טיפים חכמים לצרכנות נכונה

מדהים לגלות, אך גם שתי משפחות ממעמד כלכלי שונה, עשויות לסגור את החודש באותו מצב.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 23/06/19 10:56 כ בסיון התשעט

טיפים חכמים לצרכנות נכונה
צילום: shutterstock

כיצד זה יתכן ששתי משפחות ממעמד כלכלי שונה, עשויות לסגור את החודש באותו מצב?
ובכן לצד העובדה שמשפחה אחת מרוויחה פי שניים מהמשפחה הראשונה, הרי שאותה משפחה גם מוציאה פי שתיים מדי חודש, ועל כן אם אתם מבקשים לטפח את חשבון החיסכון, טוב לדעת שאין בהכרח צורך להרוויח יותר (אם כי זה תמיד נחמד), אלא בעיקר רצוי להתנהל כלכלית נכון, כאשר התנהלות כלכלית חכמה אינה רק אומרת לרכוש רכב שצורך מעט דלק ולבחור במשכנתא שמציעה תנאים טובים לצד ריבית נמוכה, אלא התנהלות כלכלית נכונה היא כזו שבאה לידי ביטוי בצריכה השוטפת, ועל כן הכנו עבורכם מספר טיפים חסכוניים בתחום.

אל תמהרו!
הרבה פעמים לאנשים יש נטייה לדרוש את המוצר הרצוי כאן ועכשיו, ועל כן לא משנה להם כמה הוא עולה או מהי האיכות שלו, משמע הם משלמים מחירים יקרים שלא לצורך. מהי החלופה? לרכוש את המוצר הרצוי בזמן - טרם הנוכחות שלו הופכת להיות חיונית. מכאן שאם רק בודקים, ניתן לערוך ניתן להיכנס לאתרים שונים אשר מוכרים את אותו המוצר שראינו בארץ, או לחילופין אתרים המציעים רעיונות לא פחות טובים כמו למשל איביי בעברית, בוחרים את הדגם הרצוי ומשלמים בדיוק את המחיר הרצוי, ואף לעיתים פחות ממה שציפיתם.

תחשבו פעמיים לפני שמחליפים
לא פעם אנשים מקבלים מתנה מרשת שקל להם להגיע אל אחד מסניפיה ועל כן גם אם הפריט שהם קיבלו עשוי להתאים להם, הם ממהרים להחליף, פשוט כי המחשבה שהם יוכלו לבחור כל שירצו מבלי לשלם דבר קוסמת להם. מדוע לא למהר להחליף? כי הרבה פעמים אנשים בוחרים את הפריט הרצוי ואז מגלים שנישאר להם עוד סכום קטן לממש, וכאשר הם מחפשים עבור מה לנצל אותו, הם בוחרים פריט יותר יקר, באופן שמוביל להשלים את ההפרש – להוצאה נוספת שאינה באמת הכרחית.

רוכשים פעם אחת וכמו שצריך
לחסוך הינה מטרה ראויה, אך הרבה פעמים יש לוודא שהחיסכון של היום אינו מוביל להוצאה יקרה מחר. במה מדובר? אנשים רבים עשויים לרכוש מוצר זול, אך באותה נשימה גם כזה ששייך לחברה פחות מוכרת ואיכותית, ואז כעבור כמה חודשים לגלות שהמוצר אינו עובד כהלכה, משמע עליהם לבצע רכישה נוספת. מכאן שבמקום לרכוש פעמיים, מוטב לקנות פעם אחת בחכמה וכמו שצריך.

שימו לב לתאריך!
הרבה פעמים רשתות השיווק מבקשות למשוך לקוחות באמצעות כרטיסי מועדון שניתנים בחינם לאורך שנה שלמה. נשמע טוב? בהחלט, אך יחד עם זאת יש לשים לב מה קורה לאחר אותה שנה, משמע חשוב לשים לב שכעבור שנה לא מתחילים לשלם דמי כרטיס חודשיים, וכיוון שמדובר בשנה שלמה קדימה, הנטייה הטבעית היא לשכוח מההסדר ולהתעורר באיחור, לאחר שכבר שילמתם מספר חודשים מבלי להיות מודעים. אי לכך, אם כבר עושים כרטיס מועדון (או הוראת קבע), בררו מראש מה קורה בתום התקופה החינמית ואף רשמו ביומן תזכורת (שבועיים מראש) לטפל בכך ולשקול האם לבטל את הכרטיס.

אל תתפתו!
אתם בוודאי מכירים את הטריק השיווקי "קנו ב300 ושלמו 200", ועדיין גם אתם כנראה שיתפתם לא פעם פעולה. מדוע אנו אומרים שזה טריק? כי אם המבצע משך אותכם לחנות ורכשתם פריטים שאינם באמת נחוצים, הרי שאתם שילמתם והחנות הרוויחה.

שנסכם? אל תמהרו להתפתות - לא למחיר, לא למבצע ולא למידיות.