מתארחים בחגים? אלו המתנות המושלמות שהמארחים ישמחו לקבל

חגי תשרי הבאים עלינו לטובה מביאים איתם ארוחות חג רבות שלפעמים נחגגות אצל משפחה או חברים, אם אתם לא רוצים להגיע בידיים ריקות ובלי מתנה יפה זה הזמן לבחור את המתנה המושלמת ולרוץ לרכוש

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 22/09/19 15:12 כב באלול התשעט

מתארחים בחגים? אלו המתנות המושלמות שהמארחים ישמחו לקבל
צילום: shutterstock

לא יעלה על הדעת להגיע לבית המארחים לסעודת החג בלי לשאת מתנה, רעיון שהעברית המקראית מרמזת עליו במילה משאת, שפירושה מתנה. אבל איזו מתנה מתאימה לראש השנה, הראשון בחגי תשרי?
כדי למצוא תשובה הולמת חיפשתי בחנויות וחברות המתמחות בנושא, ואחת הכי רלוונטיות שהתגלתה לי היא חברת "ארט יודאיקה" שיש לה גם מאות פריטי יודאיקה מעוצבים בסגנון מסורתי או מודרניסטי במחירים שווים לכל כיס, וגם קל למצוא אותם במאות חנויות ברחבי הארץ. את עוגת הדבש המסורתית מציעה ארט יודאיקה להגיש על מגש זכוכית מעוטר עם כף טייחים תואמת, ושניהם עולים 43 שקלים.

צילום: יחצ

 

כלי לדבש מאלומיניום בצורת תפוח אדום עולה אצלה 58 שקלים ואם זה יקר מדי יש לה גם כלי לדבש מפולימר ובקבוק בעיצוב מנדלה ב-13 שקלים. רימונים דקורטיביים מאלומיניום מצופה בשלל צבעים עולים 52 שקלים ופקק קריסטל מעוצב לבקבוק יין עולה 22 שקלים.
ראיתי גם צלחות מעוצבות להפליא ל"ברכות" של ראש השנה במגוון מחירים וצורות שאף אחת מהן לא יקרה במידה שתעלה על יכולות של גם בעלי מינוס בבנק. אז נכון שאלה לא מתנות ממתכות יקרות שעולות הון, אבל הן עשויות בהקפדה צורנית וסגנונית מרשימה. מי שאחראי לכך הוא המייסד והבעלים גבי אקשטיין, בעבר חבר להקת השריון, שפריטי היודאיקה שלו, מדובר באלפים, מכיפות ונרתיקי טליתות עד גביעים, פמוטים, אפילו כיסויי חמין על פלטת שבת, נמכרים היום בלמעלה מאלף חנויות בארץ ובעולם. 

 

צילום: יחצ


בחיפושי אחרי מתנות במחירים סבירים המתאימות לראש השנה הגעתי גם למותג ארט קולקשן, שהוא מותג הבית של חברת פלדינוקס, שמציע בחנויות ברחבי הארץ מגשים לתפוח ודבש בשלושה עיצובים לבחירה, עם כיתוב של "שנה טובה ומתוקה". המגשים הם בצורת תפוח ומגיעים עם קערה קטנה עבור הדבש ומחירם ההתחלתי 69 שקלים. יש לנובל קולקשן גם כלי לגרגירי רימון המעוצב כמו הפרי עצמו ומצויד בכפית תואמת ומכסה, ב-39 שקלים, ותפוח דקורטיבי לקישוט השולחן ב-50 שקלים. מצד שני צלחת ראש השנה עם 8 קעריות עולה 346 שקלים. הבדלי המחיר תלויים כמובן בחומרי הגלם, ביניהם פורצלן ופיוטר נירוסטה וקריסטל.

צילום: עדי קארסו

 
ואם הזכרתי קריסטל, למותג התכשיטים סברובסקי יש ברשת חנויות פלאנט תפוח דקורטיבי מקריסטל אדום לשדרוג המראה של שולחן החג, מעמדי קריסטל לנרות עם אבני קריסטל בצבעוניות של ורוד וכסף, ומתנות קריסטל נוספות המתאימות לחגים בטווח מחירים מגוון: 170-1650 שקלים.
מי חלק או עיצוב אוריינטלי מרוקע עיטורים, ב-608 שקלים מחיר התחלתי. בין היתר יש ברשת הזו מלחייה ופלפלייה, חבקים ומפיון קופסאות אתרוג על טהרת הכסף שכל אחד מהם מתאים כמתנה. שנעול על חומרי גלם יקרים, יעדיף כמובן כלים מכסף, כמתנה שנותנים (או מקבלים), ואז כתובת החיפושים שלו הם רשתות הצורפים וחדד כסף טהור שמחיריהם בהתאם. בחדד כסף טהור ראיתי כלים לדבש בעיצוב מודרני.

צילום: איימי טל

השאיפה לתת משהו המשדר יוקרה, מתקשרת תמיד עם צבעי מתכות יקרות, כסף וזהב. ותתפלאו, בימים אלה אפשר לעשות זאת עם הכלי הכי לא מתקבל על הדעת בהקשר הזה, ומצד שני, יעורר שמחה והכרת תודה אם המקבלים הם חובבי סודה: המהדורה המוגבלת של חברת סודהסטרים הנקראת GOLD"" והבקבוקים שלה הם בצבעי שחור-זהב ולבן-זהב, ומחירה המומלץ ברשתות הום סנטר ואייס או באתר החברה הוא 239 שקלים.

 

צילום: יחצ

בעצם, יוקרה לא חייבת להיות תמיד מתכות יקרות. מארחים מתוחכמים ובעלי מודעות עכשווית ידעו לזהות ולהעריך גם מתנות של מותגי עיצוב מיוחדים. אחד מאלה, של מותג האיכות הדני PRAT LIVING  שפתח חנות זמנית לחודשים ספטמבר ואוקטובר ברחוב החשמל 4 בתל אביב. בין היתר יש שם צלחות הגשה שטוחות משיש אפור  בעיצוב אסימטרי שיודעי דבר ידעו להעריך. את ההיצע של המותג הזה ניתן למצוא גם באתר און ליין, בפייסבוק ובאינסטגרם.


נחמד גם להביא מתנה לקישוט הבית, בתנאי שמכירים את המקבלים ויודעים מה הסגנון האהוב עליהם. במרכז לעיצובים מיוחדים תומיק, במושב עין ורד. מדובר בעיצובים נוסטלגיים, במראה ישן, רבים מהם מעץ, עבודת יד, בסגנון המכונה שאבי שיק שהוא אנטי תזה לסגנון המודרני של ההייטק. דוגמה אחת לכך הם ציורי ציפורים וצמחים על פלטות עגולות שתולים על הקיר בשרשרת מתכת ב-60 עד 90 שקלים. 

צילום: עינב נסים

 

מי שחודש הרחמים והסליחות והחגים של חשבון הנפש גורמים להם לרצות לבטא את הנושאים האלה גם במתנות שהם נותנים, יכולים לרכוש מתנות של עמותת אנוש המיוצרות על ידי  מתמודדים עם מגבלה נפשית, ולהסביר למקבלים את הרקע למתן הזה אפילו שחלקם פשוט ויום יומי. בין היתר יש לאנוש כלי קרמיקה מאוירים, מארזי ספא, צנצנות מקושטות ועוד, במיירם הנעים בין 8 שקלים ל-166. ניתן להזמין אותם מאתר חנות האון ליין הנקרא "אנושופ".

 

צילום: רויטל כהני שביט


והעיקר שיהיה חג שמח ושנה טובה!