכל סוגי העור. כ-90 שקלים. מרקם ג'ל הוא יתרון נעים גם ב"אלו ג'ל" של המותג הצרפתי GARNIER להוספת לחות על בסיס אלוורה. מחירו כ-48 שקלים.
 

צילום: יחצ


הסרום של המותג "BIODERMA" לטיפול ביובש, הצרה המשותפת לרוב הנשים הישראליות, נקרא הידרוביו וכיתר תכשירי החברה הדרמו קוסמטית הזו מיוצר בהשגחת רופאי עור. מחירו כ-130 שקלים ל-40 מ"ל ברשתות הפארם.
 

צילום: יחצ


פרח הקלנדולה (ציפורני חתול), ידוע בסגולותיו להוסיף לחות, והוא כלול בקרם החדש Calendula Serum-Infused Water Cream של המותג הניו-יורקי Kiehl's שיש לו סניפים בקניונים בתל אביב, חיפה וירושלים. כמקובל בתכשירים החדשניים, מדגישה החברה שהתכשיר נטול פראבן וחומרי צבע והוא מיוצר על בסיס מים ולכן קליל על העור. החברה מבטיחה שבתוך שבוע מרגישים הקלה מהיובש בעור הפנים. 219 שקלים ל-50 מ"ל. 

ברשת  Kiehl’s נתקלתי בעוד חידוש קוסמטי שהפך לפופולרי במיוחד: מסכות. מדובר במסכת בד בדרך כלל, ספוגה בתמציות למיצוק וטיפול בקמטוטים. 120 שקלים ל-28 מ"ל.
 

צילום: יחצ


מסכה אחרת ראיתי ברשת Laline, מבד רווי מינרלים ובוץ מים המלח, שמן ארגן, וויטמין E, פרו ויטמין B5, אלוורה והממליס, קמומיל ותה ירוק. מחירה כ-20 שקלים והיא מיועדת לשימוש אחד. 
גם ניצנים של פרחי לילך מצאו את מקומם בקוסמטיקה. הם נרשמו כפטנט של איב רושה הצרפתית. תהליך מיצוי הניצנים נקרא גמותרפיה וסדרת הלילך Anti-Age Global כוללת תחליב, סרום, קרם יום, קרם לילה, קרם עיניים, וקרם ייעודי לכתמים כהים. 117 עד 279 שקלים. 
 

צילום: יחצ


אחרונים חביבים, הגברים. גם הם השתכנעו בשנים האחרונות לטפל בעור הפנים. חברת לוריאל פריז מדווחת כי כל גבר שני בישראל משתמש בקרם לחות לפנים (!), ולמען גברים כאלה השיקה לראשונה בישראל מותג בשם   EXPERT L'ORÉAL MEN הכולל קרם לחות, ג'ל ניקוי, מוצרי גילוח, דאודורנטים ועוד.

צילום: יחצ


התכשירים מועשרים בוויטמין C, ותמצית גוארנה המכילה פי 4 קפאין מאשר בקפה שחור. לוריאל פריז יודעת כנראה שגברים לא ישקיעו בטיפוח את הסכומים שנשים מוכנות לשלם, ותכשירי הסדרה הגברית עולים כ-22 עד כ-55 שקלים. אגב, בסקר גברים בישראל, מצאה לוריאל פריז גם שכל גבר שני בגילאים 25-45 מגדל זקן. למענם משיקים את סדרת טיפוח הזקן  BARBER CLUB המועשרת בשמן אתרי ארז, להזנה והרגעת גירוי הסנטר המזוקן. 
ההוכחה לכך שגברים הופכים כיום לקהל יעד חדש לחברות הקוסמטיקה מהווים גם מוצרי הגברים של חברת Kiehl’s, במיוחד  NOURISHING BEARD OILלהזנת הזקן ועור הפנים שמתחתיו. כדי לעודד את הגבר הישראלי להשתמש בשמן הזה, מחלקת החברה דוגמיות חינם בסניפיה. 129 שקלים ל-30 מ"ל. 

צילום: יחצ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן