הנשנושים מתייקרים: יוניליוור מעלה מחירים

החברה מקטינה את האריזות של ארבע סדרות מוצרים שלה – כריות, קליק, חטיף נשנושים וקרקרים של נשנושים • הייקור בעקבות הקטנת האריזות יגיע לשיעור של עד 15% ל-100 גרם במחיר לקמעונאי • המשמעות: הייקור עבור הצרכנים יהיה גבוה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 12:18 ז בתשרי התשפ

הנשנושים מתייקרים: יוניליוור מעלה מחירים
דגני בוקר 'כריות', צילום: כיפה

מחירי המזון (שוב) מתייקרים: ב"גלובס" פורסם כי יוניליוור, יצרנית ויבואנית המזון, תקטין את אריזותיהן של מוצרי המזון אותם היא מייצרת, ובכך תייקר ראלית את המחיר לצרכן. עליית המחיר הריאלית לקמעונאי נעה בין 8% ל-15%, כך שעבור הצרכן הייקור צפוי להיות גבוה מכך.

במכתב עדכון שנשלח לקמעונאים נכתב: "הריני להודיעך כי החל מנובמבר 2019 יוקטנו אריזותיהם של מספר מוצרי יוניליוור, בהם כריותקליק ונשנושים. בכך יעלה בפועל המחיר ל-100 גרם במוצרים אלה".

לדוגמא סדרת מוצרי כריות, שמשקל אריזה יחידה שלה הוא 750 גרם, תוקטן לגודל של 686 גרם בלבד. המשמעות היא ייקור ריאלי של 9% ל-100 גרם. גם אריזת חטיף השוקולד 'קליק', שמשקלה  75 גרם לשקית, תקטן לגודל של 65 גרם. כאן משמעות הייקור הריאלי למחיר לקמעונאי עומדת על 12% ל-100 גרם מוצר. גם באריזות המוצר נשנושים תירשם הקטנה, הן בקרקרים והן בחטיפים, בשיעור שינוע בין 8% ועד 15% ל-100 גרם.

ביוניליוור מנמקים את הייקור בעליית התשומות: "הקטנת האריזות ועליית המחירים באו על רקע העלייה בתשומות הייצור בשנים האחרונות, לרבות עלייה משמעותית בשכר העבודה. החברה ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות ונקטה פעולות התייעלות על-מנת להימנע מעליות מחיר נוספות. עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית, במספר מוצרים מצומצם וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות" .

בעדכון שמסרה יוניליוור לקמעונאים צוין כי "המידע אודות השינוי והמשקל החדש יוצגו באופן בולט וברור בחזית האריזות החדשות", וכי "גם לאחר עליית המחיר ל-100 גרם, מוצרים אלה צפויים להימכר במחיר תחרותי ביחס למתחרים מובילים בקטגוריה."