אינסטגרם מורידה את הליקיים: "שהעוקבים יתמקדו בתמונות"

הרשת החברתית החליטה כי לא יהיה ניתן לראות בפיד המרכזי את כמות הלייקים שקיבל סרטון או תמונה שהעלה משתמש כדי: "להקל את הלחץ החברתי על המשתמשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/19 13:44 טו בתמוז התשעט

אינסטגרם מורידה את הליקיים: "שהעוקבים יתמקדו בתמונות"
אפליקציית אינסטגרם, צילום: shutterstock

הרשת החברתית אינסטגרם, שנמצאת בבעלות פייסבוק, הודיעה אמש (ד') כי היא צפויה  להסיר את האפשרות לראות כמה לייקים קיבל המשתמש. אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים מסרה כי הניסוי שהחל בחודש מאי בקנדה יורחב בקרוב לאירלנד, איטליה, יפן, ברזיל, אוסטרליה וניו זילנד.

"אנו עורכים את הניסוי משום שאנחנו רוצים שהעוקבים יתמקדו בתמונות ובסרטונים שמשתמשים מעלים, ולא כמה לייקים הם קיבלו עבורם", אמר דובר החברה.

במכשירים שבהם יוטמע השינוי, לא ניתן יהיה לראות את מספר הלבבות שמקבלים תמונה או סרטון שהעלה משתמש בפיד המרכזי, בפרופילים פרטיים או עסקיים, אך מי שהעלה את התוכן יוכל לראות את הנתונים דרך האפליקציה.

לאחרונה, נקטה החברה כמה צעדים למניעת בריונות ברשת. תחילה, הודיעה שתשיק כלי שישלח למשתמשים התראה במקרה שתגובה או הודעה שהם עומדים לשלוח עשויה להיחשב כפוגענית, טרם פרסומה. בהמשך, אפשרה "להגביל" אדם אחר בממשק, כך שהתגובות שפרסם יופיעו רק אצלו, ולא ייראו על ידי אחרים. האדם ש"יוגבל" לא יראה את מי שחסם אותו מחובר באפליקציה, ולא יקבל התראה על כך שהודעתיו הפרטיות לאותו אדם נקראו.