ריאיון מתכוננים לחג: זה היום שבו הסחורה בסופר הכי טרייה - והתורים הכי קצרים

בעיצומם של חגי תשרי, בכיר ברשת "יוחננוף" נותן לקוראי כיפה טיפים לקניה יעילה ומשתלמת בסופר | מהן השעות הרגועות ביותר? מתי צפויים עומסים כבדים? וגם - באיזה יום מגיעה הסחורה הכי טרייה

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 18/09/23 17:46 ג בתשרי התשפד

מתכוננים לחג: זה היום שבו הסחורה בסופר הכי טרייה - והתורים הכי קצרים
יוחננוף, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש השנה כבר מאחורינו, ובאופן רשמי אפשר להכריז: אנחנו בעיצומם של חגי תשרי. כשחג רודף חג מעברי הסופר הופכים לבית השני של ישראלים רבים, שעומדים זמן רב בתורים, מתלבטים בין המוצרים השונים - ולבסוף חוזרים לבישולים מתוסכלים, "איך שוב הגענו לקניות בזמן הכי עמוס בשנה?"

בשיחה עם "חדשות כיפה" מגלה אלעד חרזי, המשנה למנכל של רשת יוחננוף, מתי מומלץ להגיע לסופר בלי ליפול לשעות העמוסות, איך לצאת עם המוצרים הטריים ביותר שאפשר, ואף מרגיע: "השנה אין לחץ".

"החגים השנה יוצאים בעיקר בסופי שבוע, מה שמייצר בעצם ימים רצופים של קניות"

חרזי פתח והסביר כי השנה הלחץ בסניפים נמוך מבשנה שעברה: "החגים השנה יוצאים בעיקר בסופי שבוע, מה שמייצר בעצם ימים רצופים של קניות, אין לחץ. זה מה שנותן לנו אפשרות להתארגן עם סחורה וגם לצרכן להחליט מתי הכי נוח לו לקנות". אחרי שעבר גל הקניות שלפני ראש השנה, עוד הוא מגלה מה היו המוצרים הנמכרים ביותר: "דג סלמון, מיץ ענבים ודבש".

אלעד חרזי, המשנה למנכל של רשת יוחננוף

אלעד חרזי, המשנה למנכל של רשת יוחננוף צילום: יחצ יוחננוף

מה היה המצב בשנה שעברה?

"שנה שעברה היה קטסטרופה - היה מאוד לחוץ, מאוד קשה", סיפר. "הייתה בעיה להחזיק סחורה טרייה, לא היו ימי שחיטה בעופות וימי קטיף בירקות. לכן הסחורה הייתה במשורה, לא שהיה חסר אבל היינו צריכים לדאוג הרבה יותר".

"ההמלצה שלי לצרכנים היא לא לדאוג לדקה התשעים"

מהו התזמון המומלץ ביותר לערוך קניות?

"ההמלצה שלי לצרכנים היא לא לדאוג לדקה התשעים", אמר חרזי. "ככה נמנעים מחוסרים, קונים בנחת ובחכמה. מעבר לזה, רצוי להמנע משעות העומס בסניפים. בדרך כלל ימי חמישי אחר הצהריים עד הסגירה, וביום שישי". לדבריו הזמן הרגוע ביותר הוא שעות אחר הצהריים, "כשנגמר הגל הראשון ולפני הגל השני של הצרכנים".

סניף יוחננוף

סניף יוחננוף, צילום: אביב קורט

מהו היום המומלץ ביותר לרכוש סחורה טרייה?

"ביום שני הסחורה הכי טרייה, כי השחיטות מתקיימות בדרך כלל ביום ראשון" הסביר. "אמנם ביום ראשון יש אצלנו עופות כיוןן שיש לנו קצבייה פתוחה, וגם הירקות מגיעים עד הצהריים לכל הסניפים - אבל מי שרוצה את מאה אחוז הגיוון ורוצה לבוא על בטוח, שיבוא ביום שני".

לסיכום, הדגיש המשנה למנכל של רשת יוחננוף כי "בחגים, מי שרוצה נחת שיקדים את הקניות. וסיפר כי, "עדיין יש מבצעים ומחירים טובים, ומוצרים חדשים שהגיעו לסניפים. חג שמח לכולם".

השעות הכי עמוסות:

השעות הכי רגועות:

הימים הכי עמוסים:

המוצרים הכי טריים:

שעות הבוקר ואחר הצהריים

שעות הצהריים

חמישי בצהריים ושישי

יום שני