איזו חברת תקשורת מעניקה את השירות הטוב בישראל? | כל הפרטים

"מדד איכות השירות" שמפרסם היום לראשונה משרד התקשורת משווה את איכות השירות של חברות התקשורת, כך שהצרכן הישראלי יוכל לבחור בספקית התקשורת שלו לפי איכות השירות, ולא רק על בסיס המחיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 23:03 כח בסיון התשפא

איזו חברת תקשורת מעניקה את השירות הטוב בישראל? | כל הפרטים
צילום: shutterstock

משרד התקשורת פרסם היום (א') את "מדד איכות השירות". מדובר בכלי שיעניק לצרכנים בישראל מידע שקוף על איכות השירותים שמספקות חברות התקשורת השונות, ויאפשר לראשונה לצרכנים לבחור בספקית התקשורת שמציעה את השירות הטוב ביותר, ולא רק את המחיר הזול ביותר.

המדד יפורסם מידי שנה, ויציג בכל פעם היבטים אחרים הנוגעים לטיב השירותים להם זוכים המנויים של כל אחת מהחברות. באמצעות פרסום המדד, המשרד שואף לעודד תחרות מבוססת איכות, שתגרום לחברות התקשורת להתחרות על ליבו של הצרכן באמצעות מצוינות בשירות ושירותים איכותיים יותר. 

הנתונים המוצגים במדד אוגדו מנתוני מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד, שמפקח באופן שוטף על עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן ומטפל מידי יום בתלונות ופניות על ספקיות התקשורת השונות, וכן מסקר מיוחד שנערך לבקשת המשרד על ידי מכון המחקר סמית' בדצמבר 2020 בקרב 678 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ובדיקה שערכה חברת רושניק לבקשת המשרד על זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים של החברות, במשך עשרים ימי עבודה בדצמבר 2020.

מדד איכות השירות 2020 בדק את חברות התקשורת בארבעה תחומים: 1. שביעות רצון משירות הלקוחות ומהשירות הטכני של החברות. 2. זמני המענה במוקדים הטכניים של חברות התקשורת. 3. החזרת ציוד תקשורת לאחר התנתקות. 4. חשבונות וחיובי-יתר.

אז איזו חברת סלולר הכי איכותית? 

שירות טכני: ציוני הלקוחות למהירות הטיפול לשביעות רצון הלקוח, סלקום במקום הראשון עם ציון של 7.5. אחריה: פלאפון עם ציון של 7.4, במקום השלישי: גולן טלקום ופרטנר עם ציון של 6.8, והוט מובייל במקום האחרון עם ציון של 6.1. סלקום מובילה גם את מדדי קבלת הפתרון בנושא הפניה, פרק הזמן לטיפול בפניה ושביעות רצון כללית.

שירות לקוחות: שביעות הרצון משירות הלקוחות מהטיפול בפניה, פלאפון במקום הראשון עם ציון של 8.3, סלקום אחריה עם 7.9, פרטנר - 7.7, הוט מובייל - 6.8, וגולן טלקום במקום האחרון עם ציון של 6.6 בלבד. בקבלת פתרון בנושא פניית הלקוח ניצבת פלאפון עם 8.2. פלאפון ניצבת במקום הראשון גם במירות הטיפול בפניה עם ציון 8.2.

צילום: צילום מסך


זמן מענה: חברת פלאפון היא המובילה עם זמן ממוצע של 2:53 דקות, כאשר הרחק ממנה ובמקום האחרון הוט מובייל עם זמן ממוצע למענה שעומד על 09:08 דקות. שאר החברות: אקספון עם 06:39 דקות, גולן טלקום 05:21, 019 עם 05:17, פרטנר - 04:36, וסלקום - 04:13. יש לציין כי במדד זה חברת רמי לוי לא נבחנה.

צילום: צילום מסך


מהצד השלילי: בכמות תלונות על חיובי יתר מובילה רמי לוי עם 3.36 תלונות בממוצע לכל 10,000 מנויים. אחריה ניצבות: הוט מובייל - 3.34, גולן טלקום - 1.72, פרטנר - 1.51, סלקום - 0.75, אקספון - 0.63, פלאפון - 0.44, ובמקום הראשון: 019 עם 0.17 תלונות בלבד.

צילום: צילום מסך

 

שר התקשורת, איתן גינזבורג, אמר עם פרסום המדד: "הצרכנים בישראל ראויים לשירותי תקשורת איכותיים במחירים אטרקטיביים ותחרותיים. המשרד שם לעצמו למטרה להשפיע על אופי התחרות בשוק התקשורת הישראלי, ולפתח תחרות גם באיכות השירותים, בנוסף לתחרות במחיר. 'מדד איכות השירות' הוא כלי שמעניק לצרכן מידע שקוף ואובייקטיבי שמאפשר לו לבחור באופן מושכל יותר בין ספקיות התקשורת, ואני קורא לציבור להשתמש בו – כעת הכוח הוא בידי הצרכנים".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, מסרה: "האג'נדה שמובילה אותנו היא העצמת הצרכן הישראלי בשירותי תקשורת שנעשו מרכזיים בחייו. חשיפת ביצועי החברות ושביעות הרצון מהן, תעודד את החברות לשפר את השירות, ותגדיל את התחרות על ליבו הצרכן" .