מתוקתקים: התיקים שיחזירו את הילדים לבית הספר

תא לסוללת האופניים החשמליים, חיבור USB, תא למחשב הנייד, תא לפלאפון ולטאבלט. הבאנו לכם את כל החידושים בתיקי הילדים והנוער שיחזרו איתם לבתי הספר והגנים, לקראת פתיחת שנת הלימודים זה הזמן להתחדש בציוד האיכותי ביותר

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 25/08/19 14:03 כד באב התשעט

מתוקתקים: התיקים שיחזירו את הילדים לבית הספר
צילום: shutterstock

לקראת תחילת שנת הלימודים הבאה שתתחיל בעוד שבוע הורים רבים רצים לרכוש ציוד לילדיהם. המטרה היא להגיע ליום הראשון בבית הספר מתוקתקים וללא לחץ של קניות הרגע האחרון.
החנויות, השווקים והמעברים בקניונים מוצפים כבר במאות תיקים וילקוטים, פריט מרכזי ברשימת הציוד. יש מגוון רחב של סגנונות ומחירים, ואחרי שסקרתי כתריסר מותגים ויותר הגעתי למסקנה שניתן לחלק את התחום הזה לשניים בולטים:
א. תיקים צבעוניים ומכוסים באיורים צפופים או מוטיב מאויר אחד גדול. ב. תיקים סולידיים בצבעים מרוסנים וללא איורים.
בדרך כלל לכיתות הנמוכות המבחר עתיר טכנולוגיה ואורתופדיה כמו תמיכות לגב, רצועות מרופדות, כיסים לשמירת הטריות של כריכים וכו'. לחטיבות ולתיכונים, יש פחות חלוקה פנימית ויותר שילוב של כיס למחשב נייד וחיבור ל-USB.

ברשת קרביץ מוצגים כמעט כל הטרנדים החדשניים לשנת תש"פ. בין הבולטים שבהם: איורים בנושאי מיחזור, ספורט, גרפיטי, גיימינג ועדיין גם דמויות מסרטי דיסני. כולם עם תו תקן ישראלי. בתיקי מותג הבית של קרביץ, אחד החידושים המפתיעים בנוסף לתאי ספרים, מחברות, בקבוק שתייה ואוכל, וחיבור ל-USB הוא תיק תואם לסוללת האופניים החשמליים שעלותו כ 99-199 שקלים. קיימים גם תיקים בגוונים מטאליים וצבעים טבעיים ללא איורים ב-69 שקלים ותיקי גן עם כתפיות מכוסים בהדפס של אסטרונאוטים, קשת בענן, דגים ועוד ב-59 שקלים.

צילום: יחצ


במותג התיקים Explore ראיתי את החלוקה המובילה בשנים האחרונות של שניים באחד, כלומר אפשרות לפירוק והרכבה של שני חלקי התיק לפי עומס הציוד והצורך. וגם תא בצד או באלכסון לטלפון נייד או ארנק ותא אחורי למחשב נייד. אלה מתאימים לכיתות ב' עד ה'.

 

צילום: יחצ


במותג TOTTO המיובא מדרום אמריקה, ומיועד לחטיבות ותיכונים, מרבית הדגמים הם בעלי גב ארגונומי ורצועות בצורת האות S לנוחות מרבית. כמקובל היום יש בהם כיסים לטאבלט, למחשב נייד, לאוזניות ואפילו למשקפי שמש לצד כיסי צד לבקבוק וארנק עם מתלה נשלף למפתחות בעלות של 99-270 שקלים. 
מותג אופנתי במיוחד של פלפוט נקרא אנדר ארמור (Under Armour) עם עמידות מיוחדת למים ובסיס חזק, במבחר הכולל כובעי מצחייה, תיקי ספורט ועוד. טווח מחיריו: 90-300 שקלים.

גם לילדי הגן יש היום תיקים בעלי מראה אופנתי והם נקראים בפלפוט בשם NOAM מיוצאים על ידי קלגב וכוללים כיסי צד מרשת, כותפות מרופדות ואיורים של הנוקמים, סמי הכבאי, מניונים, מטוסי על, מיקי ומיני, קיטי, מכוניות ועוד. עולים כ-80 שקלים.

צילום: יחצ פלפוט

חברת מודן מתגאה בתיק האורטופדי הקל בישראל ולדבריה גם היחיד עם מערכת קפיצים משולשת לגב הילדים כדי לספוג ולבלום חלק מהמכה נוצרת על הגב במהלך הליכה או ריצה. על רובם יש איורי אנימציה של גיבורי ונסיכות דיסני. הנמכר ביותר של מודן הוא ה- Smart Trolley המאפשר הפרדה מלאה בין מערכת הגלגלים לבין התיק עצמו ויש לו ידית אחת עשויה מאלומיניום, רשת אוורר בגב, תא תרמי מצופה בחומר בידוד כמו צידנית, ומשקלו (ללא הגלגלים) הוא  940 גרם. 199-259 שקלים.

צילום: יחצ

רשת Billabong, מותג אוסטרלי המתמחה באופנת ספורט לגולשים, מציעה גם היא תיקי בית ספר במראה אופנתי עכשווי מותאם לתיכוניסטים, בין היתר בשחור, אפור או כחול. כ-150 עד כ-500 שקלים.

YOLO היא רשת מתנות וציוד לבית הספר שזו השנה הראשונה שניתן למצוא בה תיקים במהדורות מוגבלות בצבעוניות כחולה חדשנית. בין היתר תיק אורתופדי עם עגלה ניתקת. את כל ציוד הלימודים, כולל מחברות לקמרים, יומנים וכו', ניתן להזמין באתר האינטרנט של הרשת ולקבל הביתה תוך 3 ימי עסקים. חלק מהציוד מאויר בחדי קרן, חלקם מכוסים בתפזורת של צבעי פסטל או בהדפס טאי דאי, וגם ארנב, פלמינגו, כריש או כדורגל וכדורסל. לכיתות הנמוכות התיק אורתופדי, עם תא אוכל מבדד, כיסוי גשם, ותו תקן של מכון התקנים הישראלים. לגילים הגבוהים יותר יש תיקי גב בשחור וסגול, שחור ותכלת ושחור ואדום. 299 שקלים.

התיקים של המעצבת מיכל נגרין המפורסמת בתכשיטים ובבגדים שלה, מושפעים מרוח המותג ומכוסים בהדפסי ווינטג' של פרחים ותחרות עדינות. הם מתאימים כמובן לתלמידים וסטודנטים שמחפשים פריטים בעלי ערך מוסף ועולים 250 שקלים.

צילום: יחצ מיכל נגרין

 בני נוער יתחברו מידית גם לתיקי רשת האופנה האורבאנית NEW ERA המיובאים מניו-יורק, בקטע של "מאגניביות". הלוגו מודפס עליהם בענק, הם פוטוגניים מספיק בשביל האינסטוש. ואמורים להיות הדבר החם הבא. אפשר לצרף אליהם כובע לא מתאמץ עם אותו הלוגו ולככב כמביני עניין של השכבה. ניתן להשיגם בחנות הדגל של ניו ארה בדיזנגוף סנטר בתל אביב ובחנויות אופנה ברחבי הארץ.

צילום: יחצ

חברת התיקים והמזוודות הבינלאומית אמריקן טוריסטר, מקבוצת סמסונייט, מציעה עכשיו תיקים במותג URBAN GROOVE המתאימים גם לתלמידי היסודיים והתיכוניים וגם לסטודנטים עם כיסי מחשבים וחיבור ל- USBרצועות מרופדות ותאים שונים לפי תקן אירופאי למוצרי ילדים ב-145 עד 335 שקלים.
ואסיים ברשת "תיק התיקים" עם היצע לתלמידי חטיבות ותיכון במותג "סטוריז" שיש להם תא עיקרי גדול, תא פנימי מרופד, כיסים צדדיים לבקבוק, כיס קדמי, כתפיות מתכווננות ומרופדות, גב רשת לנידוף זיעה, תחתית מעוטרת בבד דמוי זמש, והצבעים: שחור, אפור, טורקיז, אדום וסגול. מחירם: 99 שקלים. 

צילום: סטודיו יעל ונעמי