אחרי הלילה הקפוא, מאות דוודים התפוצצו בירושלים וזאת כנראה הסיבה

מזג האוויר המקפיא, גרם ללא מעט כאבי ראש בבתים בירושלים ובאזורים אחרים. כאשר הם קמו לבוקר בו הם חשבו שהדוד שלהם התפוצץ. אם גם לכם זה קרה, אל תילחצו ואל תתפתו לרוץ לתיקון יקר, סביר להניח שהדוד שלכם לא באמת התפוצץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/22 14:12 טז בשבט התשפב

אחרי הלילה הקפוא, מאות דוודים התפוצצו בירושלים וזאת כנראה הסיבה
דוד שמש, צילום: shutterstock

בלילה האחרון, בירושלים ובחלקים מסוימים בארץ טמפרטורת מזג האוויר ירדה אל מתחת לאפס, ו בקבוצות וואטסאפ ופייסבוק ירושלמיות, אזרחים רבים שיתפו פוסטים והודעות על כך שהדוד שלהם התפוצץ. 

כולנו מכירים את האזהרות בימים בהם הטמפרטורות נמוכות במיוחד הכוללות בקשות חוזרות ונשנות של תאגידי המים להותיר ברז פתוח בלילה על מנת שלא יקפאו המים בצינורות. רבים קושרים בין השארת הברז להתפוצצות הדוד, אך לא כדאי לקפוץ למסקנה הזאת כל מהר, דבר שעלול לעלות לכם כסף רב, אינסטלטורים רבים מתארים את הבוקר (ג') כהיסטרי, כאשר לקוחות רבים מתקשרים בלחץ ומספרים שדוד השמש שלהם התפוצץ, כאשר האינסטלטורים מצדם מרגיעים את הלקוחות ומסבירים להם שככל הנראה מדובר בפקק של הקולט עצמו ולא של הדוד.

מה תפקידו של הפקק בקולט של הדוד?

הקולט של הדוד, הוא מתקן מרושת צינורות, בתוכם עוברים המים ומתחממים מהשמש שנקלטת בקולטים בדרכם אל מיכל הדוד, הפקק שנמצא בתחתית הקולט, קיים כדי למנוע את התפוצצות הדוד, שכן הוא זה שמתפוצץ במקומו במקרים של קרה כפי שהיה אמש.

הסבר: כאשר המים בקולטים קופאים אין כניסה של מים לתוך הדוד עצמו, כך שכשאתם פותחים את ברז המים אצלכם בבית אחרי לילה קפוא, המים בעצם יורדים אליכם ישירות מדוד השמש מבלי שעברו בקולט עצמו בו המים בהיעדר קרני השמש - קופאים . 

 מה עושים כאשר נתקלים בדוד "שהתפוצץ"?

1. עלו לגג, ובדקו מהיכן הנזילה של המים, מהדוד או מהקולט

2. אם מדובר בפקק הנחושת, אתם יכולים לרכוש פקק זהה בטמבוריות שונות ולהחליף בעצמכם, או להזמין אינסטלטור שיתקין לכם את זה בעלות מקסימלית של 300 שקלים 

3. במידה ואתם רואים שהמים נוזלים מהדוד עצמו, ככל הנראה לא מדובר בפקק הקולט ויש להזמין אינסטלטור שיפתור לכם את הבעיה.

טיפ: אם כבר הגעתם לטמבוריה כדאי שתרכשו כמה פקקים כאלה, כך שבמקרים דומים תוכלו לעשות זאת לבד ובקלי קלות.