יחידת צנתורי הלב חדשנית בהדסה הר הצופים

בשורה מצילת חיים לתושבי מעלה אדומים ובנימין לראשונה מאז הוקם בית החולים על פסגת הר הצופים, לא יצטרכו המטופלים הלוקים בלבם לנסוע מרחק - שהינו קריטי בזמן מצב של אירוע לבבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 20:35 כד באייר התשעט

יחידת צנתורי הלב חדשנית בהדסה הר הצופים
יחידת הצינתור, צילום: דוברות הדסה

יחידת הצנתורים החדשנית שהוקמה בהדסה הר הצופים תעניק אפשרות לטיפול בחולים לבביים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף ותכלול מערכות טכנולוגיות המתקדמות בעולם, קרדיולוגים מומחי צנתור לבבי והאפשרות לטפל בחולים לבביים הזקוקים לטיפול מיידי. 
מדובר בחדשות מרעישות עבור אלפי תושבי צפון ירושלים , העיר מעלה אדומים וישובי בנימין הסמוכים. מצבים של  התקפי לב, הפרעות קצב, הפרעות הולכה, החייאות – ובעצם כל חולה לבבי דחוף הנמצא בסכנת חיים וחייב טיפול דחוף, יתאפשרו במרחק קצר מביתם.

יחידת הצנתורים החדשה צוידה בטכנולוגיות מן המתקדמות בעולם בתחום, הודות לתרומתם של ארגון USAID אשר נחשבים לגוף המשמעותי ביותר התורם רבות לבית החולים הדסה לאורך השנים, בתיווכו של ארגון נשות הדסה העולמי.

USAID, הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי היא ארגון של ממשלת ארצות הברית, הממונה על סיוע החוץ האזרחי שמושיטה ארצות הברית למדינות שונות בעולם ובהן ישראל.

היחידה החדשה בהדסה הר הצופים אשר נבנתה לאורך השנתיים האחרונות ותתן מענה למאות – אם לא אלפי חולים לבביים, צוידה במערכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר הקיימות בתחום הקרדיולוגי, פרי פיתוח חברת פיליפס העולמית – אשר קבעה, לראשונה בישראל - בבתי החולים של הדסה את מערכת פיליפס אזוריון.
המערכת כוללת אמצעים מתקדמים למיקוד תמונה, בדיקות אולטרסאונד תוך כדי ביצוע ההליך על ידי המצנתר וכמו גם גישה לנתוני המטופל או בדיקות קודמות שלו אונליין במהלך הצנתור.
את היחידה מנהל ד"ר רוני אלקלעי, קרדיולוג בכיר ומנהל יחידת הלב, טיפול נמרץ וצנתור בהדסה הר"צ  ולצידו ד"ר הישאם נסאר ופרופ' דיויד ליבוביץ' מהדסה הר הצופים וכן רופאי יחידת הצנתורים בעין כרם בהובלת פרופ' חיים דננברג.

יצויין, כי מנתוני מחקרים שביצע המרכז לבריאות לב האישה בהדסה, עולה כי נשים רבות  חוות התקף לב אך לא מודעות לכך ולא ממהרות להזמין אמבולנס לפינוי לבית החולים, בעוד שעבור אחרים – בני משפחה וילדים, הן יזמינו מייד את כוחות ההצלה.  "אנו מקווים שפתיחת יחידת הצנתורים הכי מתקדמת בעולם, הסמוכה לבתיהן, תעודד נשים לא להסס ולהתפנות לבית החולים אם חס וחלילה עולה הצורך, ובכך נמנע החמרה של מצבים לבביים ונציל חיים", אמר פרופ' חיים לוטן מנהל מערך הלב בהדסה. "לכל המטופלים שלנו – הזמן הוא גורם קריטי ובוודאי שעבור נשים שנוטות סטטיסטית  להגיע מאוחר יותר בהשוואה לגברים. כעת, לכולם יש יחידת צנתורי לב בסמוך לביתם".