זמן חורף: כל החידושים בשעוני היד לעונה הקרה!

בעוד יומיים נזיז את השעונים לשעון חורף, שמביא את החושך מוקדם מהרגיל. רבים מאיתנו משתמשים היום בטלפון הנייד בכדי לדעת מה השעה, אבל שוק שעוני היד עדיין פורח ומביא חידושים רבים, בואו למצוא את שעון היד שיתאים לכם לשעון החורף הקרוב

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 24/10/19 10:06 כה בתשרי התשפ

זמן חורף: כל החידושים בשעוני היד לעונה הקרה!
צילום: shutterstock

רק שני מגזרים מתעניינים היום באמת בשעוני היד, אנשי עסקים ותלמידים צעירים. עדיין קשה לראות מנכ"ל או איש עסקים במיטב שנותיו, מעונב ולובש חליפה אלגנטית, בלי שעון מרשים "גברי" על פרק היד, וקשה למצוא ילד שלא ישמח להתחיל את לימודיו בכיתה א'-ב' עם שעון צבעוני דיגיטלי או אנלוגי, אם כי, בינינו, הוא ישמח יותר כנראה לקבל טבלט או אקס בוקס. לקראת כניסת שעון החורף, ב-27 באוקטובר, בדקתי את היבול החדש של שעוני היד בחנויות, והתרשמתי שההשקעה הגדולה ביותר נעשית בשעוני הגברים. חלקם חושפים את קרביהם כך שהם נראים כמו מפעל תעשייתי זעיר של גלגלי שיניים. אחרים מפגינים את מצבו הפיננסי של מי שעונד אותם או את העדפותיו הספורטיביות (סטופר, מד צלילה, מד גלישה ועוד), ואת העובדה שעסקיו חובקים עולם (תצוגת שעות היממה בארצות וביבשות שונות), ובקיצור, מדובר באביזר לימודי (לקטנים), או של שואו אוף (למבוגרים). שהרי כדי לדעת מה השעה, מסתכלים פשוט בטלפון הנייד.

ומה עם שעוני הנשים? אלה הפכו לעדינים וקטנים ושייכים לקטגוריית התכשיטים.

את טרנד השעון השקוף, מצאתי במותגים Baby-g ו- G-shock. הם נראים אווריריים וחומר הגלם השקוף שלהם הוא גם צבעוני: אפור, ורוד, טורקיז ולבן. חלקם גדולים ומגושמים וחלקם עדינים, וכמעט כולם מצוידים בסטופר, טיימר, מנגנון מעורר ועוד. טווח מחיריהם: 485-745 שקלים. וברשת ג'נטלמן יש שעוני יד חכמים הכוללים בין היתר אופציות לטעינה סולרית של מותגים כמו בוס, ארמני, פייר קרדן וגס.
 

צילום: יחצ

מותגים מפורסמים הם כמובן חלק מתפקיד השואו אוף של השעונים, ומי שבוחר במותג הוגו בוס, המשווק בישראל בלעדית בחנויות של פלאנט גרופ, ימצא שהם נראים כמו שעוני הטייסים של פעם בצבעוניות של זהב, חום, שחור, כחול וכסף. כצפוי הם משדרים יוקרתיות ועולים כ-900 עד כ-2000 שקלים.
 

צילום: יחצ


מותג היוקרה המילטון ברשת אימפרס, מצויד בצמיד פלדה או רצועת עור חומה עם הטבעה של האות H כשם המותג (HAMILTON). חוגת השעון שחורה עם סימונים זרחניים במוטיב גרגרי חול. בין תכונותיו הטכנולוגיות המשודרגות: הוא פועם 21,600 פעימות לשעה ומחזיק עתודת אנרגיה ל-80 שעות. המחיר בהתאם: 3830 שקלים.
 

צילום: יחצ


עוד מותג מפורסם, קנת קול מבית רולטיים השיק לקראת הסתיו שעונים בצבעים "גבריים" כמו ירוק זית וכחול רויאל, העולים 560-1350 שקלים.
 

צילום: יחצ


מי שמחפש שעון כמתנה לבני נוער ימצא ברשת אימפרס את המותג FILA בצבעי אופנת הלבוש ובמחיר התחלתי של 195 שקלים, ומי שמחפש שעון לילדים, המותג המתאים להם ביותר נקרא פליק פלאק (FLIK FLAK). מדובר בשעוני בנות עם איורים של חד קרן, עננים, קשת, לבבות, ושעוני בנים עם איורים דינוזאורים, סירות מפרש, לטראות, וכדורים פורחים. טווח המחירים: 199-249 שקלים. מדובר בשעונים אנלוגיים המאפשרים לקטנים ללמוד לקרואת את השעה. המחוג הקטן בשעונים האלה צבוע באדום ונקראת פלאק, ומחוג הדקות הגדול מכונה פליק וצבוע בכחול.
 

צילום: יחצ


שעוני הגברים החדשים של טיסו עוצבו בהשראת מרוצי אופנועים וגם נקראים TISSOT T-RACE SWISSMATIC. יש עליהם פרט עיצובי המדמה מנגנון עצר של אופנוע ומחירם ההתחלתי: 3500 שקלים.
 

צילום: יחצ


למותג Guess, המשווק בישראל בבלעדיות על ידי חברת פלאנט – יש גם שעון יוצא דופן בצורתו שקשה להתעלם ממנו בקולקציית Black & Gold: צבע זהב וכיסוי כל פני השעון בהדפסה של לוגו המותג. דבר המדגיש את הפונקציה הקישוטית העכשווית של שעוני היד. 499-899 שקלים.

את השעון הבולט ביותר באופנת סתיו 2019 מצאתי במותג MOVADO, המשווק גם הוא בלעדית על ידי חברת פלאנט גרופ. מתייחסים אליו כאל יצירת אמנות, והוא אכן נקרא מוזיאון קלאסיק און מש Museum Classic on Mesh), ובין תכונותיו השונות יש רצועה מנירוסטה מלוטשת בטקסטורת רשת, מחוגים בצבע זהב, נקודה סמלית במיקום של השעה 12, והעדר גמור של מספרים על לוח השעון. ההסבר שנתנה החברה להוצאת המספרים היא שהשעון שלהם לא מתייחס לזמן כרצף של מספרים, אלא למיקום השמש כשכדור הארץ מסתובב... מותג היוקרה Movado מהווה השראה ליוצרים בעולם האומנות תוך כדי העברת מסר אל הציבור, אל תיתנו למספרים להגדיר אתכם.

 

צילום: איימי טל


ואסיים בשניים: דגם חדש, המוכיח את תשומת הלב הרבה המוקדשת דווקא לשעוני היד הגבריים, הפעם של יצרנית השעונים השוויצרית - SKIN IRONY 42. דקיק, עובי 5.8 מ"מ, עשוי פלדת אל חלד מוברשת ומלוטשת, סגנון מינימליסטי נקי ורצועת סיליקון רכה בסגנון וינטג'. 699 שקלים ברשת חנויות סווטש. והדגם של חברת CASIO, שלא מוותרת על מספרים, ומשווקת עכשיו שעונים אנלוגיים כסופים עם רצועות בשני צבעים כמו ורוד פוקסיה וורוד בייבי, כחול ג'ינה בהיר וג'ינה כהה, וכו'. 415 שקלים.