הנשנושים מתייקרים: יוניליוור מעלה מחירים

החברה מקטינה את האריזות של ארבע סדרות מוצרים שלה – כריות, קליק, חטיף נשנושים וקרקרים של נשנושים • הייקור בעקבות הקטנת האריזות יגיע לשיעור של עד 15% ל-100 גרם במחיר לקמעונאי • המשמעות: הייקור עבור הצרכנים יהיה גבוה יותר

חדשות כיפה
ז בתשרי התשפ
,
06 באוקטובר, 2019 12:18
דגני בוקר

דגני בוקר 'כריות'צילום: כיפה

מחירי המזון (שוב) מתייקרים: ב"גלובס" פורסם כי יוניליוור, יצרנית ויבואנית המזון, תקטין את אריזותיהן של מוצרי המזון אותם היא מייצרת, ובכך תייקר ראלית את המחיר לצרכן. עליית המחיר הריאלית לקמעונאי נעה בין 8% ל-15%, כך שעבור הצרכן הייקור צפוי להיות גבוה מכך.

במכתב עדכון שנשלח לקמעונאים נכתב: "הריני להודיעך כי החל מנובמבר 2019 יוקטנו אריזותיהם של מספר מוצרי יוניליוור, בהם כריותקליק ונשנושים. בכך יעלה בפועל המחיר ל-100 גרם במוצרים אלה".

לדוגמא סדרת מוצרי כריות, שמשקל אריזה יחידה שלה הוא 750 גרם, תוקטן לגודל של 686 גרם בלבד. המשמעות היא ייקור ריאלי של 9% ל-100 גרם. גם אריזת חטיף השוקולד 'קליק', שמשקלה  75 גרם לשקית, תקטן לגודל של 65 גרם. כאן משמעות הייקור הריאלי למחיר לקמעונאי עומדת על 12% ל-100 גרם מוצר. גם באריזות המוצר נשנושים תירשם הקטנה, הן בקרקרים והן בחטיפים, בשיעור שינוע בין 8% ועד 15% ל-100 גרם.

ביוניליוור מנמקים את הייקור בעליית התשומות: "הקטנת האריזות ועליית המחירים באו על רקע העלייה בתשומות הייצור בשנים האחרונות, לרבות עלייה משמעותית בשכר העבודה. החברה ספגה בשנים האחרונות את העלייה בתשומות ונקטה פעולות התייעלות על-מנת להימנע מעליות מחיר נוספות. עליית המחיר נעשתה לאחר בחינה יסודית, במספר מוצרים מצומצם וכמוצא אחרון, ואינה מגלמת את מלוא העלייה בתשומות" .

בעדכון שמסרה יוניליוור לקמעונאים צוין כי "המידע אודות השינוי והמשקל החדש יוצגו באופן בולט וברור בחזית האריזות החדשות", וכי "גם לאחר עליית המחיר ל-100 גרם, מוצרים אלה צפויים להימכר במחיר תחרותי ביחס למתחרים מובילים בקטגוריה." 

 

עוד אין תגובות, היו הראשונים להגיב!
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ליברמן נגד נתניהו: "בניגוד אליי, אין לך ערכים"

קרא עוד