תוסף לשמן מנוע - לקנות או לא לקנות

נמכרים בשוק עשרות סוגים של תוסף לשמן מנוע במחירים מאוד שונים, פשוט להבין, אם התוסף הזה כל כך טוב, למה יצרני שמן המנוע לא מכלילים אותו בעצמם?! 

חדשות כיפה הרב שלמה אבינר 16/07/19 10:27 יג בתמוז התשעט

תוסף לשמן מנוע - לקנות או לא לקנות
עלמא דשקרא, צילום: ללא

נמכרים בשוק עשרות סוגים של תוסף לשמן מנוע Engine Oil Additives, במחירים מאוד שונים, על אף שלכולם כמעט אותה תכולה, והצד השוה  שבהם, שאין בהם תועלת.  פשוט להבין, אם התוסף הזה כל כך טוב, למה יצרני שמן המנוע לא מכלילים אותו בעצמם?!  למה יצרני הרכבים לא ממליצים עליו, אלא אדרבה מסתייגים, ולפעמים האחריות על רכב חדש מצד היצרן פוקעת בגלל השימוש בהם?

הפרסומות על אותם תוספים מהללים אותם ומבטיתים הודרה עד 50% של שתיקה המנוע.  אך מה נעשה, והדבר לא הוכח בצורה ברורה על ידי מחקרים, ואדרבה, הועדה הפדרלים למסחר של ארצות הברית, FTCFederal Trade Commission, הגישה תלונה נגד הפרסומות, כשקריות ולא מוצדקות.  לפי ה-FTC, המנועים מוגנים כראוי נגד שחיקה כאשר משתמשים בשמן המומלץ על ידי היצרן.

אדרבה אותו חומר שנמצא בתוספים ,Polytetrafluorethylene או PTFE גם עלול להזיק, כיון שהוא מוצק וסותם את הצינורות ה דקים.

ויש עוד כמה תוספים, אך גם הם לא מועילים ממש.  בסיכום, יש ארבע סוגי תוספים.

1. שאינם מזיקים, ותועלתם זעירה מאוד.

2. שאינם מזיקים אך מיותרים לחלוטין.

3. שגורמים נזקים וגם מיותרים לגמרי.

4. שגורמים נזקים גדולים מאוד.

מובן שמשתי הסוגים האחרונים, יש להימנע בכל תוקף.

לידעתכם ,בשמן מנוע הרגיל יש בין 300 ל-900 מולקולות שונות באיזון כימי מחושב היטב, שמחזיק מעמד שנה או שנתיים.  אם מצרפים את אותו תוסף כביכול נפלא, הוא מפר את האיזון, השמן מידרדר מהר מאוד ומאבד את תכונותיו זמן רב לפני המתוכנן, מה שגורם נזקים למנוע.

יתכן שחלק ממוכרי התוספים יודעים זאת היטב, אך לא איכפת להם, שהרי הם הם מתקנים את המנוע לאחר מכן, אז למה שיפסידו תרנגולת עם ביצי זהב.

זה הכלל, אין שמן ניסי במכניקה, יש חוקי טבע.