איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?

צביעת דלתות, החלפת ידיות ותאורה, הדבקת טפטים וגם הוספה של אלמנטים דקורטיביים מסוימים יכולים לשדרג את המטבח שלכם בלי שתצטרכו להשקיע זמן וכסף בשיפוץ מאסיבי. לא מאמינים? הנה כל הפרטים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/07/19 12:35 כב בתמוז התשעט

איך לשדרג את המטבח מבלי לקרוע את הכיס?
צילום: shutterstock

בעלי בתים ושוכרי דירות תוהים לעיתים קרובות כיצד הם יכולים לשדרג את המטבח בלי לקרוע את הכיס. בניגוד לחדרי שינה שמשמשים רק את בני המשפחה או הסלון שבו העיצוב תלוי ברהיטים, מטבחים אמורים למלא פונקציה מעשית ולהישאר נקיים ומרשימים גם אחרי כמה שנים רצופות של פעילות אינטנסיבית. לכן השאלה איך לשדרג אותם לגיטימית לחלוטין, אבל מסתבר שלא צריך להיכנס לשיפוץ מאסיבי בשביל זה.

הנה למשל כמה דרכים לרענן את המטבח במהירות ובלי להתאמץ:

1. צביעת דלתות
הארונות במטבח עושים עבודה טובה אבל נמאס לכם מאיך שהם נראים? זה הרגע לצבוע את הדלתות. לאף אחד לא משנה מה קורה בתוך הארון, לכן אפשר להסתפק רק בדלתות ולשנות את האופי שלהן ב-180 מעלות. בחרו צבע שמתאים לקירות או לריצוף, זכרו את עניין התחזוקה והניקיון והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

2. החלפת ידיות ומוצרי פרזול
מטבח שנעים לעבוד בו צריך להיות נגיש, נוח ופרקטי. הבעיה היא שהפרקטיקה לא קשורה בהכרח לנראות אלא למה שקורה מאחורי הקלעים, כמו למשל מוצרי הפרזול והידיות. החדשות הטובות מבחינתכם היא שלא צריך לשלם ביוקר כדי להחליף ידיות ומוצרי פרזול ואפשר לסיים גם פרויקט של מטבח גדול בתוך כמה שעות בלבד.

3. החלפת תאורה
גופי תאורה יכולים להכניס אור למטבח ולייצר אשליה אופטית של חלל גדול ומרווח. אם משלבים את גופי התאורה עם האור הטבעי שנכנס מהחלון, מקבלים מתכון לחדר ביתי ומשפחתי שאפשר גם לבשל או לאפות בתוכו. כל מה שצריך לעשות בשביל זה הוא להחליף את התאורה המיושנת בגוף תאורה חדש ולא לשכוח לחבר אליו דימר (עמעם) ליצירת תאורת אווירה בשעות שונות של היום.

4. הדבקת טפטים
מעצבי מטבחים מעדיפים כיום להמליץ על הדבקת טפטים מאשר צביעת קירות. הניסיון מלמד שבעלי מטבחים רוצים לשמור על גמישות גם כאשר הם מעצבים מחדש את הבית, לכן הטפטים מספקים להם פתרון מקיף ויעיל. את הטפטים ניתן להדביק בצורה עצמאית או עם אנשי מקצוע והעלות שלהם נמוכה מאוד ביחס לתמורה שהם נותנים.

5. הוספת אלמנטים דקורטיביים
כמעט כל אלמנט דקורטיבי ויצירתי ישדרג את המטבח בלי שתצטרכו לחרוג בשביל זה מתוך מסגרת התקציב. אפשר להתחיל עם דברים פשוטים כמו עציצים ותמונות, להמשיך עם מדפים ולכלול גם מראות ואביזרים קטנים או פסלים לקישוט. בסופו של דבר, רק אתם יודעים איך נראה מטבח החלומות וזה המקום לחשוב מחוץ לקופסא כדי לשדרג אותו.