רווקים? פייסבוק תעזור לכם למצוא בן\בת זוג

ברשת החברתית השיקו שירות ההיכרויות חדש שיהיה מבוסס על פעילות המשתמשים ברשת, והפעם הם מתחייבים לפרטיות המידע של הגולשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/19 21:45 ה באלול התשעט

רווקים? פייסבוק תעזור לכם למצוא בן\בת זוג
פייסבוק, צילום: shutterstock

שירות ההיכרויות החדש של ענקית הטכנולוגיה-פייסבוק, ה'דייטינג' הושק היום (ה') עבור משתמשים ב-20 מדינות מסביב לעולם,  אך טרם ברור אם ישראל כלולה בתוכנית. 

שירות השידוכים של הרשת החברתית ממוקד ביחסים ארוכי טווח ולא בסטוצים, עם דגש גדול יותר על פרטיות ועם אפשרות לפתוח בשיחה מול כל משתמש שרשום לשירות - בלי לחכות למאצ'ים, בלי חשבונות פרימיום ובלי מגבלות.

איך פייסבוק תשדך לנו בני זוג? משתמשי פייסבוק מעל גיל 18 יבחרו אם להפעיל את "דייטינג" או לא, ובכך בעצם יאשרו לרשת החברתית אם הם פנויים ומחפשים - או ממש לא בעניין. מי שבוחרים להפעיל את דייטינג, יצרו לעצמם פרופיל היכרויות שעל בסיסו פייסבוק תציע להם בני או בנות זוג פוטנציאליים. ברשת החברתית טוענים כי חברי פייסבוק לא יופיעו בהצעות, אבל חברים של חברים בהחלט כן. ההצעות יבוססו, כמו כל דבר אחד בפייסבוק, על פעילות המשתמשים ברשת החברתית, הלייקים שהם בוחרים לחלק, האירועים שאליהם הם מסמנים הגעה ותחומי העניין שלהם.

כך זה יראה

כך זה יראה צילום: פייסבוק

ה'דייטינג' יעשה שימוש באינטגרציה מעניינת בין פייסבוק לאינסטגרם: משתמשים יוכלו לשתף את הסטוריז ואת הפוסטים שלהם אל פרופיל הדייטינג, ובכך שידוכים פוטנציאליים יוכלו להיחשף אליהם גם מבלי שיהיו עוקבים שלהם באינסטגרם. פיצ'ר מעניין נוסף הוא ה"סיקרט קראש", שבו משתמשים יוכלו לסמן חברי פייסבוק שלהם באופן חשאי כמושאי עניין. במידה והצד השני יסמן אותם בחזרה - הפלטפורמה תהפוך לקופידון של ממש ותחשוף את הקראש לשני הצדדים, שיוכלו להמשיך משם בעצמם.

שלא כהרגלם, בשירות החדש פייסבוק מקפידים על פרטיות המשתמשים. הפרטים שיהיו חשופים לצפייה בדייטינג על ידי משתמשים אחרים יהיו רק השם הפרטי והגיל. יתר הפרטים יהיו נתונים לבחירת המשתמש, שיוכל לשלוף אותם מפרופיל הפייסבוק הרגיל או להחליט לוותר עליהם. בנוסף, בפייסבוק מצהירים כי המידע המצוי בתחומי הדייטינג לא ישותף לאזורים או שירותים אחרים של פייסבוק, וגם הנתונים שייאספו יישארו בתחומי אזור השידוכים בלבד.